Voiko koiralle antaa vanhaa jauhelihaa, jos sen kypsentää?
Jääkaapin perälle unohtunut kaksi pakettia, joissa viimeinen käyttöpäivä 31.10.10.
Harmittaa niitä roskiin laittaa.
Kommentit (8)
mulla ei oo koiraa, on kissa, mies ja lapsi (alle vuoden) ja näistä ainoa, jolle en antaisi ko. tuotetta, on tuo pikkuinen. mutta vuoden päästä sekin sitä syö mukisematta.
koiralla on oma tolkku tallella, se on ainut, joka ei saa ruokamyrkytystä.
ja koska ihmiset oppii, ettei se pakettiin lyöty viimeinen käyttöpäivä ole oikeasti se päivä, jolloin eväs täytyy syödä. Lähtökohtaisesti aistinvarainen arvio, eli nenä ja silmät on paljon parempi kuin se kalenteriin tuijottaminen. esim. maito maistuu heti pilaantuneelta, ja sitä ei tod. kannata käyttää sen jälkeen, kun se maistuu kitkerälle, mutta siihen asti antaa mennä vaan. vaikka olis parastuspäivä viikko sitten ollut!
ja kuumentamalla saa melkein minkä vaan vielä käyttökelpoiseksi, ehkä poislukien se maito... maku ei välttämättä vastaa tuoretta, mutta ei siihen kuole.
ei tarvii kypsentää.
Meilläpäin raa'at hirvensorkatkin pitää ensin muhittaa muutama viikko jossain puskan juuressa ja sit kun ne alkaa vähän mädäntyä ja haisevat kilometrien päähän, ne on koiran mielestä just sopivasti mureutuneita. Myös keväällä kelpaavat vielä ne sorkat, jotka erehdyksessä jäätyivät syksyllä maahan. Maan sulaessa on taas kiva kaivella esiin ylläreitä ;D
viimeinen käyttöpäivä. Parasta ennen-päivä on eri asia, sen suhteen voi sitten käyttää aistejaan.
Liha on hiukkasen eri asia kuin maito.
http://www.iltalehti.fi/ruoka/2010102212566771_ru.shtml
En syöttäisi koirallekaan. Tai no, itseasiassa syöttäisin, koska en pidä koirista..
antaisin koiran haistaa raakaa jauhelihaa ja päättää itse (haistaisin myös itse, todennäkösiesti on kyllä ihan pilaantunutta, raaka liha menee todella herkästi piloille).
Aivan sama kyllä koiralle, kypsennätkö vai et, todennäköisesti tykkää enemmän raa'asta.
ollaan sitten jollain listalla jo, kun säännönmukaisesti ostan sen -30% jauhelihan alkuviikosta ja laitan loppuviikosta ruuaksi??
no kukin tekee kuinka tykkää...
jauhelihat pakkaseen jos et niitä ole heti käyttämässä.
Muutenkin kannattaa vähän silmäillä jääkaapin sisältöä paremmin, miten sinne takaosaan mitään hukkuu?
Sä olet se sama mamma joka kyseli askarteluohjeita isänpäiväkorttiin? Sama asenne tohon hommaan, ruoskiin vaan kun on jo vanhaa!