Miten menitte kihloihin?
Kosiko mies vai sovitteko yhdessä? Oliko sormus valmiina vai valitsitteko yhdessä? Kuka maksoi sormukset ja mitä ne maksoi?
Kommentit (17)
menty kihloihin. Mä kysyin vaan mieheltä, että mennaanko naimisiin ja siinä se =D Kolmea kuukautta myöhemmin mentiin sitten naimisiin. Ostettiin vain vihkisormukset.
Maksoivat varmaan 250e yhteensä, ihan sileät valkokultasormukset, mulla taisi olla jotain pientä timanttia. Naimisiin mentiin sitten vuoden kuluttua.
minä maksoin miehen sormuksen ja mie minun. kaksi vuotta kihloissa ja sitten naimaisiin mentiin :)
Ei ollut mitän puhetta naimisiin menosta vaan nimenomaan päätettiin mennä kihloihin. sormukset käytiin ostamassa yhdessä. Sossu maksoi. Muistaakseni oli n. 200mk.
Kosiko mies vai sovitteko yhdessä? Oliko sormus valmiina vai valitsitteko yhdessä? Kuka maksoi sormukset ja mitä ne maksoi?
Mies kosi sormuksen kanssa. Piakkoin kihlauksen jälkeen päätettiin hääpäivä seuraavalle keväälle, nyt naimisissa kymmenen vuotta.
mies oli ostanut sormuksen valmiiksi ja maksanut sen, hinnasta ei tietoa. Siinä sitten mentiin meren rannalla kihloihin ja laitettiin sormukset, mentiin sen jälkeen kahvilaan.
Luulin ensin vitsiki, mutta ihan tosissaan se oli. Oli lauantainen aamuyö. Seuraava päivä vietettiin piknikin merkeissä ja skoolailtiin.
Sormuksia katseltiin siitä viikon päästä lauantaina ja löytyi sopivat. Tosin mun jouduttiin lähettämään pienennettäväksi.
Naimisiin mentiin 4 kk kihlauksesta ja sitten "uskalsin" irtisanoa oman vuokrasopimukseni ja muuten miehen luokse. Kantoi romanttisesti kynnyksen yli, vaikka olin suurimman osan öistäni jo hänen luonaan viettänyt.
9 v yhdessä nyt.
Luulin ensin vitsiki, mutta ihan tosissaan se oli. Oli lauantainen aamuyö. Seuraava päivä vietettiin piknikin merkeissä ja skoolailtiin.
Sormuksia katseltiin siitä viikon päästä lauantaina ja löytyi sopivat. Tosin mun jouduttiin lähettämään pienennettäväksi.
Naimisiin mentiin 4 kk kihlauksesta ja sitten "uskalsin" irtisanoa oman vuokrasopimukseni ja muuten miehen luokse. Kantoi romanttisesti kynnyksen yli, vaikka olin suurimman osan öistäni jo hänen luonaan viettänyt.
9 v yhdessä nyt.
Mitä porukkaa täällä pyörii? Fyrkkaa ei ole ja päässä pyörii vain joku sormuspelleily. Kannattaisikohan keskittyä esim. opiskeluun tai työnhakuun seurusteluetiketin sijaan.
että huh... ;)
Onneksi ei ollut sormusta ostanut (olisi kyllä osannut ostaa oikean mallin, kun jostain syystä aiemmin oltiin niitä katseltu ikkunoissa), koska koko olikin pienempi kuin itsekään luulin. Sormukset meni yhteiseltä tililtä, kuten kaikki muukin rahaliikenne meillä kulkee. Maksoivat varmaan jotain reilut 1000mk.
Ihan pian varattiin kirkko ja häät oli vuoden päästä.
Asuttiin yhteisessä omakotitalossa, joka oli miehen nimissä. Puhelimessa keskusteltiin että mennään asianajajan juttusille tekemään sopimus, että talo on yhteinen. Siinä sitten mies tokaisi että eikö olis helpompi mennä naimisiin, niin kaikki on sitte puoliks. Sormukset ostettiin samalla viikolla, mies maksoi (n.200mk) ja naimisiin mentiin vajaa vuos myöhemmin. Naimisissa nyt 9v.
ja mies kysyi yllättäen aamulla mökissä, että alanko hälle vaimoksi. Minä vastasin, että "tottakai". Kihlasormukset käytiin myöhemmin valitsemassa yhdessä n. viikon päästä tuosta ja kolmen kuukauden päästä kosinnasta mentiin naimisiin.
Kyllähän jokainen, joka on naimisissa, on ollut myös kihloissa, vaikkei sormuksia olisikaan tai kumpikaan ei olisi varsinaisesti kosinut. Pari, joka on sopinut menevänsä naimisiin, on kihloissa, joten kihloissa ollaan väkisinkin ainakin se aika, joka kestää avioliiton esteiden tutkinnassa.
Sulhanen kysyi isältäni, että passaisko hänen kihlata.. =0)
Sormukset maksettiin yhdessä kai, en muista, hintaa niille tuli jokunen sataa markkaa, valkokultaiset timanttileikatut (kuten tuolloin oli muotia) ilman kiviä.
Sormukset vaihdettiin hyyyyyvin arkisesti autossa K-kaupan parkkipaikalla, kun olin päässyt töistä.. =0) Ei tainnut tuo romantiikka olla vahva ala kummallekaan.. Sit ajettiin meidän porukoille (asuin kotona vielä) näyttämään sormuksia. Äiti halusi vängällä pitää kihlajaisjuhlat, viikon kuluttua kahviteltiin lähimpien sukulaisten kanssa. Ja sit lähdettiin Kreetalle lomalle kahdestaan... Suloista.
vähän turhan teinihömppäromantiikkaa nykyaikana.
Kyllähän te olitte kihloissa jos olitte naimisiinmenosta sopineet.
Me mentiin kihloihin kun mies kosi ostamansa sormuksen kanssa. Puolen vuoden päästä oli häät ja kohta vietetään viidettä hääpäivää.
Jahka mennään naimisiin niin se tapahtuu ilman kihloja, tylsiä kun ollaan!