Suomessa ei osata tehdä hyviä herkkuja, esim. suklaa.
Pakko sanoa mutta Fazerin suklaa on PAHAA. Vaihdoin kokeeksi Maraboun suklaaseen ja avot! Kyllä on hyvää ja nautittavaa. Eikä ihonikaan kärsi niin paljonkuin Fazerin suklaasta, kummallista sekin.
Kommentit (38)
Siitä jää kitalakeen kamala tahmea ketto. Yäk. Oikein ruotsalaiseen makuun passeli.
Fazerin Sininen on parasta maitosuklaata. Ja juu: olen matkustellut laajalti ja maistanut suklaata monen monessa maassa.
Maraboun suklaa on NIIN järkyttävän imelää, maistuu pelkältä sokerilta.
Valrhona on tämän hetken suosikki. Olen syönyt niin kauan tummaa suklaata että maitosuklaa maistuu pliisulta, vähän kuin vertaisi täysrasvaista juustoa ja jotain 10 % kevytversiota :)
Makuasioitahan nämä on. Itse tykkään täyteläisitä mauista, tumman suklaan lisäksi tykkään esim. tummapaahtoisesta kahvista enemmän kuin suomalaisesta vaaleasta paahdosta.
Valrhona on tämän hetken suosikki. Olen syönyt niin kauan tummaa suklaata että maitosuklaa maistuu pliisulta, vähän kuin vertaisi täysrasvaista juustoa ja jotain 10 % kevytversiota :)
että maitosuklaasta. Maitosuklaissa suosikkini on Fazerin pähkinäsuklaa, siis se, jossa on niitä kokonaisia pähkinöitä.
Olen maistanut monenmaalaisia suklaita, mutt kyllä suomalainen on minun makuuni. Tykkään Fazerin punaisesta tai siitä pähkinäsuklaata. Kahvistakin tykkään vaaleapaahtoisesta. Makuasioita.
mutta itse en tykkää juurikaan Maraboun suklaasta, siinä ei maistu muu kuin sokeri. Ylipäätään viime aikoina olen yhä enemmän kallistunut tummempien suklaiden suuntaan. Uusin suosikkini on kaakaorouheinen Pirkka tumma suklaa (luomu ja Reilu kauppa). Nam!
Pakko muuten kertoa, että tunnen guatemalalaisen suklaanviljelijän, jonka koko suku on aivan rakastunut Fazerin siniseen. Aina Suomessa käydessään hän ostaa ison satsin kotiin vietäväksi.
Mä en asu Suomessa, on tullut kokeiltua ja maisteltua huuuurrrrjan laaja valikoima erilaisia suklaita eri maista - paljon myös näitä eri valmistajien käsintehtyjä "luksussuklaita", mutta ei oo Fazerin sinisen voittanutta!
Sitä tilataan Suomikaupasta tai ostetaan Saksan reissuilta, jos on niin onnekas, että sieltä löytyy.
MINUN mielestäni. Makuasioitahan nämä on. Samoin suomalainen vaaleapaahtoinen kahvi on mielestäni ihan kuraa.
En koskaan osta ulkomailta suklaata tai karkkia tuliaisiksi (itselleni), koska Suomesta saa parhaat karkit ja suklaat!
Tietysti poikkeuksiakin on, jotka vetää vertoja kotimaisille herkuille, mutta näilläkin pärjää hyvin.
Aina kun olen päättänyt aloittaa karkkilakon, tulee markkinoille joku ihana suklaauutuus, jota on pakko saada...
Belgialainen suklaakin on usein liian makeaa, tai pilattu jollain karvasmanteliöljyllä tms.
Fazerin maitosuklaa sekä tumma suklaa on parhaita.
on ainoa suklaanvalmistaja joka tekee suklaansa edelleen maitoon, muut tekevät jauheeseen. Eli Fazerin suklaa on sitä aitoa, oikeaa suklaata =).
kun Fazerin suklaa maistuu hyvälle. Ei voi kun ihmetellä. Sehän on älyttömän väkevää ja jopa kitkerää. Ei yhtään hyvän makuista. Sama kuin lusikoisi van houtenin kaakaojauhetta suuhunsa suoraan purkista.
suurin osa ei tykkää niin kovin makeasta. Sitten on meitä herkkupeppuja joihin itsekin lukeuden joille marabou maituu. Daimlevy on ihan paras.
On teillä kyllä sitten suu pahvista kun Fazerin suklaa maistuu hyvälle. Ei voi kun ihmetellä. Sehän on älyttömän väkevää ja jopa kitkerää. Ei yhtään hyvän makuista. Sama kuin lusikoisi van houtenin kaakaojauhetta suuhunsa suoraan purkista.
ai Fazerin suklaa kitkerää? Eihän siinä oo kaakaotakaan paljon yhtään. Ootko ikinä maistanut tummaa suklaata?
Onneksi Kampissa on kahvila josta saa Leonidaksen konvehteja. Nam!
Suomalaisista Pandan suklaa on ainoa perussuklaa joka maistuu mulle.
On teillä kyllä sitten suu pahvista kun Fazerin suklaa maistuu hyvälle. Ei voi kun ihmetellä. Sehän on älyttömän väkevää ja jopa kitkerää. Ei yhtään hyvän makuista. Sama kuin lusikoisi van houtenin kaakaojauhetta suuhunsa suoraan purkista.
ai Fazerin suklaa kitkerää? Eihän siinä oo kaakaotakaan paljon yhtään. Ootko ikinä maistanut tummaa suklaata?
Kyllä mun suussani ihan kitkerälle maistuu. Siis TOSI väkevälle. Ei yhtään semmonen mukavan pehmeä suklainen maku mistä tykkäisin.
kirjan, joka oli saanut alkunsa laihdutusblogistaan yleisön pyynnöstä. Tämä nainen hehkutti todella suomalaisen Fazerin sinisen puolesta! Ei kelvannut maailmanmatkaajaherkuttelijalle mitkään Belgian tai omankaan maansa suklaat niin hyvin kuin meidän sininen. Ja minustakin se kyllä on ehdoton klassikko, johon aina tulee palattua, vaikka välillä aidan takana houkuttelisikin.
Onneksi Kampissa on kahvila josta saa Leonidaksen konvehteja. Nam!
Suomalaisista Pandan suklaa on ainoa perussuklaa joka maistuu mulle.
Saman oon todennu vuosia sitten :)