Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SYYS -04. Huhuu!! Kesäkuu alkaa!**

01.06.2008 |

Jospa saisimme tähän pinoon edes jonkin verran kuulumisia :) Palaan jonkin ajan päästä.

Saamuska

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä siellä oli lämmintä...Noh, paistaahan se aurinko täälläkin. Ohjelma oli reissussa niin tiukka, etten edes ehtinyt sähköposteja lukea, vaikka läppäri olikin matkassa. Aamulla aina liikkeelle, tapaamisia pitkin päivää, sitten illalliselle ja sieltä rättiväsyneenä nukkumaan.

Koulun loppuminen vaikuttaa elämääni:

- Aamulla voin herätä hieman myöhemmin, kun ei tarvitse isompia herätellä ja huolehtia kouluun. Vain itse ylös, suihkuun ja Antsa kainaloon (tänäänkin söi tarhassa aamupalansa). Isommat syövät sitten omaan tahtiin

- Lapset riekkuvat hieman pidempään>nukkuvat pidempään

- Ei tarvitse kuulustella läksyjä (tahi tivata läksyjen tekemistä)

- Pitää etukäteen miettiä isommille lounas ja välipala sekä päiväohjelmaa arkipäivinä (tästä mies on pitänyt alkuviikon kiitettävästi huolen).

Antsa oli maanantaista keskiviikkoon kipeä. Mies joutui siis minun ollessani työmatkalla olemaan kotona syyspojan kanssa. Pojalla oli kuumetta ja yskää ja nuhaa. Hänen työpaikallaan oltiin kovasti käärmeissään, kun edellisenkin kerran Antsan sairastaessa minä olin jossain pikkureissussa ja hän joutui olemaan pojan kanssa kotona. Heidän palkanlaskijansa oli jopa vaatinut, että minun pitäisi keskeyttää työmatkani ja tulla vuorostani hoitamaan poikaa. Oli myös sanonut, ettei heidän tarvitse maksaa sairaslomaa. Mies oli nimittäin soittanut neuvolantädille (tk:een matkaa n. 20 km) ja tk oli antanut todistuksen puhelinkeskustelun perusteella. Puhelimessa annettuja todistuksia ei työnantajan tosiaan välttämättä pidä hyväksyä, mutta tähän asti käytäntö on heillä ollut toinen, joten aika ihmeellinen homma...

Mukavaa viikonloppua!

Saamuska

Vierailija
22/33 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Ynis, että tulit taas tällekin puolelle :)

Tervetuloa Ynis, tervemenoa Yniäinen!

SM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa mulla yks toinen palstailu viedä tämän vähäisenkin palstailu ajan vauva sivuilla. Oon aktiivisemmin toisilla sivustoilla palstaillut liittyen tähän pikku2 projektiin.

Ynis joo kiitti leimu vinkistä. Äiti osti samaa kukkaa viime kesänä, pitää katsoa joko sillä on lähtenyt kasvamaan. Ostettiin alkukesästä ja kyllä ne jollain tapaa jo kasvoi mutta eivät kyllä kukkineet tietystikään.

Mä olin ihan tuskassa yks ilta kun mun samettiruusut oli päivä istutuksen jälkeen ihan nuupallaan. Kirosin puutarhan, jolta ne ostin alimpaan paikkaan kun siellä oli aika huonon näköisiä kaikki kukat. No, nyt oli käynyt niin amatöörimaisesti etten ollu kastellu kunnolla! Soitin äidillekin ja se sanoi että katso ettei ole muurahaisia penkissä ja puhui kastelusta. Jotenkin istutusvaiheessa olin kai liian vähän kastellu ja maahan oli vain pinnalta märkä. Lotrasin toissa iltana sitten vettä ihan suoraan kukkien juurelle ja johan olivat eilen aamulla virkkuina. Onneksi, ettei menny hukkaan ne rahat kun ostin niitä aika paljon.

Yks ruusu, tän vuoden äitienpäivä ruusu on kyllä jotenkin outo. Kukki hienosti ja teki kaks nuppua jotka sitten kuivui pois. Muut ruusut samassa penkissä kasvaa hyvin. Ei ymmärrä.

Isä on ollu Lofooteilla koko viikon ja tuli eilen kotiin. Lupasin mennä ajamaan nurmikon niille tänään joten pitää lähteä kohta. Oltiin Onnin kanssa kotona kaksin tää yö kun mies on Kuopiossa työporukalla "virkistäytymässä". Saa nähdä kuinka pirteä mies on junassa kun klo 14 tulee Ouluun ;)

Onnin känkkäränkkäkin on jäänyt onneksi jonnekin. Mies vei sen torstaina kun oloin töissä kasiin asti mummulaan yöhoitoon. Eilen kun olin töissä ilta 7 asti niin eipä tarvinut mummun sitte hakea tarhasta poikaa kun se oli valmiiksi jo siellä. Oli poikkeuksellisesti nukkunut mummulassa melkein 8 asti kun yleensä ei malta. Torstai aamuna jo Onni oli tosi hyvän tuulinen ja joustavalla tuulella. Jospa se oli jotain yliväsymystä se parin päivän ininä ja kiukuttelu.

Yleensähän aamuisin pukeminen ei onnistu Onnilla ollenkaan. En osaa, en saa en pysty jne. Ei edes hampaiden pesulle onnistunut yks aamu mennä. Seisoi kylppärin oven vieressä ja sanoi en saa ovea auki. Ei siis edes yrittänyt. No to aamuna kehotin kerran topakasti pukemaan vaatteet ja sitten seurasin huuli pyöreänä kun alta aikayksikön poika oli riisunut yökkärin ja saanu vaatteet päälle! Ihmeiden aika ei ole ohi.

Mutta joo nyt pitää toimia. Kone on sammunut pitää ripustaa pyykit narulle ja mennä suihkuun. Kävin eilen parturissa kun en nyt 2 kuukauteen ollut kovin paljon leikannut tukkaa ja oli jo aika pitkä. Nyt sitten on kynityn oloinen mutta tottuu kai tähän.

T-P

Vierailija
24/33 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousin aikaisin äänekkäiden lasten kanssa ja hyödynsin aamuaikaa istuttamalla kukkia joita ostin viime viikolla. Vieläkin niitä on jäljellä. Kymmenen aikaan iskikin taas kauhea väsymys. Edelleen väsyttää hirveästi, vaikka välillä jo makoilin sängyssäkin. Onneksi on mieleistä tekemistä tiedossa iltapäiväksi ja illaksi. Jospa sitä herää taas:)

Mies lounaan kimpussa, täytyy mennä varmaan kattamaan pöytä...

T: Ynis

Vierailija
25/33 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha otsikko, kone tunnisti :-)

Yniksen Gee: Koulujen kesäloma vaikuttaa monellakin tapaa: Oma työnkuva muuttui hiukkasen. Isompien lasten kesäloma alkoi, ei tarvii kuulustella ja tarkastaa läksyjä eikä sillä ajoissa nukkumaanmenolla ole niin väliä. Koululaiset ovat nyt päivisin koululla päiväleirillä, käyvät joka päivä uimassa ja tekevät kaikkea kivaa. Kalliiksi tosin tulee. Lillin hoitopaikasta kaksi ihanaa hoitajaa lähti, toinen lomalle, toinen lopetti kokonaan ja lähtee ilmeisesti Keski-Eurooppaan lätkäammattilaiseksi :-) Sellaisia hoitajia meillä :-)

Olen itse ollut aikamoisessa paineessa työn piirissä, mutta nyt tilanne rauhoittuu ja teenkin melkein koko kesäkuun etätöitä kotoa käsin. Tai mökiltä, jos on oikein hellettä. Lapsilla alkaa ensi viikon jälkeen oikea kesäloma, josta viettävät ekan viikon appiukon kanssa, tokan viikon minun vanhempieni kanssa, ja sitten loput minun ja/tai miehen kanssa. Kesälomasuunnitelmiin kuuluu viikko Kalajoen hiekkasärkillä heinäkuun lopussa. Muita kummempia suunnitelmia ei ole.

Tonttiasia kaatui rahaan ja rakennuskustannusten nousuun :-(. Pari päivää jaksoin rypeä itsesäälissä, sitten muistin taas mikä elämässä onkaan tärkeää.

Lillillä on kova uhma päällä, ja rakkaitten hoitajien vaihtuminen on näkynyt iltaisina raivareina. Joten loma tulee tarpeeseen.

Saamuskalle intoa ja puhtia remonttiin! Ynikselle kauniita unia ja tarmoa pihahommiin, vaikka sitä taitaa riittää toivottamattakin.

Mukavaa viikonlopun jatkoa muillekin!

Puss och kram,

Ankkis ja [&hearts]Lilli[&hearts] (toimiskohan sydämet näillä komennoilla..?)

Vierailija
26/33 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamuska, ei intoa istuttamispuuhiin loputtomiin riitä. Taimia ja kukkia on kiva ostella ja valikoida, mutta kun tulee aika istuttaa, niin HUOH:) Tosin ei se istuttaminenkaan niin urakka ole valmiiseen maahan, mutta yhden multasäkillisen jälkeen oli tänään sellainen olo, että jääköön loput taimet odottamaan toista päivää:)

Ihmeellisen ihanaa on katsoa kuinka kukat alkaa kukkia. Vuohenjuuri kukki jo ja nyt odottelen seuraavia. Muutamissa on jo nupppuja, joten olen kait lähes saavuttanut läpi kesän kukkimisen (myöhäiskesän ja syksyn kukkia jo onkin valmiiksi ollut aina).

T: kukkamietteinen Ynis (jolla kiva ilta takana)

Vierailija
27/33 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkishan se istutusintoa toivotti! Lyhyt on muisti, vaikka toivottavasti sitäkin parempi:)

Jatu, tule tänne kertomaan kuulumisia!

Vierailija
28/33 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui,eka kerta täällä uusissa jutuissa ;-)

G:Ei läksyjen vahtimista,ei muistamista liikunta tai uinti päivistä.Illalla vielä unille selvittävä että jaksaa aamulla leirille lähteä..onkin leireily ollut uuvuttavaa kun pääasiassa ulkona ovat.JA olihan siinä miettimistä että miten voin itse tehdä töitä ja missä poika viettää päivänsä..elokuussa täytyy viikoksi mummoloihin lähettää,ei onneksi poikaa haittaa :-) Viikko vielä ja sitten lomaillaan minä+lapset ja mieskin aika pian :-)

Taas iskee kaipuu omasta pihasta..partsilla kuitenkin kukkii :-)

Hyvät yöt!

jatu

Vierailija
29/33 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee hermot, huoh. Onneksi eilen shoppailin vain itselleni, sillä lapset ei näköjään osaa kuin valittaa uusista vaatteistaan. Syysneidin kanssa taistelin uudet vaatteet päälle tänään, kun ei ole aikaisemmin suostunut laittamaan päälleen niitä. Ehkä pitäisi luovuttaa ja ostaa pelkkiä vaaleanpunaisia vaatteita, niin pysyisi lapset hiljaa. Ymmärrän toki, että vaatteiden pitää tässä vaiheessa miellyttää myös lapsia, mutta kun koskaan ei voi tietää mistä milloinkin tykkäävät ja suht neutraaleja kuitenkin ostan.

Tämänkin sain purettua mielestäni, kiitos:)

Ps. Jatu, nyt uskaltaa tulla useamminkin tänne! :)

Vierailija
30/33 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa piipahdus pinoon.

Mulla on joku supersaamattomuuspäivä, en oo tehnyt mitään koko päivänä. No, yritin mä järjestellä keittiöön kertyneitä kasoja mutta onnistuin vaan siirtämään kasat toisaalle....

pää lyö ihan tyhjää, tääl on ukkosta ilmassa ja mulla se tuntuu sellasena painostavana olona ja päänsärkynä. Ihan seisahtanut olo. Osa tästä olosta menee kyllä aikasen aamuherätyksen piikkiin, jäi vähän unet kesken, kun mieletön ukkonen herätti jo klo 6. Ihan kuin olis salama iskenyt tähän lähelle, kamala rärähdys kuului, pojatkin heräs siihen.

Koitan saada itseni jotenkin "hereille". ...vaikka onneksi pian on ilta ja pääsee taas nukkumaan.....

- unikeko äitikuu, jolla iso oma napa. Palaan muihin ja muiden juttuihin kun pääkopassa taas liikkuu edes jokin....

Vierailija
31/33 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa noin 8h päästä. Töissä siis olen. Mutta enpä tiedä millaisin ajatuksin tässä nyt lomalle jäis.

Onni jäi eilen tarhasta lomalle ja tän viikonhan aamut on ollu aikaisia (herännyt siis itse). Eilenkin tuli 5 aikaan väliin ja näytti tovin jo siltä, että haluaa herätä. Vaan onneksi nukahti ja piti sitten herätellä 6.15. Eikä ollu nukkunut päikkyjä tarhassa. Tällä viikolla on 2 kertaa nukahtanut satutuokiolle just noiden aikasten aamujen takia.

No, eilis iltana meni nukkumana klo 21 ja nukahti heti tietysti. Ja tuli 5.45 viereen ja sanoi ettei halua nukkua, noustaan :_| Vitsi sentään. Nukkuihan tuo reilu 8h yön.

Eilen jo illalla ajattelin että olisko pitäny olla itsekäs ja pitää Onni tarhassa vielä ens viikko että olisin yhden viikon saanu lomailla ittekseni... Mutta eiköhän se tästä. Saa Onni nyt olla siis 7 viikkoa lomalla ja onhan se lapsellekin luksusta. Mutta noin aikaisiin aamuihin mä en olis halukas kun sitten päivä on yhtä vinkumista. Menis jo tää vaihe taas ohi...

Vähän sentään on ilmat lämpenemään päin. Ihan älyttömiä kelejä ollut tällä viikolla, jotan 5-8 astetta lämmintä ja on tuullut, toisina päivinä oikeinkin kovasti. Mutta vettä ei tuu. Sitä sais tulla kun ei ole viikkoihin tässä kohtaa satanut kunnolla, yhtä yötä lukuunottamatta.

Mutta nyt työntouhuun. Tehtävä suoritettu eli pino nostettu :)

T-P

Vierailija
32/33 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-P:lle vertaistukea (*haukotus*). Antsa on tuntunut lähiaikoina aina kukonlaulun aikaan kömpivän viereen. Viime yönä kömpi jo neljän maissa ja kuudelta oli sitä mieltä, etä "hejataan! Ei vasuta!" ja lopulta: "Näääkä!".

Meilläkin täällä aurinko viimein paistaa. Pitäisi saada itselleenkin aurinkoe enemmän sydämeen. Nyt tuntuu, ettei jaksa oikein mitään. Puhti puuttuu.

Tänään täytyy käydä päivällä tapaamassa yhtä työnhakijaa. Miehen veli tuli käymään ja auttaa miestä huomiseen asti mörskän rempassa.

Isommat lapset lähtevät maanantaina pariksi päiväksi (ja yöksi) seurakunnan leirille.

Eipä tässä muuta taasen, yritetäänpä kaikki jaksa ja jatkaa innolla.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Saamuska

Vierailija
33/33 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi eräs setä tänään minun kuulteni, enkä vaan tajua mikä se on. Oikeus ja velvollisuus samaan syssyyn?

Piti ottaa Ataraxia ihan ite, kun kutiaa niin että on kohta persauksen ja polvitaipeiden välit molemmista jaloista ruvella. Täpärästi hereillä olen raapimatta, mutta avot kun nukahdan... raap raap raap!

Kävin tänään uudella kampaajalla. Pitkästä aikaa hyvä mieli kampaajalta lähtiessä :)

Menen nukkumaan. Hiusin iloista keskikesän juhlaa!