Tyhmin syy miksi joku saanut potkut töistä?
Kommentit (63)
Saimme uuden kollegan: 15 vuotta kokemusta alalta, insinööri ja kaikin puolin tuntui tosi fiksulta. Eka päivä meni hyvin ja tuntui olevan tosi skarppi. Toisena päivänä menimme töiden jälkeen yhdelle terassille, jonne mies jäi istumaan viimeisenä (odottamaan bussia)... ja miestä ei saanut kukaan kiinni lähes kahteen viikkoon. Vajaan kahden viikon päästä maanantaina marssi työpaikalle ihan pokerina ja istui työpisteelleen. Pomo pyysi huoneeseensa heti ja siitä lähti. Tais jäädä ryyppy päälle siitä yhdestä oluesta terassilla.
Aikasemman viestin kirjoittaja moi
Mun työstä jossa olin ei sentään rikottu työturvallisuus lakia mutta kuten mainitsin en sopinut myyjäksi joten heitettiin pihalle. En mäkään olisi sun tilanteessa em. lafkassa. Hyi !
Muuten oletko saannut töitä kun olet joskus irtisanottu työstä, ihan mielenkiinnosta kysyn kun ite ainakaan en kuten em. viestissä totesin :/
Minut on irtisanottu koeajalla "koska osaaminen ei riitä". Kerroin aiheesta asiallisesti seuraavassa haastattelussa ja sain paikan. Ko. paikan pomo ei antanut hirveästi arvoa edellisen paikkani työnantajille. Totuus taisi olla, että minut valittiin tehtävään, jossa oli aiemmin naisvaltaisella paikalla mies. Valitsijat olivat eri ihmisiä kuin ko. paikan pääpomo, eli ylimmät pomot valitsivat ja sitten oman osastoni esimies, mutta minut valittiin tekemään tiettyä tehtävää fyysisesti ko. yksikköön, vaikka oma yksikköni oli toinen. Ko. paikan pomo ei koskaan antanut mitään työtehtäviä minulle, vaan ne tulivat aina muita reittejä. Tehtävät siis tulivat aina pyyntöinä tehdä joku tietty homma. Jälkeeni valittiin mies ja sen jälkeen on paikassa tekijä vielä kerran vaihtunut ja silloinkin on tehtävään valittu mies.
Eli minut on sanottu irti sukupuolen takia, mutta homma piti hoidella kierolla tavalla, koska muuten olisin voinut nostaa äläkän. Osaamisessani ei ollut mitään vikaa, mutta kun en saanut edes tiedoksi tehtäviäni. Noissa hommissa ei voi olla oma-alotteinen. "Annetut tehtävät hoidin sovitulla tavalla", sanottiin, mutta "muu osaaminen ei riitä". Työni oli vähän sellaista huoltomies-tyyppistä, hiukan muutettuna. Eli päähomma katsella ja kierrellä, että hommat toimii, mutta suurin osa töistä niin, että joku ottaa yhteyttä kun ongelmia tulee. Pääpomo osastolla siis ei ottanut yhteyttä ollenkaan ja väitti sitten, ettei osaa. Eikä yksikön muut työntekijätkään tainneet tykätä, kun ratkaisin nopeasti yhden ongelman, mitä kukaan ei ollut saanut ratkaistua aiemmin. Iso pääpomo ja oman yksikköni pomo olivat ihan pihalla kentän tapahtumista. Ei taida Iso pääpomo tietää vieläkään, että yksi nuolija siellä yksikössä ei pärjää missään, ihan yksinkertaisimpia lukunottamatta, hommassa yksinään, vaan tarvitsee aina jonkun muun kaveriksi.
Pitkä sairausloma aivoaneurysmaleikkauksen ja vaikean syövän vuoksi. Irtisanominen yt-neuvotteluissa suomalaisesta yrityksestä.
koska olin liian tuttavallinen potilaille ja kävelin sairaalan käytävällä nahkatakki laitosapulaisen vaatteiden päällä parvekkeelle tupakalle. Tämä siis 90-luvulla, kun vielä sai sairaalan ulkopuolella polttaa ja se oli ihan yleistä. Pääsyy oli kuitenkin tämä liika kaveeraaminen potilaiden kanssa. En ollut kovin pahoillani potkuista.
kyseessä olevan yksityisen perhekodin toiminnasta, kun minut irtisanottiin koeajan jälkeen ilman kunnollista syytä aivan yllättäen. myöhemmin sain kuulla kiertoteitä, että perhekodin johtaja epäili minun tehneen lastensuojeluilmoituksen paikan toiminnasta, ja tämä oli siis irtisanomisen syy. En ollut ilmoitusta tehnyt, vaikka se oli tottavie käynyt mielessä..
Pomo pani alaistaan, eli tyokaveriani....heti tuon suhteen alettua muija sai isomman palkan, edut ja eri tyonkuvan...joka oli lahinna toimistolla pomon vieressa istuskelua ja hihittamista. No siina meni hermot kaikilla jotka siel toita tekivat niska limassa....syotiin kyseinen hutsu ulos talosta, terveisia vaan Petralle. Pomohan sitten suuttus meille kaikille ihan autuaasti :D saatiin "kirjallisia" varoituksia ties mista asiasta jne...tosin potkuja en saanut vaan haistatin pitkat ja lahdin meneen...mut senhan tietaa, et kusipaa ois yrittanyt niitakin antaa vaikka mista, varsinkin, kun meilla ei ollut enaa luottamusmiesta talossa.
kun en suostunut tulemaan aikaisemmin töihin enkä tekemään lauantaisin töitä.
Työsopimuksessa ei työaikaa määritelty mutta siinä oli kyllä että teen lauantai töitä tarvittaessa.
(Tein "keskimäärin 4h päivässä" eli 4h olisi pitänyt ilmoittaa kelaan ja pomolle antaa oikea tuntilista, yleensä olin 6-7h päivässä.)Oltiin sovittu että tulen klo 8 töihin ja aina tulin ajoissa ja aikaisemminkin jos kaikki oli mennyt nappiin puolitoista vuotiaan lapseni herättämisessä/pukemisessa/hoitoon viemisessä.
Pomo halusi että tulen klo 7 ja se olisi jo mennyt aika mahdottomaksi lapsen kanssa, kun ei ollut sopeutunut vielä heräämään edes 7 ilman että olisi ollut ihan rättipoikki väsynyt jo 16:n aikaan iltapäivällä (nukkui silloin ja nukkuu edelleen 14h yössä)Lauantaityöstä oltiin sovittu etten niitä tee koska en saa hoitajaa lapselle. Pomo alkoi tivaamaan että pääsenkö töihin lauantaina ja sanoin että katsotaan saanko hoitajaa mutta tuskin. Joka viikko tätä samaa.
Pomo otti minut töihin vain siksi ettei muitakaan saanut ja heti kun sai muita sinne niin antoi minulle potkut. Kuukauden olin töissä siinä lafkassa.
Ymmärrän kyllä miksi potkut tuli ja kai ne ihan syystä, ärsyttää vain se, että kun alkuun oltiin puhuttu noin 4h:n työpäivistä niin ne olivatki minimissään 6h:n päiviä, lisäksi olisi pitänyt kusettaa Kelaa ja hirveä paperirumba kelan kanssa kaikkien tukien takia ja sitten sain vielä odottaa palkkaa ties kuinka kauan irtisanomisen jälkeen.
yrittäjänä olisin minäkin sinut erottanut vaikka inhimillinen olenkin. En löydä yhtään syytä miksi pitäisin sinua töissä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2010 klo 16:38"]
koska lähti parin päivän koulutuksesta välillä yöksi kotiin, eikä siis jäänyt koulutuspaikakunnan hotelliin nukkumaan (ja ryyppäämään työtoverien kanssa) Mies palasi koulutukseen tietenkin seuraavana päivänä aikataulun mukaan, mutta hän ei sitten kuulemma "sopinut porukkaan".
Syy, miksi mies ajoi kotiin yöksi oli se, että meidän kuopuksemme oli juuri syntynyt ja vauva oli ihan mahdottoman levoton ja parkui illat läpeensä.
[/quote]
Tuo onkin pakottava syy mutta minut irtisanottiin Wurth Myyjän paikasta koska asiakailta tuli valituksia-minun olisi pitänyt tuntea koko myymälän tuotevalikoima 3 pv sisällä kun tulin sisälle. Ja tosiaan olisi pitänyt myydä-tapahtuma paikkanna Wurth Center Vantaa , Veromies district. Tämän jälkeen loppui työn saanti multa, naisystävä jätti saman tien . Ja sanoi että miksen muka löydä töitä?
Anteeksi vaan mutta kaikki eivät synny kultalusikka suussa ja saa kaiken mitä haluavat. Työn Uran jne. Nämä potkut tapahtui 2011 jonka jälkeen motivaatio ja muutenkin työt loppui kuin seinään. Taisi olla mun ainut mahdollisuus saada työtä jolla pärjää mutta näköjään pitää kirjoittaa loppu elämä työhakemuksia ja juosta haastatteluissa jotka ei johda kuin rahan menoon. Voitte uskoa että ottaa päähän että täytyy olla loppuelämänä köyhänä ja työttömänä. Onnea niille 0.001% kuka saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
"en sopinut työyhteisöön". Sehän nyt ei ensinnäkään ole irtisanomisperuste, eikä toiseksi edes totta. Oikea syy oli se, että ihmissuhdevammainen pomo ei pitänyt minusta. Oletettavasti siksi, että en nöyristellyt ja hännistellyt häntä. Työkaverit kertoivat, että pomo halusi työntekijöiden pelkäävän häntä, ja kun en pelännyt vaan suhtauduin huvittuneesti hän irtisanoi minut.
Kuulostaa just sellaiselta mistä sain juuri lähtöpassit. Tämän lisäksi sain nähdä kuinka naurettavia, kaksinaamaisia ja selkärankattomia entiset työkaverit olivat. He ovat tunteneet niin pitkään toisiaan ja osaavat nuolla persettä, joten mikäs siinä kuin heivata uusi tulokas pois tyhmistä syytteistä, esim en olisi saanut kysyä tyhmiä kysymyksiä, aivan kamalaa kun en osallistunut niin aktiivisesti juhlaruokailuun, ollut kuulemma ylimielinen. (Ottaen huomioon mitä kaikkea olen tehnyt yhdelle heistä niin kyllä oli aivan paskan jauhentaa.) Olin kuulemma myös myrkyksi työympäristölle. HAH HAH HA Kyllä on paraskin puhuja.
Olivat kyllä kaksinaamaisia suorastaan sanoen koko sakki. Kyllä heistä jokainen saa seisoa peilin eteen ja hävetä varsinkin ne muutamat eikä tod. minun. He ovat kyllä ihan ansainneet kaiken paskan mitä ne olivat saaneet silt yhdeltä. Kaikkea vaan "hyvää" heille, ovat ansainneet sen.
Olin vielä koeajalla töissä, ja aamulla kun lähdin töihin, niin kotitaloni hissi jäi kerrosten väliin jumiin. Otin yhteyttä hissin hälytyskeskukseen, ja sieltä luvattiin lähettää apua. Yritin myös soittaa esimiehelle useamman kerran ilmoittaakseni että tulen vähän myöhässä kun olen tosiaan hississä jumissa, mutta hän ei vastannut puhelimeen. Lopulta pääsin töihin lähes kaksi tuntia myöhässä ja sain pomon kiinni. Hän ei uskonut selitystä hissiin jäämisestä, ja sanoi että ei tarvitse enää tulla töihin ollenkaan.
En palannut ruokikselta töihin vaan lähettiin työkaverin kanssa metsään nai maan
Sen muija sai meidät kiikkiin, mä sain loparit.
Mies ei, koska oli pomon sukulainen.
Tein toooooodella tylsää työtä ja koeajan lopussa kysyttiin, että mitäs olen tykännyt? Vastasin, että ei nyt ihan eläketyö, mutta ok. Ilmoittivat, että kyllä ihan eläkkeelle lähtöön saakka pitäisi olla ja koska en ole valmis siihen sitoutumaan, niin päätetään työsuhde siihen.
Kyllästyin ja jäin baariin istumaan. Noin neljä vuotta siinä meni kun näin pomon seuraavan kerran. Sanoi minun saaneen lopputilin jo vuosia sitten. Eihän sinne veneen alle mitään postia tullut, mistä olisin voinut tietää?
Työkaveri sai joskus potkut kun hellepäivänä vaihtoi hikisen paitansa kuivaan asiakastiloissa vaikka asiakkaita ei ollut paikalla. Joku aikaisempi varoitus hänellä tosin oli myöhästymisten takia, mutta silti aika kova tuomio.
Mua kiiteltiin paikallislehden kiitospalstalla. Siitä seuraavana päivänä alkoi mustamaalaaminen ja syrjään jättäminen ja pomoille norsunluutornissa vääristeltiin asioita, mm. väitettiin minun lintsanneen töistä - no pystyin todistamaan, että oli valetta ja se pahensi asiaa lisää. Varmaan pomoillekin oli vaikeaa, kun oli kolme yhtä vastaan ja helpompi sanoa irti minut. Seuraavassa työpaikassa kerroin haastattelussa rehellisesti, että kävi valitettavasti näin, kaunistelin asiaa ja sanoin, että työ oli minulle liian haastavaa. Oli pieni yllätys, kun esimies sanoi, että siitä paikasta potkujen saaminen on positiivista, ei siellä pärjää kuin kierot pyllynnuolijat. Sain sen paikan siis ja nykyään on ollut pitkään sama työpaikka jo. Mutta potkujen perimmäinen syy oli asiakkaan antamat kiitokset.
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä kassalla juna-asemalla sijainneeessa kaupassa. Asiakas varasti 2 askia tupakkaa. lähti vauhdilla juoksemaan. pomo sanoi, että minun pitää maksaa ne askit. En suostunut ja sain potkut. Tein lähes nälkäpalkalla töitä silloin ja askit olivat about 2h palkka minulle. takana tiutty myös sekin, etten suostunut lähtemään filippiiniläisen pomoni kanssa ulos ja torjuin lähentelyt.
onneksi lentolippu oli varattu viikon päähän ja työt olisivat loppuneet muutenkin.
Olisin nostanut kanteen tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
En palannut ruokikselta töihin vaan lähettiin työkaverin kanssa metsään nai maan
Sen muija sai meidät kiikkiin, mä sain loparit.
Mies ei, koska oli pomon sukulainen.
Minä pelastin joskus työkaverini sekä potkuilta että avioerolta kun hän kerran pani jotain miestä työpaikan pukuhuoneessa, enkä häntä käräyttänyt. Eipä tullut vastapalvelusta vaan reilu vuosi myöhemmin hän alkoi kantelemaan minusta pomolle mitä kummallisimmin perustein.
Ravintolassa, joitakin vuosia sitten, oli töissä tummempi nuori mies. Ei suostunut tottelemaan ketään naispuolista työntekijää tai edes esimiestä. Kenkää tuli alle 2 viikossa.
Toimistotyössä, uusi työntekijä oli akateeminen maisterin tutkinnolla varustettu mies. Haastattelussa vaikutti fiksulta, mutta ekana työpäivänä ei osannut käyttää tietokoneen näppistä(!). Ei tullut enää toisena päivänä.
Sotilaskoulutuksessa ollut mies veti lärvit, ja päätti murtautua yöllä läheiseen pizzaravintolaan. Yritti ryöstää kassan, mutta se oli tyhjä. Sen sijaan löysi kuljetuauton avaimet, anasti auton ja ajoi sen osavaltiorajan yli. Linnatuomiota tuli useampi vuosi.