Tyhmin syy miksi joku saanut potkut töistä?
Kommentit (63)
Mutkin irtisanottiin syystä "ei sovellu työyhteisöön".Tai niin oli sanottu työkkärille kun olivat kysyneet asiasta.
Työpaikka oli ihan paska. Siellä ei noudatettu minkäänlaisia sääntöjä työsuojelun, palkanmaksun eikä minkään suhteen. Työntekijät joutuivat nostelemaan ja kantamaan jatkuvasti 40-50kg painavia taakkoja.
Minkäänlaisia nostureita ei ollut ja työ oli oikeasti jopa vaarallista, sillä tollaisia painavia laatikoita jouduttiin nostelemaan ylös parin kolmen metrin korkeuteen pelkillä tikkailla, kaksi ihmistä laittoi tikkaat vierekkäin ja hinasi sitten yhdessä niitä laatikoita ylös, tai alas.
Palkat maksettiin kun jaksettiin, jopa viikon myöhässä.
Mut irtisanottiin ihan oikeasti siksi, kun vein tuonne työsuojeasioista kertovia esitteitä, levitin niitä muille työntekijöille ja tuon lafkan omistaja sai tietää siitä.
Olin koeajalla kun mut irtisanottiin, joten en voinut varsinaisesti nostaa mitään juttua siitä, mutta en olisi kyllä halunnut tollaiseen paikkaan jäädäkään.
Ei jaksanut mennä työvuoroon jäin nukkumaan, tahallinen poissaolo.
Mä sain potkut kun irtisanouduin :).
Työnantajalla meni herne nenään kun irtisanouduin. Ilmoitti, ettei hyväksy irtisanoutumistani, vaan antaa minulle potkut. Onneksi olin tehnyt paperit valmiiksi, joten ei tarvinnut kuin kysyä että allekirjoittaako, vai pyydänkö kaksi todistajaa paikalle.
Mieheltäni loppui työt kun liittyi liittoon ja esimiehen kanssa tuli erimielisyyksiä. Esimies on sellainen, joka antaa sukulaisilleen ja kavereilleen kaikki parhaimmat työt ja eniten tunteja. Kyseessä vuokrafirma Transval pääkaupunkiseudulla.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2010 klo 20:58"]
Ravintolassa, joitakin vuosia sitten, oli töissä tummempi nuori mies. Ei suostunut tottelemaan ketään naispuolista työntekijää tai edes esimiestä. Kenkää tuli alle 2 viikossa.
Toimistotyössä, uusi työntekijä oli akateeminen maisterin tutkinnolla varustettu mies. Haastattelussa vaikutti fiksulta, mutta ekana työpäivänä ei osannut käyttää tietokoneen näppistä(!). Ei tullut enää toisena päivänä.
Sotilaskoulutuksessa ollut mies veti lärvit, ja päätti murtautua yöllä läheiseen pizzaravintolaan. Yritti ryöstää kassan, mutta se oli tyhjä. Sen sijaan löysi kuljetuauton avaimet, anasti auton ja ajoi sen osavaltiorajan yli. Linnatuomiota tuli useampi vuosi.
[/quote]
No noihan on ihan oikeita ja hyviä syitä irtisanomiselle :)
Minulla oli liikaa työvuoroja ja tein kahta työtä samaan aikaan. Minulle määrättiin liikaa vuoroja en tehnyt yhtä vuoroa niin työ loppui, no varmaan voin joskus mennä takaisi, nyt ei jaksa kahta duunia. Päivätyöni olen säilyttänyt... olisin kyllä lopettanut itsekkin ja olin jo tahalleen poissa...
3 pientä lasta, potkut mulle ja työkaverille, molemmille. Taloon jäi maho ja aikuiseksi jo lapsensa saaneet. Tämä suomalainen firma. Pomot joutui kyllä kustani nielemään myöhemmin =D.
Minä sain potkut koska minulla oli kuulemma liikaa lääkärikäyntejä. Jokaisesta sairauslomasta olen todistuksen vienyt, ja lääkärikäyntini liittyivät siihen kun exäni pahoinpiteli minua. Mutta minä menetin työpaikan kaikesta huolimatta. Suoraan sanottuna paska pomo oli.
Sain potkut autoliikkeestä, kun ostin auton käytettynä muualta kuin kyseisestä liikkeestä uutena. Lisäksi ostin japanilaisen auton, enkä saksalaista, joita kyseinen liike myi.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:31"]Minä sain potkut koska minulla oli kuulemma liikaa lääkärikäyntejä. Jokaisesta sairauslomasta olen todistuksen vienyt, ja lääkärikäyntini liittyivät siihen kun exäni pahoinpiteli minua. Mutta minä menetin työpaikan kaikesta huolimatta. Suoraan sanottuna paska pomo oli.
[/quote]
Veitkö asian eteenpäin?
Kahvikassan varastaminen. Rahaa oli noin 4-5 euroa, mutta kun luottamus on mennyt, se on mennyt.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2010 klo 12:30"]
kun en suostunut tulemaan aikaisemmin töihin enkä tekemään lauantaisin töitä.
Työsopimuksessa ei työaikaa määritelty mutta siinä oli kyllä että teen lauantai töitä tarvittaessa.
(Tein "keskimäärin 4h päivässä" eli 4h olisi pitänyt ilmoittaa kelaan ja pomolle antaa oikea tuntilista, yleensä olin 6-7h päivässä.)Oltiin sovittu että tulen klo 8 töihin ja aina tulin ajoissa ja aikaisemminkin jos kaikki oli mennyt nappiin puolitoista vuotiaan lapseni herättämisessä/pukemisessa/hoitoon viemisessä.
Pomo halusi että tulen klo 7 ja se olisi jo mennyt aika mahdottomaksi lapsen kanssa, kun ei ollut sopeutunut vielä heräämään edes 7 ilman että olisi ollut ihan rättipoikki väsynyt jo 16:n aikaan iltapäivällä (nukkui silloin ja nukkuu edelleen 14h yössä)Lauantaityöstä oltiin sovittu etten niitä tee koska en saa hoitajaa lapselle. Pomo alkoi tivaamaan että pääsenkö töihin lauantaina ja sanoin että katsotaan saanko hoitajaa mutta tuskin. Joka viikko tätä samaa.
Pomo otti minut töihin vain siksi ettei muitakaan saanut ja heti kun sai muita sinne niin antoi minulle potkut. Kuukauden olin töissä siinä lafkassa.
Ymmärrän kyllä miksi potkut tuli ja kai ne ihan syystä, ärsyttää vain se, että kun alkuun oltiin puhuttu noin 4h:n työpäivistä niin ne olivatki minimissään 6h:n päiviä, lisäksi olisi pitänyt kusettaa Kelaa ja hirveä paperirumba kelan kanssa kaikkien tukien takia ja sitten sain vielä odottaa palkkaa ties kuinka kauan irtisanomisen jälkeen.
yrittäjänä olisin minäkin sinut erottanut vaikka inhimillinen olenkin. En löydä yhtään syytä miksi pitäisin sinua töissä.
Tuo mainittu työnantaja syyllistyi rikokseen teettämällä pimeitä töitä. Vastaavassa tilanteessa olisin lähtenyt itse, jos ei olisi irtisanottu. Olisin muuten itsekin syyllistynyt petokseen ja tukien saamiseen väärin perustein.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2010 klo 15:12"]
Palasin vanhempainvapaan jälkeen töihin, heti päällikön puhutteluun ja ilmoitus, että seuraavana päivänä luottamusmies on paikalla, kun asiani käsitellään. Asiaa ei minulle kerrottu.
Seuraavana päivänä oli paikalla 3 pomoa, minä ja luottamusmies ja minulle kerrottiin, että olin jättänyt edellisen vuoden maaliskuussa tekemättä tietyn sovitun tehtävän. Olin ihmeissäni: jäin sairauslomalla 15.2 ja sen jatkoksi äitiyslomalle 3.3 eli en edes ollut maaliskuussa töissä. Kuulemma sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, sain varoituksen tekemättömistä töistä. Eikä se helvetin luottamusmies sanonut mitään, totesi vain, että kyllä näinkin saa tehdä, koska todistettavasti en sitä tehtävää ole tehnyt eli varoitus on aiheellinen! Lisäksi ilmoittivat, että yhdestäkin rikkeestä tulee irtisanominen. Jopa paperi siitä oli valmiina, päiväys vain avoinna.
Samantien jäin hoitovapaalle ja kun tuli paluun aika kysyin, mitä maksavat, jos irtisanon itseni. Sain vuoden palkan ja siinä vaiheessa minulla oli jo ihan toisenlainen työ.
Näin siis valtiolla asiantuntijatehtävissä.
[/quote]
Uskottavuus meni tuossa että Valtio maksaisi vuoden palkan irtisanoutumisesta. Tapahtuu vain unissasi Valtiolla.
Niin jännä että kaikkilla irtisanotuilla on narsistipomoja ja kieroilua töpaikalla, itsellä tietenkään mitään osuutta asiaan... :DD
Mutta tosiaan itse olen työskennellyt alalla jossa kova vaihtuvuus työntekijöissä. Yksi rouvashenkilö varasti kohteesta viinat ja lähti kotiinsa ryyppäämään. Poliisi asiahan siitä tuli kun rouva ei suostunut luovuttamaan mitään firman tavaroita yms takaisin...
Toinen tapaus oli niin sekopää, että huhuh. Oli reippaan oloinen nuori, mutta teki työt viisi kertaa nopeammin kuin pitäisi -- jälki oli sen mukaista=surkeaa. 2 viikkoa sitäkin jaksettiin katsella, oli kuin höyryjuna eikä pysähtynyt mihinkään väliin.
Kolmas ihminen oli vain huono. Livisti aina töistä silmän välttäessä. Ei siis tehnyt tarvittavia hommia. Raivostui ensimmäisestä varoituksesta silmittömästi. Kyllä pelotti.
Yksi irtisanottu ei suostunut käyttämään työvaatteita vaan tuli kohteisiin napapaidassa ja shortseissa. Niin myötähäpeä. Ei kertakaikkiaan suostunut laittamaan "rumia" työvaatteita päälle.
Yksi mies lähti töistä aina aikaisemmin, kun kukaan ei huomannut. Saattoi olla töissä vain tunnin ja sai 8 tunnin palkan. Ehti tehdä tätä noin puoli vuotta. Kyllä joutui korvaamaan, ja paljon...
Joskus sitä miettii mihin ihmeen työhön tälläiset toivottomat voivat päätyä?
En vaihtanut lapselle vaippaa päiväunille mennessä, koska "se on meillä tapana aina". Niin, vaippa oli täysin kuiva, oikein avasin sen ja näytin jopa sitä kädessäni. Mutta tokihan se olisi pitänyt vaihtaa kun kerta "tapana on". Tällaista mielivaltaa yksityisellä sektorilla ja enpä ihmettele, että kys ketjun ja yksikön työntekijähakuilmoituksia on säänn siellä ja täällä.
Kaveri sai potkut kun meuhkasi fb:ssä että pomo pitäis hakata ja ettei omistaja tai pomo pysty mihinkään vaan hän oikeastaan pyörittää koko firmaa ja ne imbesillit ei osaa kuin valittaa ja mokailla. Työkaveri oli linkittänyt nää postaukset pomolle ja omistajalle
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:48"]Kaveri sai potkut kun meuhkasi fb:ssä että pomo pitäis hakata ja ettei omistaja tai pomo pysty mihinkään vaan hän oikeastaan pyörittää koko firmaa ja ne imbesillit ei osaa kuin valittaa ja mokailla. Työkaveri oli linkittänyt nää postaukset pomolle ja omistajalle
[/quote]
No ei ollu kyllä hyvä työkaverikaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:48"]Kaveri sai potkut kun meuhkasi fb:ssä että pomo pitäis hakata ja ettei omistaja tai pomo pysty mihinkään vaan hän oikeastaan pyörittää koko firmaa ja ne imbesillit ei osaa kuin valittaa ja mokailla. Työkaveri oli linkittänyt nää postaukset pomolle ja omistajalle
[/quote]
No ei ollu kyllä hyvä työkaverikaan.
[/quote]
Jospa siellä muutkin teki töitä kuin tää yksi? Ja aikuisen pitäs ymmärtää ettei fb ole oikea paikka kommentoida yleensäkään mitään työhön liittyvää
NIin ja paras on aina tuo työtön ja oman itsensä herra.... aika kaukana omasta herruudestaan elää tuilla tai jonkun muun varassa.