Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskausmyrkytysoireita viikolla 30, pitäisikö huolestua???

Vierailija
07.11.2010 |

Mulla edelliset raskaudet menneet hyvin, nyt verenpaine noussut ad.139/85 kun alkuun 105/60. Painoa tuli yli 1kg viikossa mut siitä osa jo lähtenyt. Oireita ollut jo kolme viikkoa, välillä paineet paremmat välillä korkeemmat. Valkuaista 1+ kerran, yleensä +/- tai -. Pääkipua lievää ja huonoa oloa mut olo vaihtelee paljon. Stressaan koko ajan et mitä jos menee pahemmaks, vai voiko oireet lievittyä ja myrkytystä ei tulekaan?? Onko kellään kokemuksia? Ärsyttää tällainen jatkuva olon vahtaaminen!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä todetaan, että kaikki ok, älä turhaan murehdi. Sekin nostaa verenpaineita.

Vierailija
2/6 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei nuo paineet vielä ihan kamalat ole..ja sulla on lähtöpaineet olleet melko matalat.

Mutta kyllä sitä oloa kannattaa seurailla ja olla yhteyksissä lääkäriin omasta olosta. Myrkytys voi kehittyä sitten nopeastikin.

Mutta älä turhaan stressaa, se ei tee hyvää vaan lisää sitä paineen nousua yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tuossa ainakin hyvä tehdä sikiön kasvuseurantaa, katsoa veriarvot yms. kun oireilua selkeästi on.

Aika vaikea raskausmyrkytyksen kehittymistä on ennustaa, on hyvin yksilöllistä. Toisilla pysyy lievänä pitkään, toisilla pahenee.

Vierailija
4/6 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ottaneet sinut jo "tarkkailuun" noiden oireiden takia. Eli ei kannata stressata. Itselläni alkavaa raskausmyrkytystä (oli samat oireet kuin sulla) seurattiin rv 37 lähtien. Vasta rv 40+1 alettiin käynnistellä, koska lääkärin mielestä ei ollut järkeä pitkittää raskautta enempää.

Hän sanoikin silloin minulle, että vasta näköoireiden tullessa aletaan toimia jos olo muuten on ihan ok. Ilmeisesti ne kertovat vakavasta raskausmyrkytyksestä.

Mutta ota ihan rauhassa vain. Kyllä th sitten opastaa ja voithan ottaa puheeksi seuraavalla käynnillä huolesi.

Vierailija
5/6 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä verenpaine jutut alkoi ehkä 26-27 viikoilla sairaalaan 29+1 sektio rv 31

lapsi teholla 2 kk, äiti teholla 2 vrk

Imetys onnistui (aluksi sai lypsettyä n. 2 kk ja sitten imetystä n. 10 kk ikään asti.

aluksi oli pieni kirppu, sairaala kontrolit 3 kk välein, neuvolakontrolit ihan normisti. 1,5 v sai normaalinpaprut (siis taidot ja kasvu oli ikätasolla)

nyt tommonen reipas "normaali" pitkä 6- vuotias touhottaa nurkissa ja on innokas eskarilainen Keskosuutta ja rankkaa alkua ei huomaa ollenkaan

Asia ei stressaamalla parane, se tulee mitä tulee ja siitä selvitään.

ja se panikointi vain pahentaa tilannetta, juttele huolesta neuvolassa.

Vierailija
6/6 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just sitä et osa sanoo et ota vakavasti ja osa sanoo et älä huolehdi! Oon neuvolaseurannasssa ja oma th ottanut asian ihan vakavuudella, mut sijainen oli sitä mieltä et rasitusta vaan ja hartiakipua... Itse oon mittaillu ja se vaan lisää stressiä, nyt päätin etten mittaa ellei olo huonone jotenkin selvästi. On mulla neuvola jo viikon päästä. Pitää yrittää ottaa rennosti mut kotonakin perhe hoidettavana joten lepäilemään ei oikein ehdi..ap