Onko kaikki hyvin, jos naapurista kuuluu jatkuvasti ÄIDIN raivoamista? ev
Kommentit (13)
Luultavasti äiti on erittäin väsynyt ja turhautunut. Mene ihmeessä tarjoamaan apuasi, jos aikaa liikenee. Toisista ihmisista pitää välittää. Naapuriapu kunniaan!
lukiessani otsikkoa, että muiden tavoin se luultavasti tulee meiltä ja on jokapäiväistä.
Mieheni ei vain ymmärrä jotain asioita ilman pientä pään takomista, ja kyllä olen niin stressaantunut, että iho kutiaa.
Mutta siis, pieni kahvitteluhetki naapurin kanssa ei varmaan olisi pahitteeksi. Puhuminen ja ennenkaikkea kuunteleminen auttaa varmasti. :)
Tänä iltana menetin hermot koiraan. En huutanut koiralle vaan turhautumistani sadattelin hieman liian kovaan ääneen. Se pirulainen kusi eteisen matolle ja juuri isolla urakalla olin sen pessyt edellisen pissaamisen jäljiltä ja taas täytyy uudestaan pestä se. Sen kuivumiseenkin menee monta vuorokautta.
Mikä sitten luokitellaan raivoamiseksi. Omasta mielestäni vaan välillä korotan ääntäni jos ei muuten uskota ja hermot menee, kun on pakko saada lapset esim. nukkumaan. Naapurien mielestä se saattaa kuulostaa raivoamiselta.
Olen väsynyt ja stressaantunut. Mutta kyllä meillä kaikki mielestäni on ihan tarpeeksi hyvin.
Nehän ne just huutaa ja skitsoilee joka asiasta. Minä olen ainoa leppoinen ja kiltti nainen jonka tunnen.
Viimeeksi nyt aamulla kilahdin miehelle, kun tämä oli eilen ystävällisesti syöttänyt vauvan, vaihtanut vaipan ja vaihtanut puhtaat vaatteet. Tämän jälkeen hän oli leikittänyt vauvaa.
Tyhjä vaippapaketti pyöri lattialla, likaiset vaatteet roikkui pöydällä, tyhjät ruokapurkit tiskipöydällä, likaiset astiat olkkarin pöydällä, pissavaipat hoitopöydällä... Miehen omia astioita löytyi ympäri kämppää, koska hän ei voinut korjata niitä pois, koska oli hoitanut vauvaa.
Minä huusin kuin hyeena kiltille kouluaiselle, joka ei tajua ottaa vastuuta läksyistään! Ei, ei ole normaalia, olen väsynyt ja haluaisin patalaiskan mieheni tekevän joskus jotain. Ai, mitenkä niitä katkeria nalkuttaja-muijia taas syntyikään?!?
MItä tarkoittaa, että ÄIDIN raivoamista kuuluu jatkuvasti? Entä oliko se ymmärrettävämpää, jos kuuluisi ISÄN, LAPSEN tai KOIRAN kiukkua? Ei ole jees, jos huuto on jatkuvaa, päivittäistä ja joka kerta kestää pitkään, kuului sen kenen suusta tahansa. Silloin voit kenties joskus käydä soittamassa ovikelloa kysyäksesi, että onkohan jokin hätänä. Että pitääkö soittaa poliisi vai rauhottuuko tilanne ihan tästä piakkoin ilman mitään laajempaa ulkopuolista apua?
Ja vai pitää miehen päätä takoa... sitten kun mies takoo takaisin, ollaan täällä vonkaamassa sympatiaa. Se, ettei miehesi aina ole sellainen kuin haluaisit, johtuu siitä ettei hän ole sinä vaan hän. Taitaa olla vaikea ymmärtää? Mahtaakohan sinulla olla mitään edellytyksiä ymmärtää, että jos haluat miehesi olevan edes vähän enemmän toiveittesi kaltainen, sinun pitää tavoitella muutosta sovinnolla ja varautua tekemään myönnytyksiä.
Naapureilla suvussa kehitysvammainen nuori mies joka huutaa vittusaatana 15minuuttia putkeen joka kerran kun tulee kylään.Purkaa näin paineita? Ei häiritse mua!
Jospa naisella on jotain paineita jostain,tunnetko häntä ollenkaan? Saattaa olla että joku ohimenevä stressikausi.Sattuuhan sitä.Onko nainen yh?
Minä huusin kuin hyeena kiltille kouluaiselle, joka ei tajua ottaa vastuuta läksyistään! Ei, ei ole normaalia, olen väsynyt ja haluaisin patalaiskan mieheni tekevän joskus jotain. Ai, mitenkä niitä katkeria nalkuttaja-muijia taas syntyikään?!?
Nalkuttamallahan niitä tulee. Jos sinä nalkutat, miehesi voi aikansa nöyrtyä. Lopulta hänessä kuitenkin herää vastustus: minuahan ei pakoteta. Sen jälkeen hän vastaa nalkutukseen jollakin tavalla, jolle et voi mitään.
Asia on niin, että kukaan meistä ei muutu parisuhteessa painostamalla. Jos miehesi sinusta on patalaiska, hän saattaa puolestaan pitää sinua niuhottajana ja vouhottojana. Jos hänelle riittää esim. vähäisempi siisteys kuin sinulle, niin silloin siivoustarpeesi on hänen mielestään tarpeeton tai jopa kohtuuton. Asia vain on niin, että jotkut luulevat siisteyden, jopa raivokkaan pikkutarkan puhtauden olevan itseisarvo. Vaan kun se ei kaikille ole. Joillekin riittää esim, että toisinaan on tavarat paikoillaan ja pölyt pyyhittynä. Joillekin riittää sekin, että ei sentään tahmatahroja ole kotona. Kun nämä erilaiset tarpeet ja näkemykset kohtaavat, syntyy ristiriita, joka saattaa nostattaa naapuriin asti kantavan metakan. Silloin pitäisi pystyä keskustelemaan ja myös pyhän siivousoikeuden ylläpitäjän tulisi joustaa ja tavoitella suurpiirteisyyttä.
Siis nytkin tällä hetkellä? Harjoittelee vuorosanoja harrastusteatteriin? Laulaa kuorossa? Täytyy olla hyvät keuhkot että kuuluu teille asti tai todella ohuet seinät?Häiritsee ap:a myös pianonsoitto?
Mua pelottaisi jos lapsiperheessä oltaisiin hiiren hiljaa,että mitä ne oikein puuhaa kun ei ääntä kuulu.Kyllä se niin vaan on että normaaliin elämään kuuluu riidat,kiukuttelut ja ääniä päästää myös lapset.Tiesittekö että jopa kissoilla on tunne-elämä?Taidat olla sinä ap aika vanha jo,etkä MUISTA OMIEN lapsiesi metelöintiä.
Millaista raivoamista kuuluu?