Mitäs tästä sanotte? Käytiin miehen kanssa kaljalla ja leffassa, lapsi yksin kotona.
9v. jäi kotiin siksi aikaa kun olimme leffassa. Samalla reissulla kävimme tosiaan parilla kaljallakin (ennen ja jälkeen elokuvan). Olimme n. 3 tuntia pois, lapsi mm. söi iltapalan sillä välin.
Kommentit (15)
puoli tuntia kaljalla molemmin puolin. Plus bussimatka sinne ja takaisin. Noin kolme tuntia.
ap
ok. Itse en voisi jättää lapsia noin elokuvan tai kaljan takia. työn ja opiskelun takia ovat kyllä kahdestaan useinkin.
arka jäämään yksin. En jättäisi myöskään omaa lastani.. Ei kai kaikkein kamalinta heitteillejättöä, mutta ei kivakaan. Olen odottanut, että lapset ovat yläasteikäisiä ennen kuin teen mitän tuollaista.
tai sitten oli tosi lyhyt leffa.
Se on hyvä tuossa iässä jo opetella olemaan yksinkin kotona.
Meillä 9v oli yksin kotona tänään päivällä, kun vein nuoremman harrastukseen ja sen ajan kun oli harrastuksessa kävin itse asioilla ja hain lapsen harrastuksesta.
Sitten käytiin vielä mäkkärissä.
Oli yksi n. 2 tuntia.
Ei halunnut tulla mukaan.
kun olin 9-vuotias. Jäin isän luo asumaan, joka teki kahta työtä. Olin siis omillani melekin koko ajan. Toista se oli ennen kun nykyään älähdetään pienistäkin..
eri asia olla päivällä kuin illalla. ja eri asia olla kun äiti vie siskoa tai veljea harrastukseen. kuin että äiti ja isä menevät kahdestaan leffaan.
Väkisin en ole jättänyt minkäänikäistä lasta yksin ja sitä yritän välttää jatkossakin.
Enkä jättäisi isompaakaan menemään yksin nukkumaan. Mutta jos lapselle on ihan ok olla muutama tunti yksin, niin voisin hyvin jättää. Meillä on tosin kaksi lähes samanikäistä lasta eli varmasti kaksin jäisivät hyvin, jos olisi sellainen tilanne.
lähtiessämme poika jäi vielä kaverin kanssa pihalle, mistä tuli sit sisälle, söi iltapalan ja pelasi pleikkaa. Oltiin kotona puoli yhdeksältä, eli ei tarvinnut nukkumaan käydä yksin. Ihan mielellään jäi kotiin, on myös iltapäivät yksin tai kaverin kanssa.
ap
Meilläkin oli tänään lapsi yksin kotona noin 4 h kun kävin salilla ja syömässä. Lapsi on 7 v ja halusi itse mielummin jäädä kotiin kuin tulla salin lapsiparkkiin ja mukaan ravintolaan. Olin poissa noin 17.30-21.30.
Meilläkin oli tänään lapsi yksin kotona noin 4 h kun kävin salilla ja syömässä. Lapsi on 7 v ja halusi itse mielummin jäädä kotiin kuin tulla salin lapsiparkkiin ja mukaan ravintolaan. Olin poissa noin 17.30-21.30.
se varmaan ole "oikeaoppista" jättää 9-vuotiasta yksin kotiin, mutta käytännössä 9-vuotias voi olla jo melko itsenäinen ja reipas, ja on ylpeä itsestään kun pärjää yksin kotona...
Vanhemmat varmaan tuntevat oman lapsensa parhaiten siinä asiassa.
Itse olin eka kertaa 7-vuotiaana yksin kotona, kun vanhemmat menivät tansseihin... Yleensä olin tuttavapariskunnan luona hoidossa. Minusta oli vain kivaa, kun sai herkutella ja katsella elokuvia telkusta yksin!
siitä, että lapsi tulee koulusta kotiin yksin. Silloin voi joutua olemaan paljon kauemminkin yksinään...
ettei vanhempia tavoita esim. leffan aikana. En jättäisi lasta yksin kotiin (varsinkaan ilta-aikaan) ellen olisi puhelimen päässä koko aikaa.
t. yh, joka tekee iltaisinkin 1,5h lenkkejä koiran kanssa puhelin taskussa lasten (8 ja 9) jäädessä kotiin (omasta halustaan)
ettei vanhempia tavoita esim. leffan aikana. En jättäisi lasta yksin kotiin (varsinkaan ilta-aikaan) ellen olisi puhelimen päässä koko aikaa.
t. yh, joka tekee iltaisinkin 1,5h lenkkejä koiran kanssa puhelin taskussa lasten (8 ja 9) jäädessä kotiin (omasta halustaan)
mua tavoita iltapäivisin töistäkään, lapsi soittelee silloin mummolle jos on jotain asiaa.
hänellä oli joku, jolle soittaa hätätilanteessa, niin mikäs siinä...