EI toivottu lapsi,
mies ei vaikuta olevan moksiskaan, minä hieman enempi emmin. Ennestään meillä yksi lapsi ja ajatus ollut joskus toisesta. Olen kuitenkin vastikään töihin palannut ja nyt on tosi ikävä mennä toteamaan, että jään taas kotiin. Aborttia en tokikaan voi enkä halua tehdä. Toinen lapsi minullakin kuitenkin ollut haaveena, mutta ei nyt, ja entä jos en sitä sitten enää saisikaan..ja lisäksi elämämme muutoin kunnossa eikä aiheuta taloudellistakaan päänvaivaa yksi perheenjäsen lisää. Miten saisin itseni odottamaan tätä lasta kuten odotin ensimmäistä?
Kommentit (31)
...huh ettei näin ole. Minullakin siis jo yksi lapsi entuudestaan. Nyt tulossa numero 2, eikä vieläkään ole ns. onnen tunteet raskaudesta nousseet, vaikka viikkoja jo 29. Välillä olen tuntenut ehkä pienesti iloa, muttei ole sellaista niinkuin esikoista odottaessa. Tämä toinen raskaus tuli yllätyksenä, minulle kun väitettiin ensimmäisen raskauden jälkeen etten tulisi enää lisää lapsia ikinä saamaan, terveydellisistä syistä. Niimpä ajattelin että yksi lapsi on riittävä, enkä oikeastaan ikinä toista lasta ole ajatellutkaan. Noh näin sitte kävi että raskaaksi tulin, muttei tullut sitä tunnetta että IHANAA,JESJESJES! sitäpä tässä pelkäänkin että tuleeko sitä tunnetta....olen jo raskauden kanssa kuitenkin pitkällä.
Ja vauva, joka syntymänsä jälkeen oli mulle etäisin ja vierain, on tällä hetkellä lapsistani se, joka koskettaa mua kaikkein syvimmältä. Kaikkia rakastan, mutta jossain vaiheessa vian huomasin, että tämän lapsen kanssa oleminen on mulle silkkaa iloa. Häntä ymmärrän parhaiten, hän ei tunnu rasittavalta oikeastaan koskaan. hän on nyt 5 vuotta, ja hänellä on yksi vanhempi ja yksi nuorempi sisarus.
Että näinkin voi olla.
Eikö teillä raukoilla koskaan ole ollut sellaista seksiä, joka vie jalat ja pään mennessään? Ehkäisy ei tule siinä huumassa mieleenkään ja tuloksena voi olla yllätysraskaus. Siinä tapauksessa osaanottoni paljosta olette jääneet paitsi.
Mahtoi olla melkoista seksiä, kun siitä seuras ihan parin viikon muistinmenetys :) Sit vaan yllättäen raskaustesti näytti plussaa, mikä oli ihan täys yllätys.
Mutta minkäs teit, tällä hetkellä se ylläri on jo 20 v. ja kiitän Luojaani, ettei sen järkevämpiä sillä hetkellä oltu. Ihan suunnitellusti ollaan sitten tehty senkin jälkeen aika monta. Onneksi ei silloin ollut mitään katumuksia olemassa.
Kiitos tuosta kertomuksesta. Antaa voimia ja uskoa loppuraskauteen ja siihen että ne tunteet nousevat jossain vaiheessa, ehkä huomaamattani. Kiitos paljon. terv. Nainen rv 29
Päätettiin selvitä ja pikkuinen tyttö sieltä tupsahti.
Sen jälkeen sitten abortti. Mutta sillekin oli syynsä.
Meistäkin varmaan aika moni on sellainen, rakas kumminkin?
Meistäkin varmaan aika moni on sellainen, rakas kumminkin?
Länsimaissakin.
Seksuaalinen vietti on niin vahva. Menee järjen edelle.
vauvasta. Onnea!
Itse olin ajoittain paniikissa esikoista odottaessani, vaikkakin hän oli toivottu lapsi. Kun raskaus todentui, aloin miettiä kaikkia kauheuksia: mahdollisia vammoja, sairauksia, talouttamme,omaa jaksamistani ja menetettävää vapauttani- siis kaikkia mahdollisia ja mahdottomia uhkakuvia. Mielialakin vaihteli onnesta kauhuun. Puhuin asiasta avoimesti neuvolassakin ja th kertoi noiden ajatusten olevan hyvin tavallisia. Missään vaiheessa en kuitenkaan edes miettinyt keskeytystä ja tunsin rakkautta syntyvää vauvaa kohtaan. Tunne voimistui raskauden myötä ja jossain vaiheessa taisin jopa ihmetellä alun epävarmuuden tunteitani.
Teet varmasti hyvän ja oikean päätöksen mitä ikinä sitten päätätkin. Tsemppiä!
Eikös yllätysraskaus ole se jota ei ole tarkoitus tapahtua, esim ehkäisyn pettäessä? Tai lapsettomuuden jälkeen tuleekin raskaaksi? Lienette varsin V****maisia ihmisiä- ihminen harrastaa seksiä niinkin ettei halua lapsia, luottaa ehkäisyyn-ja olettaa ettei raskaaksi tule. Kaikkihan me tiedetään ettei mikään tässä elämässä ole 100% varmaa- ei huomispäivä, lapsen normaali kasvu, kehitys, terveys, ei uskollisuus, ei mikään. Mutta elämästä ei tule mitään jos ei luota siihen että siihen hyvään vaihtoehtoon- esim ei lapsia nyt. Että viisastelunne kertoo paljon ihan teidän omasta pätemisen tarpeestanne ja hengen köyhyydestä.
Eikös yllätysraskaus ole se jota ei ole tarkoitus tapahtua, esim ehkäisyn pettäessä? Tai lapsettomuuden jälkeen tuleekin raskaaksi? Lienette varsin V****maisia ihmisiä- ihminen harrastaa seksiä niinkin ettei halua lapsia, luottaa ehkäisyyn-ja olettaa ettei raskaaksi tule. Kaikkihan me tiedetään ettei mikään tässä elämässä ole 100% varmaa- ei huomispäivä, lapsen normaali kasvu, kehitys, terveys, ei uskollisuus, ei mikään. Mutta elämästä ei tule mitään jos ei luota siihen että siihen hyvään vaihtoehtoon- esim ei lapsia nyt. Että viisastelunne kertoo paljon ihan teidän omasta pätemisen tarpeestanne ja hengen köyhyydestä.
Sitä on ihmisen elo. Ihmiset ovat panneet ja tulevat panemaan maailman tappiin asti. Ja vahinkoraskauksia tulee olemaan. Sekä abortteja.
joille raskaus aiheuttaa voimakkaan ristiritaisia tunteita, suosittelen kirjaa "raskausajan kriisit". On oppikirja, ja siinä käsitellään raskausajan tunnemylläkkää selkeästi ja rehellisesti. Helpotti itseäni paljon, kun ymmärsin kuinka normaaleja, tavallisia ja hyväksyttäviä kaikki tunteet raskausaikana on. Kun lakkasin tuntemasta syyllisyyttä siitä, etten ollut "oikealla" tavalla raskaana, aloin iloita lapsesta ja luottaa siihen että kaikki järjestyy. Kuten järjestyikin. :)
Mahtoi olla melkoista seksiä, kun siitä seuras ihan parin viikon muistinmenetys :) Sit vaan yllättäen raskaustesti näytti plussaa, mikä oli ihan täys yllätys.