Siivoamattomuusko masennuksen merkki?
Onko kaikilla masentuneilla sotkuista? Ihan vaan sillä mietin tätä kun minulla on ollut viimeiset 15v sotkuista enkä ainakaan tiedettävästi ole masentunut. Nyt viime aikoina olen ruennut miettimään olenko ollut ikäni piilomasentunut, koska en saa siivottuani pidettyä siisteyttä yllä vaan tilanne repsahtaa takaisin kaaokseksi melko pian.
Kommentit (6)
minulla oli yksi masentunut ja pakkoneuroottinen mieskaveri, joka siivosi koko ajan. Itsellä taas on aina kaaosta. Jos sinulla ei ole mitään masennuksen oireita, niin tuskin olet masentunut vain siivoamattomuuden perusteella. Ehkä olet vain huono organisoimaan. Ja voisin minäkin toki siivota, kun ei ole fyysistä estettä, ei vain huvita. Ei se ole keltään pois kun yksin asun.
Voi hyvinkin olla. Mulla on kaaosta enkä meinaa jaksaa tehdä mitään ylimääräistä. Muualla jaksan, mutta en omassa kämpässä.
Tiedostan kyllä mistä kaikki johtuu.. mutta en oo selvinny vielä.
Mutta eihän tällaiset asiat ikinä ole ehdottomia. Ei kaikilla masentuneilla ole siivoamisen kanssa ongelmaa. Eikä kaikki siivoamattomuus tarkoita masennusta. Me ihmiset ollaan erilaisia, jotkut ovat siisteydessä tarkempia kuin toiset, ja ihmisten organisointikyky ja järjestelmällisyys ovat eri asteisia.
vihaan siivoamista, jos ihminen olisi luotu siivoojaksi olisi vasempaan käteen luotu pölyrätti.
Elämässä on miljoonaziljoonaa mielenkiintoisempaa tekemistä kuin siivoaminen.
Kokoajan paikkoja puunaavat ihmiset ovat kaiken lisäksi tylsiä.
ja voisinpa sanoa naapurini himosiivoojan olevan masentuneen enkä minun. Mut silti vähän alkanut ihmetyttämään itseni kun kuitenkin tämä sotku on jo sellaista että aavistuksen jo sosiaalinen elämä kärsii siitä kun en kehtaa pyytää kaikkia ystäviä kylään. Näen kyllä ystäviä muualla ja soitellaan todella usein, mutta kotiini en kutsu. Minua taitaa kylläkin enemmän häiritä nämä 12 ylimääräistä raskauden jälkeistä, kolme vuotta kestänyttä, liikakiloa kuin tuo siivoamattomuus. En nyt hakemalla hae masennuksen merkkejä itsestäni, mutta onkohan tämä kropan häpeilykään tervettä :-D
ap
Ensinnäkin, kaikki eivät ole mitään siivousihmeitä. Minullakin se on ihan laiskuutta etten aina siivoa.
Toiseksi, kun itse sairastin masennusta, siivosin kyllä. Mutta tein sen ihan rutiinista. Ei sillä, että olisin piitanjut onko sekaista vai ei, minä vain siivosin kuten söin nukuin, hengitin, kävin kaupassa.