Kertokaahan kuinka selvitä siitä et ex löytää uuden heti eron jälkeen?
Oltiin yhdessä 5vuotta ja meillä on kaksi lasta, 3½vuotias ja 2v sitten 5kk:n iässä menehtynyt kätkytkuolema lapsi. Tuntuu törkeen pahalta kun ex on uuden löytäny vaikka en mä oikeesti nähnyt meillä enää aikoihin yhteistä tulevaisuutta ex:n alkoholin käytön takia ja tiedän että tämä on minun kannalta hyvä asia että erottiin mutta kun on silti niin paska olo...
Kommentit (39)
ja jos sen laastarin hommaat niin muista et seksi on seksiä josta voi ottaa kaiken irti mutta älä oleta muuta:)
aina kun tänne jotain kirjoittaa niin samat saatanan täydelliset ihmiset huutelee provoa kun eivät tajuu ettei jokaisen muun elämä oo yhtä ihanaa ja ruusuista kuin heidän omansa...
kainaloa ennemminkin mutta ei se seksikään pahaa tekisi jos sattuis jonkun mukavan kumppanin siihen touhuun löytämään...
aina kun tänne jotain kirjoittaa niin samat saatanan täydelliset ihmiset huutelee provoa kun eivät tajuu ettei jokaisen muun elämä oo yhtä ihanaa ja ruusuista kuin heidän omansa...
lapsesi kuoleman? Ihana ja ruusuinen taidat siis olla.
ja koska nyt ei keskustella siitä niin älä kuule ala tuollaisia kommentteja heittelemään parin lauseen perusteella.
että suhde on jäänyt päälle vaikka tunteita ei ole enää riittävästi ollut. Ja nyt mies ehkä oikeasti rakastunut/ihastunut toiseen ja vasta nyt uskaltaa ottaa sen lopullisen askeleen eli eron ap:sta.
Miehillä menee yleensä niin, että ei hypätä tyhjän päälle vaan erotaan entisestä vasta sitten kun on uusi katsottuna.
Naisilla taas toisinpäin: halutaan ensin eroon vanhasta ennenkun etsitään uusi.
(Ja tietenkin aina on poikkeuksia! Mutta omaa lähipiiriä jos tutkailee niin yleensä miehet aloittavat uuden suhteen ja muuttavan ex:än luota suoraan uuden luokse vert. naiset joilla ei noin nopeaa toimintaa)
On aika ilmeistä, että suhteenne ei ole ollut vakaalla pohjalla. Tulevaisuuden varalla kannattaa oppia se ettei sanoilla ole merkitystä vaan TEOILLA! Jos olette yhdessä olleet mutta edes asuneet yhdessä jne. niin eikö se kerro ettei olla valmiita sitoutumaan? Mies halusi vain rusinat pullasta. Nyt kannattaa muistaa se, ettet anna hänen taas hyväksikäyttää itseäsi. Villi veikkaus että kohta hänelle tulee ero ja sitten taas kolkuttelee ovesi takana, älä avaa ovea hänelle.
sekä miehen alkoholismin takia (kahdesti ollut sairalaassa katkolla elo-syyskuussa)
ja juo edelleen...
Mä tässä lähinnä oon ollu se hyväksikäytttäjä, oon lämmitelly mein suhdetta kun oon jotain ollu vailla. esim. renkaiden vaihtoa, sängyn kasausta jne... Mutta on tuokin sen pelin osannut, on molemmat leikitty tässä aika pitkään...
mutta nyt se kaikki on ohi koska en huoli häntä takaisin enää kun on toisen kanssa ollut.
Jäljelle jää tyhjyys.
En tiedä mikä on parasta eronneelle, mutta sen tiedän, että on kova paikka katsoa läheisenä viereltä, sitä tasapainottomuutta, kireyttä, epätoivoista tapaa näyttää pärjäävän. Kauheinta on nähdä joku uusi ihminen, silloin tietää heti, että tämä uusi ei ajattele lainkaan tätä eronnutta perhettä, heidän läheisiään, vaan särkee kaiken vielä pahemmin. Luultavasti ei kauaa kestä, mutta tuo tuskaa niin helvetillisesti. Ainuttakaan järjen hiventä tällä ei voi olla.
Eihän tämä eronnut ehdi millään tavoin järjestellä asioitaan ja ajatuksiaan. Kaikkein hurjimpana pidän näitä palstoja ja toisia eronneita, jotka oikein joukolla, ilmeisesti kostonhaluisina toisille sanovat, että eroa toki heti. Kun väsynyt ihminen kertoo jollekin näille eronneille perheestään, heti kehoitetaan eroamaan, milloin narskusta, milloin mistäkin. Mutta kun he eivät voi millään tietää totuutta, täytyy tuon kaiken olla vain omaa kostoa yhteískunnalle. Olen järkyttynyt tästä asiasta ja mitä pikimmiten pyytäisin näille palstoille hyvin vahvaa valvontaa, jossa kaikki tämäntyyppiset viestit, joissa annetaan ohjeita eroamaan tai muutoinkaan perheeseen liittyvää poistamaan heti.
Varmasti tarvitaan eheyttäviä asioita, mutta ne eivät voi olla tällaisia nimettömiä ja todellakin ohjeistavia tekemään joitain, mistä ette voi tietää.
Todella pitäisi järjestää näitä eronasian käsittteleviä paikkoja, joissa kohdataan toinen henkilö, jolla on asiantuntemus hoitaa asiaa vain tämän ihmisen kanssa ja luottmuksellisesti.
Nyt olisi todella lailla saatava tähän muutos, sillä niin paljon tapahtuu näistä nimettömistä palsoilta tulleiden ohjeiden mukaan, tai toisen eronneen koston syynä. Tästä tulee niin paljon pahaa, ihmisiä särkyy, lapset eivät edes saa enää kotia, jossa olisi turvaa, vaan sinne sitten uudet suhteet vaihtuu vaihtumistaan. Suomen kansa on ihan hajallaan, jatkossa meiltä puuttuu ihmisiä, jotka kykenevät hoitamaan maan asioita, kun kaikki ovat kohta avioeron uhreja. Heiltä puuttuu kokonaan tasapainoinen ajattelutapa.
Onko se omistushalua, riippuvuutta vai sitä että rakastaa toista hänen vioistaan huolimatta. Rakkauteen ei kuulu loukkaantuminen, ei katkeruus.
Varmasti niihin oli painavat perusteet. Alkoholi, ilmeisesti ainakin. Jaksaisitko sellaista elämää vielä?
Ajattele, että voi tätä naisrassukkaa, joka ei tiedä, millaiseen kelkkaan hyppäsi. Kohta sille paljastuu nuo miehen ei niin mukavat puolet. Sinä pääsit jo eroon ja saat aloittaa elämäsi uudestaan. tee se viisaasti.
Mä seurustelin 7v exän kanssa ja löysi uuden rakkaan alta kuukauden. Tosin vielä 2v sen jälkeen muisti joka kuukausi kertoo että haluaa mut takasin ja rakastaa vaan mua. Silti koko ajan piti olla joku tyttis rinnalla.
Mua ei haitannu yhtään, koska olin ehtiny tehdä eroa etukäteen jo pari vuotta. Eron jälkeen en ikinä enää kaivannu exää muuta kun kaverina.
mutta minusta tuo asia on miehen alkoholiongelman takia ihan selvä peli. Sinua odottaa parempi elämä, ja sitä uutta naista taas odottaa tulevaisuus alkoholistin rinnalla (jos se suhde nyt yhtään edes kestää) joten sinä olet tässä se voittaja. Jos mitenkään lohduttaa.
Mieti itsellesi sellainen tulevaisuus, jota haluat. Kerää vaikka lehdistä kuvia, joissa on sellaisia asioita, joita toivot itsellesi. Suunnittele niin kiva tulevaisuus kuin ikinä pystyt. Millaista elämäsi on 5 vuoden kuluttua, kun kaikki on hyvin ja olet onnellinen? Miellä se mahdollisimman yksityiskohtaisesti. Mitä silloin näet, kuulet ja tunnet?
Ajattele tätä tulevaisuutta mahdollisimman usein. Näin alat suuntautua sitä kohti ja kaikki, mikä ei johda siihen suuntaan, jää vähitellen vähemmälle huomiolle, kunnes katoaa elämästäsi. Kuten exäsi.
Eli siis sillä ei edes ollu mitään uutta, halus vaan tietää rakastanko sitä vielä, halus tietää oonko mustis...
No mä TOTTAKAI sitten menin taas lankaan ja sen luo yöksi pikkujoulujen jälkeen...
vihaan tätä selkärangattomuuttani, en pääse eroon ex:stä. En tiedä haluanko sen vaiko en mutta en ainakaan missään tapauksessa halua että se kenenkä muunka kans on...
Ja joo, tiedän, tää on ihan hullua, etten sanoisi sairasta kissa-hiiri leikkiä...
Vaan miten lopettaa...?
alat kiinnittää huomiosi omaan elämä, hyvinvointiisi, siihen mitä tarvitset. Kirjoitustesi perusteella olet hieman "läheisriippuvainen"- jäänyt tosiaan tunteistasi kiinni huonoon suhteeseen. Odotat saavasi sieltä jotain hyvää, vaikka se edellyttäisi oman hyvinvointisi ja itsekunnioituksesi uhraamista. Hyviä kirjoja on, mistä saa uusia ajatuksia. Sun pitää saada tunteet irti miehestä ja alkaa tutkailla miten seistä omilla jaloilla. Ja miten jatkossa voit muodostaa ihmissuhteita omilla ehdoillasi. Alkoholistin kanssa ei koskaan voi muodostaa tervettä ja itsekunnioitusta sisältävää suhdetta. Ja suhde alkoholistiin edellyttää jonkinlaista riippuvuutta tai omanarvontunteen puuttumista. Siis jos haluat uuden eämän, laitat itse rajat miehen suuntaan. Tunteet ovat vain tunteita, niitä tulee ja menee ja ne tuntuu-mutta sun ei tarvitse tehdä niiden mukaan- annat tuntua ja mennä pois. Siihen tarvitset rohkeutta ja voimia. Niitä toivotan. Samalla löydät itsestäsi uusia puolia:)
mulle on muksun kuoleman jälkeen kehittynyt jonkinasteinen läheisriippuvuus. kun ei enää ole ystäväpiiriäkään oikein. jäin aika yksin kaiken kanssa. niinhän siinä helpolla käy kun kukaan ei oikein osaa suhtautua lapsensa menettäneeseen. luulenkin että just siks roikun miehessä, tunnekoukussa, kun muuten oon niin yksin enkä kestä sitä yksinäisyyttä...
huutaisin mielessäni hiphurraata ja samalla kyllä vähän säälisin sitä uutta naisparkaa.
on sureminen. Itkeminen.Siis sure sun menetyksiä- lasta oot varmaan surrutkin- mutta yksinäisyyttä myös, pettymystä unelmiin ja perheeseen jne. Anna itsellesi aikaa surra- nimittäin suru poistaa niitä koukkuja. Ja anna itsellesi anteeksi kaikki mistä syytät itseäsi ja vajaavuutesi ja muu, mikä pitää koukussa. Siis ala räytyä kaikkea mikä surettaa. Kun surut sulavat pois saat voimia ja tilaa uudelle- netunteethan on sun kropassa (ukon niin)-ja suru raivaa niitä pois.
Ootko saanut mitään ammattitukea tuohon lapset kuolemaan? On kuitekin hurja juttu. Kun suret ja alat kysellä itseltäsi mitä tarvitset, alat ennen pitkää myös löytää uusia ihmisiä elämääsi- sellaisia jotka sopivat sun elämään.
sais mut uskomaan itseeni ja siihen että kelpaan edes jollekkin vielä...