Voiko miehelle mitenkään kauniisti sanoa "laihduta kiitos?"
Itseäni on alkanut vähän ällöttämään mieheni kaljamaha. Kun aloimme seurustelemaan mieheni oli laihempi kuin nyt ja tämä asia ei häirinnyt yhtään, mutta nyt sitten!
Valittaa kun paidat käy pieniksi ja housut repeää haaroista.. Ennen nukuimme kiinni toisissamme, mutta jopa tämä on alkanut ahdistamaan. Seksiä en edes haluaisi harrastaa. Mieheni nykyään sängyssä niin laiska että pitäisi itsellä vaan pomppia päällä ja halut hävinneet melkeimpä kokonaan mieheni painon nousun takia.
Miten voisi sanoa nätisti laihduttamisesta vai voiko edes? Mieheni on niin helppo suuttumaan joten en tiedä miten asian ilmaisisin hänelle. :/
Kommentit (10)
hankalia hommia. Meillä näin eli mies lopetti tupakanpolton (hienoa) on ollut kohta vuoden polttamatta.
Sen tilalle on tullut jatkuva kuorsaus(ruoka siis maistuu nyt liiankin hyvin) eli painoa on alkanut kertyä. Ennen auttoi, kun tökkäs kylkeen ja toinen meni kylelleen loppu kuorsus siihen. Nykyään ei ole mitään väliä miten nukkuu aina korisee.
Asiasta olen puhunut, se siitä. Meikä nukkuu nykyään sohvalla ja niin kauan kunnes toinen jotain tajuaa!
Kyllähän itse miestäni rakastan suuresti ja haluaisin hänen kanssaan viettää loppuelämäni, mutta en voi sille mitään että olen alkanut unelmoida lihaksikkaammista miehistä ja käyn joskus netissäkin katsomassa kuvia tällaisista hyvä kroppaisista miehistä.
Mieheni haluaa seksiä usein ja aika monesti olen kieltäytynyt, koska ei vaan ole tehnyt enää mieli. Silloinkin kun harrastamme seksiä niin pidän usein silmät kiinni ja kuvittelen miestäni timmimmässä kunnossa, jos katsoisin niin luulen että halut häviäisi siihen paikkaan.
Harmittaa todella koska en haluaisi tuntea näin, mutta en voi sille mitään että mieheni tuntuu vastenmieliseltä alasti.
Nyt alkanut siitäkin puhumaan kun ei housut tahdo pysyä jalassa..eikä ihme sillä miehelläni on hävinnyt vyötärö, housut lököttää ja työmiehen hymy paistaa.. seksikästä :/
ap
Ymmärrän kyllä, että toisen lihavuus häiritsee. Ajattelin vain, että ehkä jokin muukin saa sinut tuntemaan vastenmielisyyttä, koska oma mieheni kasvatti kanssa kunnon kaljamahan vuosien varrella eikä se koskaan häirinnyt minua. Harmitti hänen puolestaan, kun esim. anoppi ja siskonsa siitä kommentoivat AINA. Minua se ei vaan häirinnyt. Tottakai ajattelin joskus haaveillen miestäni sellaisena kun olimme tavanneet enkä pidä kaljamahoja seksikkäinä mutta en tavallaan nähnyt sitä, kun katsoin miestäni vaan näin siinä sen tutun miehen, jonka kanssa menin naimisiin. Valokuvissa se saattoi joskus vähän ärsyttää.
Nyt olen itse kahden raskauden jälkeen päästänyt itseni levähtämään, ja mies on asiasta huomautellut. Tajuan siis, että asia vaivaa häntäkin aivan toisin kuin minua hänen lihavuutensa. Tosin huomauttelut ovat olleet terveyteen liittyviä ja täysin aiheesta mutta olen silti loukkaantunut, vaikka tajuankin hänen tarkoittavan minun parastani. Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja laihdutan parhaillaan, mies on jo kohta vuoden tarkkaillut syömisiään mutta ei varsinaisesti laihduta. Kaljamaha on ja pysyy mutta siitä en huomauttele edelleenkään. :)
Suosittelen puhumaan miehen terveydestä ensi sijassa ja sen kautta sitten siitä seksistä. Vaikka loukkaannuinkin miehelleni, on ollut minulle todella tärkeää, että hän on huolissaan minusta lasteni äitinä ja että se puoliso-osuus on tavallaan kunnossa huolimatta siitä, että en todellakaan näytä hemaisevalta (vielä). MIehesi itsetunnolle tulee olemaan mieletön kolaus tuo sinun vastenmielisyytesi häntä kohtaan, ja jotta keskustelunne olisi hedelmällinen (mies alkaisi laihduttaa ja pitää kunnostaan huolta) eikä katkeaisi heti alkuunsa, niin aloita lievästi ja siirry järeämpiin aseisiin hiljalleen. Kannatan siis rehellisyyttä, mutta älä aloita sillä suoraan, koska se voi laukaista miehessäsi vastareaktion (niin kuin minullakin, koska mieheni puheista meni puoli vuotta ennen kuin alkoi tapahtua).
Mun mies on lihonu ihan älyttömästi siitä kun tavattiin. Painaa kai kohta 130 kiloa.
Viimeksi eilen ajattelin että ei tästä tuu mitään. Seksiä ei todellakaan kovin haluta. Mies kuorsaa järkyttävän paljon, ei ollu nukuttu samassa sängyssäkään aikoihin kun en saa nukuttua siltä mölyämiseltä.
Lisäksi hieman ärsyttää se, että liikkuvasta miehestä on tullut tuollainen sohvaperuna, joka kittaa vaan kaljaa viikonloppuisin.
Raakaa tekstiä, mutta mielummin puran pahimpia ajatuksia teille kun itse miehelle.
No, kuitenkin tänään päätin että illalla otan miehen kans asian esiin. Jännittää kyllä, mutta en mä kestä tätä tilannetta.
Haluaisin vaan haluta omaa miestäni!
Jos nyt ajattelen asiaa toisinpäin (minä läski, mies hoikka), niin paras tapa lähestyä asiaa olisi keskustelu. Sellainen, jossa ei todellakaan sanota noita seksihommia tai muita "mua yököttää" -juttuja,
Eli rauhallinen syyttelemätön keskustelu, että miksi hän on lihonut. Onko taustalla henkisiä syitä. Miltä oma lihominen hänestä tuntuu. Haluaisiko hän laihtua. Ja voitko itse jotenkin auttaa asiassa.
Tottakai ollaan, vanhettu, lihottu, laihduttu ja samaa polkua me onnellisna silti kuljetaan.
Minä näen miehessä sen tutun rakkaan miehen jota en vaihtaisi minkäänlaiseen kehobodariin, koskaan.
Mies laihdutti vastikään 20 kg, minua ei haitannut hänen ylimääräinen paino 20 kg lihavampanakaan.
Minä taas olen alusta asti ollut pyöreä, nyt n. 10 kg lihavampi kuin tavatessamme, silti mies jaksaa kehua, rakastaa ja ihailla.
Kyllä nuo on niin pinnallisia asioita etten aivan täysin ymmärrä.
jos itse kestäisit saman.
Eli jos satut lihomaan ja mies siitä huomauttaa,niin et ole sitten täällä rääkymässä kuinka sika mies haukkuu läskiksi ja pakottaa laihduttamaan.
Eli alat liikkua miehen kanssa yhdessä, ja muutat ruokalistaa terveellisemmäksi.
Puhut vaikka niin että kamala kun rapakuntoon päässyt (puhut siis itsestäsi) ja että pakko alkaa lenkkeilemään. Sitten miestä pyydät mukaan ja koita muutenkin keksiä jotain aktiivista tekemistä (lasten kanssa uimahalliin, tai jalkapalloa potkimaan, tai hiihtämään tai vaikka ihan Ikeaan ostoksille, sielläkin pitää monta askelta ottaa että pääsee kaupan läpi) jossa saa huomaamatta liikuntaa.
Ja ruokaa voi keventää huomaamatta, eli vaihda lihat vähärasvaisiin, älä osta karkkia/herkkuja vaan esim. hedelmiä ja tee vaikka maistuva hedelmäsalaatti mitä voi makeannälkäänsä ottaa jne. jne.
Itselläni ongelma on oma painonnousuni ja se, että voin kuvitella mitä mieheni ajattelee/tuntee =(.
Olen itse kyllä häneltä ihan suoraan kysynyt, mutta vaikea sanoa ajatteleeko hän oikeasti niin kuin vastasi, että ei häntä haittaa vaan on vaan mukava kun on isommat rinnat ja peppu mihin tarttua.
Sinällään seksielämään oma painoni ei ole vaikuttanut paitsi itse en voi enää harrastaa seksiä tietyissä asennoissa koska en kestä, että mies joutuu katsomaan löllyvää vatsaani jne =/.
Aplle varmaan neuvoisin, että koska asiaa ei voi mitenkään kauniisti sanoa niin sanoisit suoraan. Ehkä itse kysyisin ensin kuitenkin, että tuntuuko puolisostasi, että seksielämänne on samalla tasolla kuin aiemmin ja miksi se hänen mielestään on hiipunut. Miehen vastauksista riippuen sitten jatkaisin keskustelua kuitenkin niin, että saisin sanottua sen, että hänen keskivartalolihavuutensa saa haluni kaikkoamaan.
Kyllä normaalin miehen pitäisi tajuta, että ajattelet oikeasti teidän molempien parasta!