Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset antaa lapselle kaksiosaisen

Vierailija
05.11.2010 |

nimen väliviivalla ja sitten kuitenkin käyttää vain sitä ekaa. Siis lapsen nimi on Maija-Liisa ja lasta kutsutaan Maijaksi. Eikö tuo ole vaan ikävää lapselle kun aina saa selittää että oikeastaan mä olen Maija-Liisa vaikka mua sanotaan vaan Maijaksi.

Minusta omituista, miksi antaa nimi jota ei edes aio käyttää?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sit kouluikään asti käytetään jotain ihan muuta lempinimeä, että lapsiparka on ihan sekaisin, kun koulussa nimitetään jollain ihan muulla nimellä kuin on tottunut. Ja sitten kun siellä koulussa ne opettajat vielä jättää sen 2. osan pois siitä nimestä, vaikkei lapsi tai vanhemmat ole antaneet lupaa.

T: Minni aka Tiina-Leena aka Tiina vm 73

Vierailija
2/3 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oeln saanut selittää että nimenä on se ja se, väliviivalla.

Omilla lapsillani on lyhyet, "tavalliset" nimet joiden kanssa sekaannukset ovat hyvin epätodennäköisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3.v poika tietää mikä hänen nimensä on, vaikka onkin kaksi nimeä yhteen kirjoitettuna. Välillä kutsumme koko nimellä ja välillä vain sillä nimellä, mikä on ensin:)) Mutta olemmekin olleet fiksuja vanhempia, ja opettaneet lapsellemme nämä nimi asiat..tietää siis myös toisen nimensäkin vaikka sekin on nimihirviö..tietää myös sisarusten kaikki nimet...ja nekin ovat nimi hirviöitä...siis minullahan on oikein lahjakas kolmevuotias:))