Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan paino laskenut( 2vko vanha). Apua!

Vierailija
05.11.2010 |

vauvalla paino laskenut sitten viikon takaseen ja syntymäpainoakaan ei ole saavutettu. Vähänkö oon paniikissa ja tunnen syyllisyyttä. Imettänyt olen, mutta vauva on jotenkin laiska syömään ja imuotekin ei ehkä ole kaikista paras. Rintakumin jouduin myös ottamaan aikasemmin käyttöön.

Vauva nukahtelee rinnalle ja saa herätellä vähän väliä..

Surettaa ja itkettää!! ;(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilö

Vierailija
2/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan vahvistumaan niin, että jaksaa syödä myös rintaa. Lisämaito voi olla myös omaasi, jos saat pumpattua. Pumppaamalla voit myös edistää omaa maidontuloasi tilanteessa, jossa vauva ei jaksa imeä tarpeeksi.

Mutta nyt vaan lisämaitoa tarjolle. Terve ja kasvava lapsi on nyt pääasia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi ei tuohon näänny. Nyt imetät niin paljon kuin vain, käyt ihokontaktiin peiton alle nakuksi vauvan kanssa. Syöt ja juot itse tosi paljon ja tarvittaessa annat korviketta.

Mikä tilanteessa mättää, osaatko eritellä? Rintakumi on siis käytössä? Se voi helpottaa uneliastakin vauvaa saamaan paremmin maitoa, eli käytä surutta sitä. Anna tarvittaessa imetyksen päälle korviketta, sillä vauvasi kyllä tarvitsee enemmän ravintoa jos paino laskee. Harkitse imetysapulaitetta.

Itselläni maidon nousu ja heruminen oli hankalan takana ja lisämaitoa annoin alussa, sitten välillä en ja sitten myöhemmin taas annoin. IHan hyvä äiti olen vaikka silloin koin suurta huonommuutta ja surua imetyksen suunnasta. Lapseni on terve ja reipas yksivuotias nykyään.

Mutta koita rauhoittua ja ottaa mahdollisimman rennosti! KYllä se siitä, tavalla tai toisella!

Vierailija
4/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neuvolassa myös sanoivat että rintakumin kanssa haastellisempaa vauvan imeä.

Oon tässä miettinyt että tuleeko mulla maitoa tarpeeksi kun tissit tuntuvat monesti aika tyhjiltä, vaikka välillä yöllä saattoi olla melkein 5hväliä imetyksen alkamisesta seuraavaan imetykseen. Nyt ohjeena kuitenkin 3h välein ja korviketta myös antaa.

Tuntuu ihan hirveältä kun oma vauva laihtunut ja joutunut kärsimään nälkää... ;(

ap

Vierailija
5/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä voi saada kaupastakin! Maito ei lopu, sitä saa ostamalla. Tiedän miten surulliselta tuo tuntuu, ja hirveät hormooniryöpyt ei tee asiaa yhtään helpommaksi. Mutta tärkeintä on ruokkia lapsi, ja lupaan sulle että se ei tunnu parin viikon päästä enää ollenkaan niin pahalle vaikka pullolle rupeaisikin!

googleta pullonpyörittäjän opas ja jos haluat niin käy lukemassa mun tuntojani blogista albert-kaarina.blogspot.com, imetyksen loppumisen surusta on paljon kirjoituksia tammikuussa 2010.

Jaksamista, olet paras äiti lapsellesi tuli maito mistä hyvänsä!

Vierailija
6/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätin 3 h välein syömään, myös yöllä. Oli vaikeaa, kun vauva tosiaan oli unelias. Pumppasin myös joskus maitoa ja annoin pullosta. Paino lähti nousuun.

Älä huoli, kyllä se paino nousee omallakin maidolla:)

Vierailija
7/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltaiset ovat nimenomaan uneliaita rinnalla ja eivät jaksa syödä.

Vierailija
8/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ensiksi äiti-pieni, rentoudu ja pois huono omatunto :)

Meidän tyttö on alusta asti ollut huono ja laiska syömään, aina nukahti rinnalle ja oli puolen tunnin välein pientä maitolorausta vailla..

Nyt on 2-v, ihan normaalipainoinen (no vähän alle käyrien) eikä edelleenkään syö isoja annoksia. Rintamaito/korvikeaikana sain jatkuvasti laskea maitomääriä neuvolan kehoituksesta. Olikohan pari päivää, jolloin vauva söi "määrätyn" annoksen, muulloin ehkä 3/4. Voi sitä stressaavaa aikaa..

Onnea pienestä vauvasta!

Vierailija
9/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli sama tilanne pari vuotta sitten, vauva pääsi ekaan neuvolaan 12 pv ikäisenä, paino oli tippunut roimasti!:(

Jouduttiin takaisin sairaalaan, huomattiin siellä ettei poika osannut imeä! Poika harjoitteli imemistä > tarkoittaa sitä, että pullontutilla painettiin kieltä alas ja johan poika toisen syötön jälkeen oppi kuinka tässä maailmassa IMETÄÄN. Painoa alkoi tulemaan, nytkyäänkin syö vielä menetettyjä ruokiaan.. eli paljon ja kokoajan. (oli muuten sitten tämän jälkeen täysimetyksellä 6 kk asti)

Kakkonen syntyi 3 vk etuajassa oli väsynyt eikä jaksanut imeä, osasi kyllä, mutta ei ollut voimia. Lypsin maitoa ja annoin ruiskulla suoraan suuhun 15 ml kerralla eli noin kolme ruiskullista, viikonlopun jälkeen vauva oli saanut voimia ja otti tissin suuhun ihan eri tarmolla.

Ota avut käyttöön, että vauvasi saa voimia.

Vierailija
10/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa neuvolatätikin totesi että lapsi ei ainakaan ole keltainen.

Kiitos paljon tuestanne! ei tässä auta muukuin syöttää vauvaa ja taas syöttää ja toivoa että painoa on maanantaihin mennessä noussut, jolloin taas neuvola.

Tänään neuvolassa järkytyin jotenkin ihan kokonaan ja en yhtään muista mitä terveydenhoitaja neuvoi imetyksen suhteen. Sen ainoastaan että 3h välein ja välillä antaa tuttipullosta korviketta.

Huomasin muuten että vauvalla on vääränlainen imuote ilman rintakumia. Silloin tavallaan nännin yläosasta vaan imee ja nännin alaosa ei ole "noussut" niin paljon. Rintakumin kanssa ote on oikea, mutta silloin kuulema vauvan hankalampi/työläämpi imeä... mitä neuvoja tähän?

ap

Vierailija
11/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nyt 2 kk ja painoa nytkin tullut viikossa vain 90 gr. Korviketta en suostu antamaan, joten näillä eväillä mennään. Viikon välein on ravattu neuvolassa. Neljäs lapsi kyseessä ja vauva on itse tyytyväisyys, siksi en ole huolissani isommin.

Vierailija
12/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa maidon enempään herumiseen, ainakin itsellä aluksi. Imetin vuoroin edestä, kainalosta ja makuulta hillittömän tyynymeren keskellä, että asento oli varmasti molemmille hyvä pidemmäksikin aikaa :)

Vierailija
13/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nyt 2 kk ja painoa nytkin tullut viikossa vain 90 gr. Korviketta en suostu antamaan, joten näillä eväillä mennään. Viikon välein on ravattu neuvolassa. Neljäs lapsi kyseessä ja vauva on itse tyytyväisyys, siksi en ole huolissani isommin.

Vierailija
14/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkoita, että kaikki on hyvin. Pieni vauva väsyy herkästi verensokerien laskiessa niin, ettei jaksa itse olotilaansa edes kommentoida, saatika väsyneenä korjata syömällä riittävästi. Siksi tulee huolehtia pienipainoisella tai huonosti painoa saavalla vauvalla siitä, että syö sen 3 tunnin välein.

Imetä ensin vauvaa niin hyvin kuin pystyt, ja tarjoa sitten pullosta vielä lisämaitoa, niin näet, oliko vauva nälkäinen. Rinnasta maidon saaminen on vauvalle kova homma, ei sitä väsyneenä jaksa. Koitahan joskus itse imeä esim. ns. taikamukista tai vaikka Aventin vastasyntyneelle tarkoitetusta pullotutista, hermo siinä menee ennenkuin jano sammuu...

Lähisukulaiseni on lastenlääkäri, ja juuri juttelin vähän aikaa sitten hänen kanssaan tuosta painonsaavuttamisesta, niin sanoi, että 10-14 päivää rintaruokitulla saa mennä syntymäpainon saavuttamiseen.

Ja vielä tuosta keltaisuudesta, ei se välttämättä tee vauvasta heikkoa ruokailijaa. Esikoiseltani seurattiin alussa bilirubiiniarvoja viikon ikään saakka keltaisuuden takia, mutta poika söi tissiä kuin viimeistä päivää, ja painoi 1 kk iässä 5,5 kiloa.

Vierailija
16/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä neuvo hädässä olevaa äitiä mihinkään epäterveeseen vaikka / jos itse olet toiminut näin.

Korviketta kehiin ja paljon imetystä jotta vauva saa voimia imemiseen, elämiseen ja kasvamiseen! Paljon jaksamista ja tosiaan, maitoa saa kaupasta äiti-ap hyvä!

nro 16: ei ole mikään ylpeilyn asia että lapsi saavuttaa 6-7 vk iässä SYNTYMÄpainon!

t. huolestunut

Vierailija
17/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkoita, että kaikki on hyvin. Pieni vauva väsyy herkästi verensokerien laskiessa niin, ettei jaksa itse olotilaansa edes kommentoida, saatika väsyneenä korjata syömällä riittävästi. Siksi tulee huolehtia pienipainoisella tai huonosti painoa saavalla vauvalla siitä, että syö sen 3 tunnin välein.

Lähisukulaiseni on lastenlääkäri, ja juuri juttelin vähän aikaa sitten hänen kanssaan tuosta painonsaavuttamisesta, niin sanoi, että 10-14 päivää rintaruokitulla saa mennä syntymäpainon saavuttamiseen.

Mitähän kamalaa nyt tapahtuu mun vauvalle kun saavutti painonsa vasta liki 7 viikon iässä?

t: 14, 16

Vierailija
18/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä neuvo hädässä olevaa äitiä mihinkään epäterveeseen vaikka / jos itse olet toiminut näin.

t. huolestunut

Outo tapa lukea asioita...

Vierailija
19/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita

t. toinen ihmettelijä

Vierailija
20/23 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattais niitä koulujakin käydä, ehkä se auttaisi asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän