Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisiko teille kotiin tulla

Vierailija
05.11.2010 |

nuoren kavereita 15-16v ryyppäämään?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaikäisiltä otan viinat pois vaikka väkivalloin.

Voidaan sen jälkeen yhdessä soittaa poliisi paikalle jos joku kokee kärsineensä vääryyttä.

Vierailija
2/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en anna alaikäisille alkoholia eikä meillä alaikäiset alkoholia nauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin vaan tapahtui, kun oltiin poissa

Vierailija
4/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit ovat tervetulleita, mutta eivät ryyppäämään.

Vierailija
5/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tiedän, että sitten hönöttelisivät salaa jossakin muualla, niin se on silti eri asia kuin että hyväksyisin sen toiminnan antamalla juoda kotonani.

Se on sitten eri asia, että teini-ikäiseni tietää että vaikka olisi tullut tötöiltyä niin kotiin saa ja pitääkin aina tulla. Olisi sitten vaikka miten hönössä tai tehnyt mitä.

Asioista kyllä puhuttaisiin perusteellisesti ja se ei jäisi siihen, mutta mitään älytöntä raivoamista siitä ei syntyisi vaikka en alaikäisten alkoholinkäyttöä hyväksykään. Vaan yritettäisiin jutella asioista että mikä mättää.

Vierailija
6/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa meillekään.

Eilen kirjoitinkin jo aiheesta, mutta en saanut vastauksia.

Tänään nuoren kaverit olivat ilmoittaneet, että olisivat vain halunneet olla kavereita, mutta eivät olekaan kun eivät saa tulla meille juomaan.

Lapseni ei juo, eikä tupakoi ja håntä pidetään siksi outona.

Lapseni oli myös kertonut, ettei meillä saa minun työnikään vuoksi alaikäiset juoda alkoholia/polttaa tupakkaa.

Kaverit vaan ihmettelivät kuinka tiukkapipoisia olemme.

Olisivat halunneet tulla meille, koska on kuulemma pieni kiinni jäämisen riski.

Kuten jo eilen kerroinkin, olen lastensuojelunsossu, joten... taitaisivat kaikki jäädä kiinni ja kovemman kautta.

Vierailija
7/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla sisällä silmien alla kuin maata ojassa pakkasessa.

Vierailija
8/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna lupaa tohon. Meillä on teini ja on ottanut, mutta lupaa se ei ole meiltä koskaan saanut siihen ja ei todellakaan tule kavereineen meille ryypiskelemään.

Vierailija
9/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytännössä onko parempi kokeilla kotona turvallisessa paikassa vai jossain pitkin kyliä ties missä kun ryyppäävät kuitenkin... näitä tässä on joutunut pohtimaan kun oma murkkuikäinen on aikamosiessa kapinointi ja kokeilu vaiheessa...

Vierailija
10/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne saa kotonakaa näköjään,jos puhuivat kiinni jäämisen riskistä. aika harva on niin pöljä,että antaa juoda.

Vierailija
11/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytännössä onko parempi kokeilla kotona turvallisessa paikassa vai jossain pitkin kyliä ties missä kun ryyppäävät kuitenkin... näitä tässä on joutunut pohtimaan kun oma murkkuikäinen on aikamosiessa kapinointi ja kokeilu vaiheessa...

että 16-17-vuotias voi kokeilla alkoholia kotonakin. Jos haluavat kaveriporukalla kokeilla, niin soitto kaikilta vanhemmilta, että on lupa maistaa alkoholia.

Alkoholin käyttö on semmoinen asia, joka pitää oppia. Mä olen opettanut pikkuveljeäni, koska en halua hänen joutuvat noloihin tilanteeseen, kun tottumattomana juo liikaa. Käytännössä tämä on tapahtunut niin, että olemme yhdessä juoneet muutaman miedon alkoholijuoman. Olen myös kertonut hänelle, miten ei kannata juoda.

Vierailija
12/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikalta ja niin vaan tapahtuu

Vierailija
13/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan sen jälkeen yhdessä soittaa poliisi paikalle jos joku kokee kärsineensä vääryyttä.

Eiköhän junnut ihan itse soita siinä vaiheessa poliisit kun joku tantta käy kiinni. Ja vakavampi rikoshan se väkivalta on kuin alaikäisenä alkoholin hallussapito...

Vierailija
14/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule meille pe-la välisenä aikana, jos tulee pengon varmasti kassit ja soitan poliisille/vanhemmille sekä sosiaalipäivystykseen.

ap=tiukkatäti

Vierailija
15/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän junnut ihan itse soita siinä vaiheessa poliisit kun joku tantta käy kiinni. Ja vakavampi rikoshan se väkivalta on kuin alaikäisenä alkoholin hallussapito...

enpä kuule usko että soittavat.

Mieti nyt: "Toi vei mun viinapullon herra poliisisetä. Mä tahdon sen takaisin!"

Vierailija
16/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 16-17-vuotias voi kokeilla alkoholia kotonakin. Jos haluavat kaveriporukalla kokeilla, niin soitto kaikilta vanhemmilta, että on lupa maistaa alkoholia.

Alkoholin käyttö on semmoinen asia, joka pitää oppia. Mä olen opettanut pikkuveljeäni, koska en halua hänen joutuvat noloihin tilanteeseen, kun tottumattomana juo liikaa. Käytännössä tämä on tapahtunut niin, että olemme yhdessä juoneet muutaman miedon alkoholijuoman. Olen myös kertonut hänelle, miten ei kannata juoda.

Jos olisi sovittu, että jonkun kotona saa maistaa alkoholia, jokaiselle olisi varattu vaikka 2-3 pulloa siideriä niin tietysti ne nuoret olisivat innoissaan.

Mitäs sitten kun maistelutilaisuus olisi ohi?

Ihan satavarmasti ne lähtisivät porukalla johonkin muualle, johon olisivat varanneet lisää juotavaa.

Jos ei sitten jokaisen vanhemmat tulisi myös hakemaan lastansa tietyllä sovitulla kellonlyömällä ja raahaisi kotiin, ja vahtisi etteivät poistu sieltä ennen aamua.

Muistelen omaa kamalaa nuoruuttani, näin juuri kusetin äitiäni. "Eihän se mitään jos juon vaan 3 siideriä, kai voiot ostaa ne" ja äiti suostui.

Säästin tietysti kännäyskuluissa, kun kaverin isoveli haki vaan neljä niitten lisäksi, eikä kaikkia seitsemää.

Vierailija
17/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi sovittu, että jonkun kotona saa maistaa alkoholia, jokaiselle olisi varattu vaikka 2-3 pulloa siideriä niin tietysti ne nuoret olisivat innoissaan.

Ihan satavarmasti ne lähtisivät porukalla johonkin muualle, johon olisivat varanneet lisää juotavaa.

Jos ei sitten jokaisen vanhemmat tulisi myös hakemaan lastansa tietyllä sovitulla kellonlyömällä ja raahaisi kotiin, ja vahtisi etteivät poistu sieltä ennen aamua.

Muistelen omaa kamalaa nuoruuttani, näin juuri kusetin äitiäni. "Eihän se mitään jos juon vaan 3 siideriä, kai voiot ostaa ne" ja äiti suostui.

Säästin tietysti kännäyskuluissa, kun kaverin isoveli haki vaan neljä niitten lisäksi, eikä kaikkia seitsemää.

kotona pikkuveljen kanssa, ei se ole mihinkään lähtenyt. Samoin pikkuveli pitää kaverien kanssa saunailtoja, jolloin juovat muutaman oluen/lonkeron. Pikkuveli on nyt 18, pari kaveria 17.

Ei kaikki teinit halua automaattisesti ryypätä itseään tajuttomaan känniin, varsinkaan sellaiset teinit, joiden kanssa on keskusteltu näistä asioista rehellisesti. Mä olen ollut huomaavinani, että monet nykyteinit osaa ottaa alkoholia paljon fiksummin kuin esim. mun nuoruudessa, jolloin ryypättiin aina semmoiseen kuntoon, että oksennettiin.

Vierailija
18/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona pikkuveljen kanssa, ei se ole mihinkään lähtenyt. Samoin pikkuveli pitää kaverien kanssa saunailtoja, jolloin juovat muutaman oluen/lonkeron. Pikkuveli on nyt 18, pari kaveria 17.

Ei kaikki teinit halua automaattisesti ryypätä itseään tajuttomaan känniin, varsinkaan sellaiset teinit, joiden kanssa on keskusteltu näistä asioista rehellisesti. Mä olen ollut huomaavinani, että monet nykyteinit osaa ottaa alkoholia paljon fiksummin kuin esim. mun nuoruudessa, jolloin ryypättiin aina semmoiseen kuntoon, että oksennettiin.

Ajattelin tota vaan tosiaan siltä kantilta kun itse olin nuori, ettei olisi toiminut meillä.

Oltiin niin tyhmiä ja juotiin harvinaisen tyhmästi.

Vierailija
19/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen on 19-vuotias ja ikinä ei annettu lupaa kotona ryyppäämiseen eikä noin muutenkaan. Samaa linjaa vedetään nyt 15-vuotiaan kanssa ja tullaan vetämään nuorimmaisen kanssa.

Mä en voi ymmärtää vanhempia jotka antaa luvan juoda. Toki alkoholista voi ja pitääkin puhua, mutta ei sen juomiseen mitään lupia anneta.

Me ollaan sanottu että kotiin voi aina tulla vaikka olisi humalassa ja ketään ei saa jättää heitteille humalan takia, silti sekään ei ole mikään lupa ollut juoda.

Alkoholi tappaa aivosoluja ja nuoren aivot ei ole vielä edes täysin kypsät, kuka haluaa antaa lapsen ehdointahdoin tuhota niitä? en minä ainakaan.

Vierailija
20/20 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viranomaiset saisi sen tietää. Kotimatkalla voisi tapahtua jotain ja sitten selviteltäisiin, että mistä alkoholia ovat saaneet ja kenen luona ovat ryypänneet. Tosin voit ottaa heidät teille ja tehdä suoraan lastensuojeluilmoituksen.

Meillä ei ryyppää kukaan, siis ei myöskään tulevaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi