Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko tarjota etanoita valkosipulivoissa vieraille alkuruoaksi?

Vierailija
05.11.2010 |

Ovat sanoneet että ovat kaikkiruokaisia.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurpitsakeittoon.

paljon paremmalta!:)

mitäs on pääruuaksi?

Vierailija
22/37 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälkiruoaksi tiramisu.

Aika tylsä menu, mutta halutaan pelata varman päälle.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikkiruokainen ja ennakkoluuloton, mutta kahta ruokaa en oksentamatta pysty syömään: ostereita ja etanoita. Olen yrittänyt, mutta kuvotus voitti. Enkä tosiaan ole ainoa tuttavapiirissäni, joka koostuu paljon matkustaneista ja kaikenlaista kokeilleista ihmisistä ja eri kansallisuuksista. Aika riskaabeli alkupala siis mielestäni.

Ihan mitä muuta vaan kokeilisin innoissani!

Nimittäin minä ja minun tuttavapiirini sitä vastoin pitää etanoita todellakin ihan tavallisena alkuruokana ja kaikkien olen kuullut niitä kehuvan. Ostereitakin syödään ystäväpiirissäni yleisesti, joskin ne ovat huommattavasti harvinaisempaa herkkua kuin etanat, joita saa kaikista kaupoista säilöttynä. Ja ystäväni ovat ihan suomalaisia, mutta toki kaupunkilaisia ja moderneja kolmekymppisiä, jotka ovat paljon matkustelleet ja maailmaa nähneet.

Itselleni tuli yllätyksenä, kuinka ennakkoluuloisesti palstalla etanoihin suhtaudutaan.

Vierailija
24/37 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälkiruoaksi tiramisu. Aika tylsä menu, mutta halutaan pelata varman päälle. ap

oo tylsä! kuulostaa tosi herkulliselta!! nams!

Vierailija
25/37 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissäni ne ovat ihan tavisruokaa, eikä me olla edes mitään moderneja ja matkustelleita vaan ihan tällaisia maalaistolloja. Mutta osterit ei kyllä uppoaisi mullekaan.

Vierailija
26/37 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kattaus? Onko kyseessä perusdinner vai juhlitteko jotain erityistä?

Vierailija
27/37 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nimittäin minä ja minun tuttavapiirini sitä vastoin pitää etanoita todellakin ihan tavallisena alkuruokana ja kaikkien olen kuullut niitä kehuvan. Ostereitakin syödään ystäväpiirissäni yleisesti, joskin ne ovat huommattavasti harvinaisempaa herkkua kuin etanat, joita saa kaikista kaupoista säilöttynä. Ja ystäväni ovat ihan suomalaisia, mutta toki kaupunkilaisia ja moderneja kolmekymppisiä, jotka ovat paljon matkustelleet ja maailmaa nähneet.

Itselleni tuli yllätyksenä, kuinka ennakkoluuloisesti palstalla etanoihin suhtaudutaan.

[/quote]

itse söisi, mutta ei tarjoaisi vieraille ihmisille, jotka mahdollisesti eivät pidä etanoista.

Terveisin maalainen moderni nelikymppinen

Vierailija
28/37 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

29

Vierailija
29/37 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallat! On tosi hyviä. Tässä yksi supernopea resepti, jota olen itse käyttänyt. :) https://www.suomela.fi/pientalon-herkkusuut-herkkusuiden-etanat/ 

Vierailija
30/37 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etanat on ruokalaji, jota kuuluu kehua, koska se on muka hienoa.

Oikeasti se on sitkeää löllöä, joka maistuu vain valkosipulille.

Tarjoa vieraillesi kunnon alkupalat ja jätä etanat snobeille.

Vierailija
31/37 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et uskalla.

Vierailija
32/37 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei olisi etanoita mitään vastaan. Mutta kaikkiruokaisena en ihan ensimmäisenä odottaisi sellaista alkupalaa. Toki, jos osaat valmistaa ne hyvin ja tiedät vieraat ennakkoluulottomiksi, niin mikäs siinä. Itse olen oppinut olemaan vähän varonainen etanoiden suhteen, liika valkosipuli saa ne helposti kumipalloiksi, mikä ei oikeastaan auta etanan koostumusta ollenkaan.

Vierailija
33/37 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mun mielestä valkosipulietanat on jotenkin turha ruoka. Sama se olisi tarjota valkosipulivoita paahdetun leivän kanssa, kylkeen vaikka jotain ilmakuivattua kinkkua tai jotain... Etanat on ollu köyhien ruokaa, kun ei muutakaan ollut. Koostumus vaan piilotetaan voimakkaan maun alle, että ne saa alas.

Vierailija
34/37 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis mun mielestä valkosipulietanat on jotenkin turha ruoka. Sama se olisi tarjota valkosipulivoita paahdetun leivän kanssa, kylkeen vaikka jotain ilmakuivattua kinkkua tai jotain... Etanat on ollu köyhien ruokaa, kun ei muutakaan ollut. Koostumus vaan piilotetaan voimakkaan maun alle, että ne saa alas.

Nimenomaan!

Herkku siinä on se valkosipuli. Sitä ja viinaa pitää olla paljon, jotta limaiset nuljakkeet pystyy syömään oksentamatta.

Etanan syöminen on sellainen riitti.

Tärkeintä on kehuskella jälkeenpäin, että söin etanoita. Asiaan kuuluu myös valehdella, että oli hyvää.

Vierailija
35/37 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sä tarjota.

Mutta älä ylläty jos etanat jää syömättä.

Toivottavasti etanoille on vaihtoehto.

Esim. antipasto- tai tapasvalikoima.

Vierailija
36/37 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa erikseen kysyä tietystä ruoka-aineesta, jos ei ole varma eikä halua ikävää yllätystä vieraille. Itse en ole koskaan maistanut etanoita. Maistaisin ehkä jos olisi tarjolla, mutta luulen koostumuksen olevan liian narskahteleva ja sitkeä omaan suuhuni. En pysty syömään simpukoita tai mitään muutakaan missä on tietynlainen koostumus vaikka maku olisikin hyvä.

Esimerkkinä mitä tarkoitan: simassa turvonneita rusinoita, simpukoita, graavilohta(jos on liian paksuina siivuina) ja liian vähän tai kauan kypsennettyjä mustekalaa tai kampasimpukoita. Kampasimpukoiden pitää olla juuri sopivia ja pehmeitä.

Eli sinuna kysyisin vierailta, että sopiiko heille etanat.

Vierailija
37/37 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei etanoita vaan kermassa muhennettuja sirkkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi