Onko teillä miestenne kanssa omat salasanat yhteiselle koneelle?
Meillä on näin ollut aina. Mies haluaa "tietoturvasyistä". Myös lapsilla omat salasanat, joten kukaan ei näe kenenkään selainhistoriaa.
Välillä mietin että mies pettää, mutta helppohan hänen olisi se tehdä työläppärillääkin.
Kommentit (14)
Minä en halua miehen tai pojan pelejä mun nettiympäristöön enkä niitä viittä selainta jotka on "pakko" olla.
Minä en halua miehen tai pojan pelejä mun nettiympäristöön enkä niitä viittä selainta jotka on "pakko" olla.
mutta ei vaadi salasanoja
Ja lapsen tilillä on kaikki mahdolliset estot sun muut ja meillä ei. Salasanat myös pitävät muksun pois meidän tileiltä.
tuollaiseen "yksityisyyteen" en suostuisi. Mä tiedän s-postinkin salasanat.
Itse asiassa lankapuhelinten aikaan eläneenä mä en ymmärrä enkä suvaitse myöskään kännykän yksityisyyttä, ja niillä jotka ovat niitä varjelleet, on ollutkin aina jotain peliä meneillään.
Lasten puolella on rajatut käyttöoikeudet ja esim. käytönvalvonta netissä. Lapset eka- ja tokaluokilla. Lapset tietävät, että netinkäyttöä seurataan ja tarvittaessa tulee lisää estoja.
Tarvetta nettiselailun salaamiseen ei aikuisten puolella ole. Kummallakin on tietysti omat salasanat sähköposteihin, nettikauppohin, palstoille yms paikkoihin.
tuollaiseen "yksityisyyteen" en suostuisi. Mä tiedän s-postinkin salasanat. Itse asiassa lankapuhelinten aikaan eläneenä mä en ymmärrä enkä suvaitse myöskään kännykän yksityisyyttä, ja niillä jotka ovat niitä varjelleet, on ollutkin aina jotain peliä meneillään.
Mun työkännykkään ei saa koskea kukaan muu, sellaista peliä on meneillään.
koneet, mutta tiedämme toistemme salasanat. On muutenkin vapaa pääsy koneille. Eipä ole kummallakaan mitään salattavaa.
Meil on kotiläppärllä (mun kone) montakin eri tiliä - molemmille omat ja sitten vielä sellainen vieraille tarkoitettu. Ihan itsekin halusin näin.
Pöytäkoneissa taitaa olla vain yksi käyttäjä tällä hetkellä, mutta niissäkin on joskus ollut omat puolet.
Miehen työläppärissä on kanssa vierailija-käyttäjä erikseen.
tuollaiseen "yksityisyyteen" en suostuisi. Mä tiedän s-postinkin salasanat. Itse asiassa lankapuhelinten aikaan eläneenä mä en ymmärrä enkä suvaitse myöskään kännykän yksityisyyttä, ja niillä jotka ovat niitä varjelleet, on ollutkin aina jotain peliä meneillään.
Mun työkännykkään ei saa koskea kukaan muu, sellaista peliä on meneillään.
joten en niitä nyt niin tarkoittanut.
Mutta et kai sä pidä sitäkään piilossa, niin ettei puoliso voi esim. koskematta nähdä kuka siellä soittelee.
Lisäksi vielä pääkäyttäjän tunnukset.
Minusta on hyvä että jokaisella on omat kirjanmerkkinsä, taustakuvansa ja muut asetuksensa. Salasanat ovat siksi, että lapset eivät pääse aikuisten käyttäjätunnuksilla luvattomiin paikkoihin. Lapsilla siis tarkat lapsilukot netissä ja eikä oikeuksia ladata koneelle mitään.
Mies ehkä muistaa minun salasanani, mutta minä en muista miehen salasanaa vaikka sen olen useasti kuullutkin kun on pitänyt etsiä miehen luvalla jotain hänen käyttäjätunnuksellaan.
Työkoneita emme koskaan käytä ristiin. Eli niille on oikeasti salaiset salasanat (ts. miehellä joku sormenjälkiskanneri tms.).
Vain yksi kotikone, siellä omat profiilit. Myös lapsille. Jos mies pettää, kai se voi muillakin tavoin kuin tietokoneen kans?
Yleensä tässä tosin on miehen tili aina auki ja käytän sitä yhtä lailla. Mutta periaatteessa on molemmille omat. Oli vain jotain häikkää tuossa tililtä toiselle siirtymisessä niin ruvettiin käyttämään tätä pelkkää miehen. :) Lapset on niin pieniä vielä ettei heillä ole omia, mutta varmasti tulee sitten aikanaan.
yksi salasana on tietysti