Pojalle kavereita.
Poika haluaisi muutaman pojan (luokkakaverin) mielle leikkimään ja olen tässä pitkin viikkoa laittanut neljälle luokkakaverin vanhemmille tekstaria asiasta. Mitään vastausta ei ole tullut. Ekan laitoin maanantaina ja vikan eilen alkuillasta.
Yritä tässä nyt sitten auttaa poikaa saamaan kavereita kun kukaan ei vastaa tekstareihin. Mitä pahaa me ollaan tehty kun ei voi edes tekstareihin vastata? Taas saa poika pettyä ja olla allapäin. Kyselee joka ilta varmaan 100 kertaa onko kukaan vastannut. Ja vastaus on aina, ei vielä.
Kommentit (6)
tulevatko teille? Voihan olla, että jos poikasi ei leiki välituntisin kenenkään kanssa, kukaan ei ole tutustunut häneen niin paljon, että haluaisi tulla kylään. Järkkää jotkut pippalot, vaikka leffa, peli tai jalkkisillan, jonne kutsutte pojat. Pojat tutustuvat kunnolla toisiinsa ja säkin näet vanhemmat, kun hakevat lapsiaan.
Kyllä minäkin vielä hoidan oman ekaluokkalaisen lapseni puolesta näitä uusien kavereiden kutsumisia. Kaikilla lapsilla ei vielä ole kännyköitä ja lapset eivät itse tunnut koulussa oikein osaavan päättää, milloin sopii ja milloin ei. Meillä vielä jonkin verran matkaa kavereille, joten kyllä se lapsi sinne pitää kuskata. Tämä siis vastauksena sille, joka ihmetteli, että ap hoitelee näitä kaveriasioita lapsen puolesta.
Ja sitten ap:lle. Olen itsekin huomannut saman, että aina omiin kutsupyyntöihin ei saa mitään vastausta. Minusta tekstiviestin laittaminen on ihan hyvä keino ottaa yhteyttä entuudestaan tuntemattomiin ihmisiin. Tuntuu todella valitettavalta, ettei yksikään neljästä vanhemmasta ole ottanut yhteyttä. Ehkä heillä on kiire? Paljon menoja, harrastuksia arkipäivisin ja vastaaminen on sitten unohtunut. Itsellenikin käy joskus niin, että jollen samantien ehdi vastaamaan, asia saattaa useammaksi päiväksi unohtua.
Kyllä minäkin vielä hoidan oman ekaluokkalaisen lapseni puolesta näitä uusien kavereiden kutsumisia. Kaikilla lapsilla ei vielä ole kännyköitä ja lapset eivät itse tunnut koulussa oikein osaavan päättää, milloin sopii ja milloin ei. Meillä vielä jonkin verran matkaa kavereille, joten kyllä se lapsi sinne pitää kuskata. Tämä siis vastauksena sille, joka ihmetteli, että ap hoitelee näitä kaveriasioita lapsen puolesta. Ja sitten ap:lle. Olen itsekin huomannut saman, että aina omiin kutsupyyntöihin ei saa mitään vastausta. Minusta tekstiviestin laittaminen on ihan hyvä keino ottaa yhteyttä entuudestaan tuntemattomiin ihmisiin. Tuntuu todella valitettavalta, ettei yksikään neljästä vanhemmasta ole ottanut yhteyttä. Ehkä heillä on kiire? Paljon menoja, harrastuksia arkipäivisin ja vastaaminen on sitten unohtunut. Itsellenikin käy joskus niin, että jollen samantien ehdi vastaamaan, asia saattaa useammaksi päiväksi unohtua.
Ekaluokkalaisesta on kyse ja poikani on aika arka mutta näiden poikien kanssa leikkii päivittäin koulussa. Kaikki nämä pojat asuvat myös jonkun matkan päässä, joten hakea/viedä pitää. Ehkä ne eivät vaan halua tuoda, en tiedä. Tai sitten eivät vaan ehdi arkena edes vastailla tekstareihin. Mene ja tiedä..
En meidän poika tiedä milloin sopii sopia leikkitreffejä ja milloin ei. Ei siis muista illan menoja. Pyysin tänään vielä itse kysyä yhdeltä pojalta haluaako tulla viikonloppuna meille. Toivottavasti muistaa kysellä.
Olen jo tässä ruvennut miettimään, että mitä vikaa meissä on kun kukaan ei ikinä vastaa kustuihin. Taitaa mennä tämäkin viikonloppu niin kun aina, poika pettyy ja on surullinen koko viikonlopun. No, onneksi on jotain kivaa tiedossa pojalle josta ei vielä tiedä. Sukulaisen koira tulee meille viikonlopuksi hoitoon. Ainakin tästä poika tykkää.
ap
Oli ekaluokkainen tai isompi -homma lähtee lapsista. Poika soittamaan viikonloppuna kaverille tai jos ei ole omaa puhelinta vahemmille. Suora kysymys: pääsetkö tänään meille leikkiään? Tarvittaessa vahemmat sopivat kuljetusjärjestelyt.
Poikasi pitää itse soittaa kavereille ja pyytää kylään (ja kertoa että vanhemmille sopii).
Lapset sopivat itse kyläisyistään, ei kouluikäisten vanhemmat enää niihin puutu. Jos lapset ovat jo sopineet asiasta, voivat vanhemmat tietysti vielä varmistaa asian soittamatta(esim. jos kyseessä yökylä). Ikävä kyllä voit vain tukea poikaasi kavereiden hankkimisessa, mutta et voi tehdä sitä hänen puolestaan.