Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitsi, tytön paino

Vierailija
04.11.2010 |

Tyttö painoi vuosi sitten lokakuussa 46 kg ja oli 158,5cm. Nyt kuutosluokkalaisena painoa on 63kg ja pituutta 166cm. Painoa on tullut reilusti lisää vuodessa. Onko tämä tyypillistä murrosikään tultaessa?. Tyttö aina ollut n. 0 käyrällä painossaan. Mielestäni syö ja liikkuu niin kuin ennenkin. Naisellisia muotoja on toki saanut. Tissitkin jo C kuppia(80c). Kuukautisia ei ole vielä. Painosta en oikein uskalla puhua, koska isolla siskolla anoreksia samoin kuin tytön kaverilla. Koulussa muutenkin useita(5) anoreksiasta hoidossa/seurannassa olevia(yläkoulussa useampikin)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuijotella, ne ovat peräisin 1800-luvun Belgiasta, ja ne perustuvat sen ajan ihmisten keskipainoon. Suunnilleen yhtä tieteellistä kuin kallonmittaus...

No joo. Sanoisin kuitenkin ap, että sun kannattaa tarkkailla tilannetta, kun kyseessä on vielä lapsi, tai ainakin nuori tyttö. Mä olen suunnilleen saman pituinen ja painan suurin piirtein saman verran, mutta mä oon 30-vuotias, enkä ole mitenkään erityisen laiha. Ihan vaan tarkkailla, mitä, miten ja milloin tyttösi syö ja millainen suhde hänellä mahtaa olla ruokaan. Tilanne on kuitenkin tulenarka, koska totta kai paino on tuon ikäiselle arka paikka, oli sitten ympärillä syömishäiriöisiä tai ei.

Muuten, Sylin foorumilla on syömishäiriöisten läheisille suunnattu suljettu palsta, tähän asiaan saattaisi löytää apua ehkä sieltä...?

Vierailija
2/4 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä nyt huomiota että tyttö ei syö kauheasti makeaa, ulkoilee ja liikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluterveydenhoitajaa arvioimaan tilannetta.onhan sitä pituuttakin tullut...kilpirauhasarvot voisi olla hyvä katsoa...voi olla vajaatoimintaa...

Vierailija
4/4 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla kuin aikuisillekin?

Pituus/paino-käyrässä on plussaa 26% eli sen mukaan olisi normaalia painavampi, ylipainosta käsittääkseni puhutaan kun arvo on yli +10%

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi