Perinnegallub: Juhlavaatteet vai rento kotiasu jouluaattona?
Kommentit (18)
sanoisin, että siisteimmät arkivaatteet juhlavilla mausteilla. Tytär haluaa laittaa aina parhaan mekkonsa ja pojille laitetaan kauluspaidat ja siistit housut. Miehellä on yleensä siistit mustat housut + kauluspaita tai neule (meillä on kyllä usein liian kuuma neuleelle) ja mulla mustat housut tai pitkä hame ja simppeli tunika + koruja.
Mutta ei mitään "ykkösiä" eikä oloasujakaan.
vimpan päälle, nyt rennommat kun lapsi mukana kuvioissa.
Isäntä teluaa aamupäivän kuusen haussa ja sulatuksessa. Mulla vielä ruokajuttuja tekemättä. Onpa joskus vielä kaupassakin pyörähdetty. Sitten juodaan aattokahvit ja lähdetään hautuumaalle. Sit ois varmaan se pukeutumisaika mutta ollaan jo uuvuksissa ja syödään, sit saunaan ja pukki tulee. Ilta on jo pitkällä.
Näin meillä oli jo silloin kun olin lapsi ja jatkan nyt itse tätä perinnettä.
Meinasin yksi vuosi saada slaagin kun vietimme isäni, hänen vaimonsa ja lasten kanssa joulua ja äitipuoleni liihotti ruokapöytään yöpuku päällä.
t. kolmannen sukupolven akateeminen :)
Juhlavammat kuin normaalina arki-iltana, mutta kuitenkin mukavat.
Ei nyt ihan ykköset päällä, mutta juhlavaatteet kuitenkin.
Ei missään nimessä missään verkkareissa ja liian juhlallinen pukeutuminen ei ole meidän juttu.
Koreasti, mutta ei liian.
Tyyliin velour-asu.
Kulään kun mennään niin juhlavampaa päälle.
jotka ovat vyötärönseudulta löysät... ;o)
Siksi en halua lähteä jouluna kenenkään luokse, enkä halua meille ketään. Rennosti perheen kanssa.
Ei siis verkkareita tai nuhjuisimpia remonttipaitoja.
Puetaan joulusaunan jälkeen.
Yksi joulu ollaan oltu anoppilassa ja tuntui kyllä oudolta kun appi kulki perunaverkkareissa ja kulahtaneessa t-paidassa. Ei oikein ollut joulutunnelmaa vaikka herkut olikin vimpan päälle (anoppi on ruoka-alan ammattilainen)...
Kun syödään ja jaetaan lahjat: juhlavammat puvut
Illemmalla pelatessa (esim Trivial Pursuitia): mukavammat vaatteet.m
esim. korkkarit jää kyllä pois jalasta, vaikka juhlamekon aina laitankin.