Uskaltaako kukaan tunnustaa, että talous on tiukilla...
...suuren asuntolainan takia? Eikö se ole vähän noloa, kun kuitenkin joka paikassa on jo pitkään varoitettu ylivelkaantumisen vaaroista?
Kommentit (7)
Tyydyimme ostamaan kivan kolmion, jota varten ei tarvinnut ottaa 200tuhannen lainaa, 60tuhatta riitti =) Mukavasti me tähän mahdutaan, kaksi aikuista ja kaksi lasta.
että talous on tiukilla 200e kuukausierän vuoksi.
Ainoa vastaus mitä sais, on että muuta vuokralle ja hae asumistukea.
Meillä kohtuullinen asuntolaina,mutta mieheni mielestä se kuuluu maksaa tuloista riippumatta puoliksi. Minä saan 800/kk netto ja mies yli 2000/netto. Eli meillä avioliitossa aivan erilaiset elintasot. Niin kauan kuin tämä liitto nyt enää kestää. Alkaa tulla mitta täyteen. Avioehtoa ei onneksi ole.
Miehen toiminimen laskut kaatuu päälle.. plaah..
mutta vain siksi kun lyhennetään lainaa nyt puolet enemmän kuin normaalisti. Eletään tosi vähällä rahalla joululahjahankintoihin asti.
Talous on tiukilla, koska mun ja miehen eriävät vaatimuksen asunnon suhteen johtivat tuloihin nähden liian suureen lainaan. Tehtiin kuitenkin tämä valinta. Mutta talouden tiukilla oleminen lähinnä tarkoittaa, että joitain suurempia hankintoja ei tehdä nyt, kuluja yritetään vähän pienentää, mutta tärkeistä asioista ei tarvitse luopua.
näin on ollut jo reilut 4 vuotta, eli sen aikaa, kun olen asuntovelallinen ollut.
Ei ole yhtään noloa.