Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kyllä arvannut, että aikuisen elämä

Vierailija
04.11.2010 |

on näin vaikeaa kun lapsena seurasin vanhempieni elmää.

Mun mielestä niillä oli paljon lepposampaa ja kevyempää kuin mitä mulla nyt on.

Tuntuuko muista samalle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen elämä on ihanaa ja virikkeellistä.

Vierailija
2/8 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silleen. Hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silleen. Hyvä niin.

Ei mun vanhemmilla ollut työttömyyttä, ei taloudellisia huolia, ei naapuririitoja, ei työpaikkakiusaamisia esim. Ne eivät koskaan valvoneet öitä keskustellen huolistaan. Kun olen asiasta joskus maininnut, niin ovat sanoneetkin, että ei tuollaisia mitään ollut.

Vierailija
4/8 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silleen. Hyvä niin.

Ei mun vanhemmilla ollut työttömyyttä, ei taloudellisia huolia, ei naapuririitoja, ei työpaikkakiusaamisia esim. Ne eivät koskaan valvoneet öitä keskustellen huolistaan. Kun olen asiasta joskus maininnut, niin ovat sanoneetkin, että ei tuollaisia mitään ollut.

No sulla on käynyt huonompi tsäkä sitten :-(

Mutta ei minusta noita teininkään kuullen kuulu vuodattaa paljoa.

Vierailija
5/8 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempasi ongelmiaan syytäneet. Ei vaan, olen puhunut asiasta äitini kanssa. Hän sanoo, että me nykyajan äidit ja isät (siis minä ja siskoni perheineen) suhtaudumme lapsiin niin kovin eri tavalla kuin hänen ikäpolvensa aikoinaan. Eivät he miettineet kiusataanko lasta koulussa ellei tällaista sitten eteen sattunut. Itse mietin asiaa lähes päivittäin, kun kotona on 2 koulun aloittanutta lasta.

Samoin ei pohdittu, että mikä ruoka on lapselle hyväksi, hyvä että oli jotain tai millaiset vaatteet tai voiko lasta päästää pimeällä ulos pyöräilemään tms.

Äiti oli kyllä ihan hyvä äiti, mutta hän sanoi, että aikuiset pohtivat silloin omia asioitaan ja ongelmiaan. Ei hän kokenut vanhemmuutta kovin ongelmallisena tai vaikeana.

Vierailija
6/8 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silleen. Hyvä niin.

No sulla on käynyt huonompi tsäkä sitten :-(

Mutta ei minusta noita teininkään kuullen kuulu vuodattaa paljoa.

mutta luulen kyllä yhteiskunnankin muuttuneen huomonpaan suuntaan kautta linjan. Vanhempieni aikana oli helpompi tulla toimeen kun useimmat muutkin olivat suht vähillä varoilla eikä kulutushysteria ollut niin mainittavaa kuin nykyään.

Vierailija
7/8 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silleen. Hyvä niin.

Kait se sitten riippuu vanhemmista. Mulla kyllä minun vanhemmilla oli avio-ongelmia, melkein erosivat. Taloushuolia oli myös.Minä en mistään mitään tiennyt, lapsille ei puhuttu. Mutta oli meillä kotona kireä ja ahdistava ilmapiiri, äiti oli räjähdysherkkä. Tätä oli usean vuoden ajan alakouluaikanani. Minulla meni koulu todella huonosti, enkä sitä alaluokilla syntynyttä aukkoa onnistunut kuromaan etenkin kun pidin itseäni sitten tyhmänä.

Vierailija
8/8 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silleen. Hyvä niin.

No sulla on käynyt huonompi tsäkä sitten :-( Mutta ei minusta noita teininkään kuullen kuulu vuodattaa paljoa.

Kyllä minun mielestä edes teini-ikäiselle voi suoraan ja avoimesti kertoa, että nyt on talous tiukalla, rahaa ei ole, tai että on parisuhde kriisissä.

Sillä kyllähän teini-ikäisen normaalijärkisen ihmisen luulisi jo tajuavan muiden ihmisten olotiloja, tunteita ja kodin ilmapiiriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän