Pitääkö jollain kaurapuuro oikeesti kauan nälkää?!
Oon joka aamu syöny ison annoksen 3-4dl kaurapuuroa ja silti on jo 2h päästä kauhee nälkä!
Kommentit (20)
Mutta nyt raskaana ollessa on nälkä jo tunnin päästä. En tiedä johtuuko raskaudesta, raskausdiabeteksesta, raskausajan refluksista vai mistä.
Mutta kyllä tietysti påroteiinipitoisempi ja rasvaisempi evät pitää vielä paremmin, siis joku kinkkuvoileipä tai kananmuna ja pekoni.
Meillä aamupala klo 7 on maitopuuroa (4 viljaa tai kaura yleensä) muumikulhollinen, siihen marjasoppaa ja kahvi. Klo 11-12 on nälkä, mutta niin saa ollakin.
Samat kokemukset täälläkin. Melkein sanoisin jopa päinvastoin: puuro laittaa aineenvaihdunnan käyntiin ja vatsalaukku tyhjenee nopeasti suoliston aktivoituessa. Kai noiden hiutaleiden olisi tarkoitus vapauttaa energiaa pitkällä aikavälillä, glykeemisen indeksinsä mukaan ainakin. Miten nautit puurosi? Teetkö sen veteen vai maitoon? Laitatko päälle jotakin extraa? Hiutaleiden sekaan kannattaa lisätä vaikka jotain tuhtia kuitulisää, esim. fibrexiä, pellavansiemeniä tms. Saattaisi hidastaa massan matkaa...
Ei pidä ja pelkkää hiilariahan se onkin.
Kun laittaa sekaan raejuustoa ja marjoja niin johan pysyy nälkä pois.
ja yleensä pari tl oivariinia päälle ja tl sokeria tai makeutusainetta, joskus rasvatonta maitoo, joskus sokeritonta marjakeittoa..täytyypäs kokeilla tota raejuustoo ja marjoja :) ja keittää puuro maitoon :)
Ap
Syöpä puuroa - viimeistään 3h kuluttua kiljuva nälkä. Syö pizza - loppupäivänä ei sit oikeastaan tarvitsekaan syödä mitään.
Ravintoarvot on sit eri juttu =)
mutta monesti laitan sekaan raejuustoa ja pitää vielä paremmin
joukkoon, niin on ruokaisampaa. Samoin osa ryyneistä on isoja kokojyväryynejä.
päälle puoli purkkia raejuustoa, saan näin myös proteiinia annoksesta. Muuten en puuroa syökään.
Syön aamulla n. klo 8 lautasellisen veteen keitettyä kaurapuuroa maidon kanssa. Lounaan syön n. klo 13, eikä ole mitään ongelmia. Joskus käyn kuntosalillakin tuossa välissä (niin ja imetän vauvaa).
Minulla tuo on tottumuksesta kiinni. Joskus kesäisin tulee syötyä usein mysliä, hedelmiä ja maitoa. Vaikka siinä annoksessa on ainakin tuplamäärä kaloreita puuroon verrattuna (ja proteiiniakin ymmärtääkseni enemmän), niin nälkä tulee tunnin, parin päästä, ennen kuin taas tottuu "uuteen aamupalaan". Samoin tuo lounasaika on ihan opittu juttu mulla.
Syön aamulla n. klo 8 lautasellisen veteen keitettyä kaurapuuroa maidon kanssa. Lounaan syön n. klo 13, eikä ole mitään ongelmia. Joskus käyn kuntosalillakin tuossa välissä (niin ja imetän vauvaa).
Minulla tuo on tottumuksesta kiinni. Joskus kesäisin tulee syötyä usein mysliä, hedelmiä ja maitoa. Vaikka siinä annoksessa on ainakin tuplamäärä kaloreita puuroon verrattuna (ja proteiiniakin ymmärtääkseni enemmän), niin nälkä tulee tunnin, parin päästä, ennen kuin taas tottuu "uuteen aamupalaan". Samoin tuo lounasaika on ihan opittu juttu mulla.
Pitkään elin myös tuossa illuusiossa, että kandee syödä puuroa aamulla. Kilinvatut!
Töissä oli nälkä jo klo 10 ja taas tuli puputettua jotain ennen lounasta.
Siirryi puurosta ruisleipään.
Ja jos erehdyn juomaan kahvia puuron kanssa, edessä on katastrofaalinen pissahätäaamu. Vartin välein saa juosta pissalla koko aamupäivän.
Pitempään jaksaa vaikka pelkällä viilin (2 dl) syömisellä kuin lautasellisella puuroa.
Iltapuuro vaihdettiin oikeaan ruokaan. Puuro syödään välipalalla klo 16 maissa ja klo 19 maissa kasviksia/pastaa/lihaa/raejuustoa. Pystyin jättämään yösyötöt helposti pois.
todellakin pitää. 45 grammaa hiutaleita ja raejuustoa ja mehukeittoa. Itse kylläkin tähtään lopulliseen ratkaisuun enkä mihinkään kuuriin, joten laitan sopan sijaan oikeita mansikoita tai mustikoita. Mulla on tuon satsin jälkeen vatsassa sellainen olo koko päivän, ettei tee mieli syödä mitään, tulee niin outo ja täysi olo vatsaan.
Itse syön aamuisin ison lauatselisen kaurapuuroa, jonka seassa on mustikoita, raejuustoa ja vähän maitoa. Lisäksi juon teetä. Kyllä sillä nälkä pysy loitolla 4-5 tuntia, vaikka tekisi raskasta työtä.
soijarouhetta proteiiniksi. Toimii!
Ja hyvin pärjään sillä lounasaikaan asti. Ja siitä tulee ihanan lämmin ja hyvä olo mahaan heti aamusta :)
Ja kokemukseni kautta voin sanoa. Taaperolla taas toimii.