Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kenen perheessä EI sairasteta?

Vierailija
04.11.2010 |

Olen nyt kavereiden päivityksiä jne lukenut ja monella on lapsi/lapset sairastaneet mielestäni todella paljon.

Joka ikinen viikko on joku perheestä sairaana ja lääkärissä ravataan.

Aloin tässä miettimään tarkemmin ja tajusin ettei meillä olla KOSKAAN sairaana.

Lapsi on nyt 4v ja sairasti n 1,5 vuotiaana yhden vatsataudin joka kesti kaksi päivää.

Yksi pieni flunssa ilman kuumetta ja ihan vauvana silmätulehdus.

Palasin töihin kun lapsi oli 2v ja pelkäsin joutuvani olemaan poissa töistä lapsen sairastelun vuoksi.

Meillä lapsi ei ole ollut kertaakaan sairaana pk aikana, enkä minä.

Täytyy koputtaa puuta, että näin jatkuisi.

Onko muita?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, toivon todella ettei aletakkaan sairastamaan.

Meillä 5 lasta ja kenellekkään ei ole otetty mitään ylimääräisiä rokotuksia koskaan.

Ainoastaan neuvolan rokotukset. Tosin sikarokote otettiin lapsille viime joulun aikaan.

Vierailija
22/24 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin harvoin kukaan sairastaa.Koululaiset ei ole tänä syksynä olleet päivääkään poissa koulusta - viime lukuvuonna 1-2 pv kokonaisuudessaan kuten aiempinakin vuosina. Kotihoidossa olevat taapero ja vauva eivät ole sairastaneet kertaakaan elämänsä aikana - mielestäni luonnollista, koska tosiasia on, että hoidossa/ koulussa tartuntoja tulee helpommin mm. lapsimäärästä johtuen ja siksi, että joillekin vanhemmille töistä poissaolo saattaa olla "ongelma", joten "vähän" sairastava lapsi viedään helposti hoitoon tartuttamaan muita. Mielestäni tässä asiassa vastustuskyvyn osalta ei voi rinnastaa pari kertaa viikossa kerhoilijoita.

Meillä imuroidaan/ pyyhitään pinnat 2 x viikossa (ei kuitenkaan desinfioida muuta kuin vessassa). Kädet pestään kotiin tullessa silloin kun olen muistuttamassa (ehkä joka 2. kerta). Koululaisilla tuppaa myös käsipesu (ainakin saippualla) unohtumaan myös wc-käyntien yhteydessä. Käsidesiä käytettiin satunnaisesti vauvan ollessa alle 2 viikkoa, ei muutoin.

Meidän sukulaisten ja tuttavien perheissä sairastetaan huomattavan paljon enemmän - myös niissä, joissa lapsilla kotiäiti ja käsidesi käytössä tiuhaan...Ainoat syyt perheemme terveydelle ovat nähdäkseni se, että kenelläkään ei ole perussairauksia (allergia, astma tmv), jotka varmasti altistaa muillekin taudeille helpommin. Toinen, tärkeämpi syy lienee se, että meillä mietitään ruokavalio-asioita tarkkaan eli eineksiä tai muita pitkälle jalostettuja tuotteita käytetään kohtuullisen vähän. Sokeria, rasvaa ja suolaa ei sinänsä vältetä, mutta pyrimme välttämään tuotteita, joiden säilyvyys on ihmeellisen korkea...Monet sairastavat ystäväperheemme uskovat syövänsä terveellisesti, kun syödään esim. kaupan pinaattilettuja tmv. ja käytetään ruuanlaitossa yleisesti vaikkapa juureksia (tosin pakasteina/ valmiiksi pilkottuina). Itse uskon, että säilöntäaineet ja kaikki ennakkokäsittely pilaa ainakin osittain sinänsä terveelliset aineet. Tämä siis mielipide ja näkemys asiaan, ei välttämättä totuus ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sairastaa TOSI harvoin. Enkä minäkään sairasta -- tosin mulla on lievä perussairaus tai tila, jonka takia syön loppuelämäni lääkkeitä. Niiden takia mun pitäisi olla potentiaalinen tartuntatautipotilas, vaan en ole :)

Jännää, miten tähän asetelmaan suhtaudutaan... Poissaoloja ei ole, mutta yh+lapsi=ei kannata palkata vakisuhteeseen :(

Vierailija
24/24 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että enemmän on tekemistä luontaisella vastustuskyvyllä: sekä minä että mies olemme aina olleet hyvin terveitä. En tiedä auttaako mahatautien välttämisessä se, että emme ole supertarkkoja ruokahygienian kanssa. Jos joku tuote on mennyt eilen vanhaksi, se syödään jos ei aistinvaraisetsi huoma amitään outoa, ei kuumenneta ulkolaisia vadelmia jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan