Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko isä teidän perheessä se "kakkosvanhempi"?

Vierailija
03.11.2010 |

Meillä käy isä pitkiäkin päiviä töissä ja itse olen kotona,mutta kyllä on silti ihan pikkuvauvasta lasta opetettu että isä on ihan yhtä vertainen vanhempi äidin kanssa.

Että isä lohduttaa,nukuttaa,kylvettää,syöttää ja hoitaa ihan yhtälailla äidin kanssa. Ja äitikin voi lähteä harrastuksiin lapsen jäädessä kotiin isän kanssa.

Ikinä ei ole mitään ongelmaa ollut. Ei huutoa,että pitää päästä just äidin syliin vaan kumpikin vanhempi käy kun paikalla ovat.

Aika paha mieli tulee noiden isien puolesta jotka eivät saa olla lapsilleen vanhempia koska äidin on oltava aina ykkönen

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä

Vierailija
2/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa aina esim. lapsen aamupalat, hammaspesut, on aina hoitanut esikoisen kylvetykset jne. Hoitaa niin paljon kun töiltä vaan ehtii!! Vauvan hoito vähän enemmän minun kontollani kun imetän ja esikoinen kaipaa enemmän huomiota, ja saa sitä isältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no ehkä juuri sen vauvan silmissä on, koska minä voin imettää ja mies ei.

Mutta pikemminkin mies on meillä ykkönen. Nyt varsinkin kun jäi kotiin minun palatessani töihin.

Molemmat laitetaan ruokaa, kuskataan harrastuksiin, lohdutetaan, nukutetaan, puetaan, käytetään suihkussa/kylvyssä, ostellaan vaatteita lapsille.

Uskaltaisin väittää että olemme mieheni kanssa aika tasa-arvoisessa roolissa lastemme silmissä.

Vierailija
4/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies töissä saan nauttia lapsista ja tehdä kotiaskareita (joita nyt ei hirveästi ole) ja kun mies tulee kotiin, syödään ja tehdään loppupäivä yhdessä tai erikseen asioita.

Tässä kaikille kaikkea: lapsilla, miehellä ja minulla harrastuksia. Tai tehdään jotain yhdessä tai pienillä kokoonpanoilla.

En halua nostaa itseäni toista ylemmäs vaan koska toinen tekee töitä ja saan 9 h tehdä asioita omaan tahtiin.

Tästä kun ottaa pois aikaa 3 ruokailua ja unet, pari kenties kolme tuntia niin ei ole kovin kummosesti aikaa tehdä erikseen jotain lapsien kanssa ja sen saman ajan tekee mieskin.

Vierailija
5/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapset järjestäen priorisoivat mut vanhempana ( kolme poikaa) vaikka käytännössä isä on lasten kanssa tällä hetkellä jopa enemmän kuin minä.

Ja on siis hoitanut lapsiaan aina paljon, mä olen tehnyt aiemmin viikonloppuisin töitä, ja isä ollut lasten kanssa silloin yksin.

Vierailija
6/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä isä on sankari ja äiti tylsimys, välillä äiti on ainoa joka kelpaa.

Lastenhoito on meidän perheessä ainoa "kotityö" josta mies tekee ihan oikeasti puolet.

Vierailija
7/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit ovat kyllä ehdottomasti ne ykkösvanhemmat.

Vierailija
8/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että jos me erottais (sitä päivää tuskin tulee), olisi lasten parempi olla isällään kuin minulle. Todella empaattinen, kärsivällinen, omistautuva isä! Mieheni tekee paljon töitä, mutta on myös päivittäin läsnä lasten elämässä. Hän hoitaa lasten aamut, heillä on ihanaa yhteistä laatua-aikaa jo aamusta (pitkä yhteinen aamupala jne). Hän leikkii, ulkoilee ja hoitaa ison osan lasten harrastuksista myös. Esikoiseni (poika) on todellinen isänpoika, hakee lohtuakin ekaksi isältää. Kuopus (tyttö) sitten taas on ehkä vähän enemmän minun perääni, mutta harmin sattuessa lohduttajaksi kelpaa se vanhempi, joka on lähempänä.

Vierailija
9/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on aina ollut se kakkosvanhempi.

Vierailija
10/10 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kakkosvanhempi kuopukselle 4kk ja esikoiselle 4v ykkönen (esikoinen on edellisestä suhteestani).

Meillä miehen lomautus juuri vauvan syntymän kieppeillä edesauttoi sitä, että mies saa olla paljon tekemisissä lapsen kanssa(ei sillä, että hänellä nyt muutenkaan pitkiä päiviä olisi). Ja koska en imettänyt, pystyi isä myös osallistumaan syöttämiseen. Ylipäänsä mies hoitaa enemmän vauvaa ja minä taasen esikoista. Pystyn laskemaan kahden käden sormilla omat vaipanvaihtokertani =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi