Suututtaa, lapsen refluksista!
Suututtaa niin pirusti, että miksi mua ei ole otettu tosissaan (eikä oikein vieläkään oteta)!!!
Nyt vasta olen lukenut, kun poika on 8kk ja pari viikkoa, enemmän refluksista, koska mulle on vakuuteltu koko ajan, että kaikki on normaalia!
Olen nyt varma siitä, että pojalla on itse asiassa aika vaikea refluksi, vaikka oksennus ei ole ikinä kaaressa lentänyt.
Ensin kokeiltiin maidotonta ruokavaliota, sillä ei ollut oikein vastetta. Poskien iho parani vähän (ollut välillä ahavoitunut), mutta ei mitää merkittävää muutosta muuhun.
Nyt aloitettiin Zantac, saas nähdä tapahtuuko mitään. Tekisi mieli antaa vielä Gavisconia, jota saa ilman reseptiä ja annankin, jos oksentelu jatkuu vielä. Sitten vois kokeilla ainakin Primperania.
Vieläkään en varmaan osaa yhdistää kaikkia omituisuuksia oireiksi...
Nämä tuli "yllätyksenä"
-refluksivauvat työntävät erityisen paljon nyrkkejään suuhun
-hengitys rohisee
-usein hikka
Muuten on ollut sitä normaalia pulauttelua ja oksentamista, toooosi paljon vieläkin. Röyhtäilyä, nieleskelyä, ruoka ei sula kunnolla, jne...
Voi kun sais tän pois, niin monet kerrat olen hermoni menettänyt ja jopa vauvalle huutanut kun joka paikka on oksennuksessa. Muutenkin ollut älyttömän rankka vauva-aika ja tämä oksentelu on kiristänyt vielä lisää jo äärimmilleen venytettyjä hermoja :(
Ai niin, ja arvioidaan, että joka kymmenes koliikkivauva olisi itseasiassa refluksivauva.
Kommentit (2)
Jos oot facebookis, ni tääl ois pari refluksilapsen äitiä...
Toisella justiin todettiin paha refluksi Veeti 8kk ja toinen Jesse 1v 9kk on sairaalassa parasta aikaa ja lääkärit sanoo, ei mikään vaivaa, ohi menevää vain. Ja kestäny jumalauta Jessen syntymästä lähtien. Oisi kiva vaihtaa ajatuksia, se on kamalaa elää tämän asian kanssa yksin. Et ole vainoharnainen ! Justiin samaa paskaa meilläkin. Jos haluat saada tukea, meiltä sitä saa =)
Ja me ollaan muuten sisaruksia :D
T.Sari ja Satu
pikkupossu90atgmail.com
vauvaa,kaaressa lensi. Meidän refluksi vauvalla lensi kaikista vähiten,mutta itki koko ajan.