Uskotko, että diabeteksesta voisi parantua pelkästään ruokavalion avulla?
Kommentit (11)
Sillä tavalla kyllä, ettei tarvitse lääkkeitä ja sokerit pysyvät hyvinä kun syö sen ruokavalion mukaan. Varmastikaan paluuta entiseen (huonoon) syömiseen ei ole ilman että diabeteskin palaa.
Simply Raw: Reversing Diabetes in 30 Day
t. ap (joka ei itse ole diabeetikko)
Aikuistyypin diabetes eli II-tyypin diabetes on melko puhtaasti elintasosairaus, joten sen hoitokin on elintapojen muutos, ruokavalio ym. Ei siitä parane, vaiva tai sairaus on koko ajan, mutta oikeilla elintavoilla pärjätään kenties ilman lääkitystä loppuelämä.
Sitten on I-tyypin diabetes joka on kokonaan eri asia, syntymekanismi on eri ja siten hoitokin on insuliinipistoshoitoa.
varsinkin jos on ylipainoa ja ruokavaliomuutoksen lisäksi laihduttaa ja alkaa liikkua.
Ykköstyypin diabetes onkin sitten eri asia, siihen ei auta muu kuin insuliinilääkitys.
Eli kakkosesta uskon että voi parantua ruokavalion muutoksilla jopa kokonaan mutta ykköstyypin diabetekseen ei ruokavalio auta eikä kannata yrittääkään tai käy huonosti. Toki sillä on merkitystä ykköstyypinkin diabeteksessä, mitä syö - pizza-aterian jälkeen saa pistää insuliinia aika paljon enemmän kuin salaattiannoksen, mutta eipä se diabeetikon (1.tyyppi) haima ala tuottaa insuliinia vaikka söisi kiviä lopunikäänsä, lyhyen sellaisen..
kokonaan ruokavaliolla. Onko se paranemista, on makuasia.
ykköstyyppiä ei voi parantaa ruokavaliolla.
sairastan tätä tyypin 1 d:tä ja näillä näkymin ainakaan mä en parannu :D mut tyyppi 2 ni luulen et tarvii aika herkästi väh. pillerihoitoa mut kaipa melkein itseensä rääkkäävällä ruokavaliolla ja (huom!) liikunnalla voi saada tämän aikaan kyllä:)
Minulla paha insuliiniresistanssi, kummasti pysyy kurissa karppaamalla. En mätä rasvaa naamaan älyttömästi, käytän vaan täysrasvaisia tuotteita ja syön rasvoja sisältäviä elintarvikkeita (esim. lohta, pähkinöitä, kirnuvoita, kuohukermaa). Lihaa lautasellani on yhtä paljon kuin ennen karppaustakin; perunoiden/pastan/riisin tilalle on tullut röykkiö kasviksia. Monen karppausta vastustavan on vaikea käsittää että harva karppi vetelee loppupeleissä sitä proteiinia yli suositusten...
mutta kakkostyypissä voi päästä siihen että aloitettu lääkitys lopetetaan.