Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa, miksi leikkaatte lasten vaatteista pesulaput pois?

Vierailija
19.08.2006 |

Siksikö, että olette kirjoittaneet niihin lapsen nimen, ettekä halua, että tuleva omistaja saa tietää sen? Vai kutittavatko ne lapsen niskaa? Vai jostain muusta syystä?

Minua ärsyttää, kun kirpputoreilla ei tiedä vaatteen kokoa eikä pesuohjetta, kun lappu on leikattu irti. Ihan nätisti kyselen, haluaisin tietää syitä, että voisin paremmin ymmärtää. :)

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpostu ärsyttää lapsen ihoa vaikka ei muuten herkkäihoinen olisikaan. Etenkin t-paidoissa ja muissa alusvaatteissa.

Samoin leikkaan, jos kovasti rispaantunut ja roikkuva.

Vierailija
2/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omissakaan vaatteissa tuskin yhdessäkään on pesulappua jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän lapsia ole ainakaan ne laput kutittanut (patsi joskus sen jälkeen kun mummo sanoo, että kyllä ne kutittaa) Olisi kiva tosiaankin, että se koko lappu säilyisi, jotta tietäisi sitten myöhempiä käyttäjiä varten vaatteen koon.

Vierailija
4/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan lapsen nimen vuoksi kannata leikata pois.

Vierailija
5/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yleensä, ei toki aina.

ap

Vierailija
6/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ärsyttävää kun anoppi tulee tänne niin se saksii lappuja irti lasten vaatteista, pehmoleluista, pöytäliinoista ja kaikkialta. Sitten varsinkin jos on joku vähän uudempi vaate tms niin mulla ei ole hajuakaan pesuohjeista. Todella ärsyttävää!!

Vierailija
7/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset itse eivät ole valittaneet. Ja mua v***ttaa, jos ne laput puuttuu, kun en tiedä kokoa kun lajittelen vaatteita tms.

Vierailija
8/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(no ehkä vähän pienempi ;)) ja se on pakko leikata pois.

Vierailija
9/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillähän melkeinpä viiltää sormen halki. Ei mun lasten tarvi niitä kestää. Lasten vaatteet yleensä kaikki on kuudessakympissä pestäviä, joten ei sillä ohjeella paljon virkaa ole. Sitä paitsi lika ei lähde vähemmällä pois, joten mitä hyötyä on vähemmällä pestä? Kokolapulla ei taas oo meillä kauheesti merkitystä, koska säilytän vaatteita kutakuinkin kokojärjestyksessä eri laatikoissa. Eli ei tee elämää mahdottomaksi lappujen leikkaaminen.

Vierailija
10/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niillähän melkeinpä viiltää sormen halki.

Ja toinen tämä, hohhoijaa.

Sitä paitsi lika ei lähde vähemmällä pois, joten mitä hyötyä on vähemmällä pestä?

Vierailija
11/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihmeen uuden näköistä ja hyvää tavaraa, jättäisin ostamatta.

T. vaatekaupan myyjä

Vierailija
12/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos on ihmeen uuden näköistä ja hyvää tavaraa, jättäisin ostamatta.

T. vaatekaupan myyjä

Vierailija
13/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fhgdvd <-- anteeksi tuo äskeinen viesti se oli ns. " testi-viesti" pistin vaan jotain testiksi että sainko tämän toimimaan ku vauva:n netti-sivu on vähä takkulillu.. :)

Vierailija
14/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en leikkaisi, haluaisin titää koon myös sitten kun vaate on jo pieni.

Vierailija
15/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kokolapun koko-merkintä mitään sellaista kerro, mitä ei silmillä näe. Ja monilla valmistajilla on keskenään ihan erilaiset koko-käytännöt!

Vierailija
16/45 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että antavat koko lappujen olla rauhassa. Meillä ei kyllä olisi anopilla varaa tulla leikkelemään yhtään mitään meidän asunnossa.

Minä en leikkaa lappuja pois, eikä lapsetkaan ole koskaan valittaneet että ne kutittaisivat ihoa.

Vierailija
17/45 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin nuo muoviset pesulaput on todella kovia. 90-luvun vaatteissa ne oli vielä pääosin sellaisia pehmeämpiä puuvillaisia (?), mutta eipä enää nykyään. 

Vierailija
18/45 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että on ärsyttävää kun anoppi tulee tänne niin se saksii lappuja irti lasten vaatteista, pehmoleluista, pöytäliinoista ja kaikkialta. Sitten varsinkin jos on joku vähän uudempi vaate tms niin mulla ei ole hajuakaan pesuohjeista. Todella ärsyttävää!!

Näkee taas kuinka uusavuttomia ihmiset ovat, kun ei olla enää kankaiden ja materiaalien kanssa tekemisissä eikä itse valmisteta eikä ommella mitään. Ihan tuntuma kertoo jo pääosin mitä materiaalia vaate on ja pesulle riittää kaksi kategoriaa: 40 tai 60 astetta. Mitenköhän ennen pärjättiin ollenkaan kun ei ollut pesulappua joka rentussa? Ja onhan se tietty hirveän tyylikästä, kun daameilla töröttää niskalappu pystyssä hienoissa juhlavaatteissa tai uimarannalla bikinien persuksissa ja rintsikoiden selkämyksessä. Kaulahuivien vilkkuvista lapuista puhumattakaan.......... LEIKATKAA NE LAPUT POIS. Ihan joka vaatteesta, kiitos.

Vierailija
19/45 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu kirpparimyyjä kirjoittaa vaatteen koon jo hintalappuun, jotta se näkyy samantien, eikä tarvitse oikoa tai aukoa koko vaatetta. Fiksuja myyjiä on harmillisen vähän. 

Vierailija
20/45 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa vaatteissa on myös saksen kuvat niissä, jottei hankaa ihoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi