Muiden suhtautuminen raskaudenaikaiseen sairaslomaan
Olen ollut muutaman kerran pois töistä ihan perustelluista syistä. En ole keksinyt enkä pyytänyt sairaslomaa, vaan minut on määrätty sairaslomalle mm. ennenaikaisten jatkuvien supistusten (viikolla 24) sekä verenpaineiden vuoksi myöhemmin. Ovatpahan lääkärit ja terkkarit näissä mieluumin varovaisia kuin leväperäisiä!
Olen vaan kohdannut kummastelua työpaikalla etenkin. Jos sanoin, että paineet koholla, niin minä vaan kuulemma jännitän mittausta kun paineet toistaiseksi on kotona olleet ok. Pulssini kuitenkin on matala niin kotona kuin neuvolassakin, eli en mä pulssin mukaan jännitä sen enempää! Ottaa vaan pannuun kun kukaan ei voi uskoa, että tässä voisi olla ihan oikeaa syytäkin sairaslomalle. Senkin takia ärsyttää kun tuntuu sille, ettei tässä enää kovin kauaa jaksa töissäkään olla. Että kohta pyydän sen sairasloman lopulle parille työviikolle. Terveydenhoitaja sitä itse jo viimeksi ehdotti, että voisit pikkuhiljaa jäädä pois! Eipä ne paineet varmaan ainakaan laske siellä töissä stressatessakaan.
Onko muut kohdanneet vähättelyä?
Kommentit (7)
jos olen lääkärin määräämällä sairiksella ollut, eivät ole mitenkään kyseenalaistaneet tai edes kommentoineet asiaa, toivottaneet vaan pikaista paranemista.
eihän se sun työkavereille kuulu minkä takia olet ollut saikulla. eikä työnantajakaan saa kertoa.
eihän se sun työkavereille kuulu minkä takia olet ollut saikulla. eikä työnantajakaan saa kertoa.
kun ei raskaus kuulemma ole sairaus.
Mutta se kuuluukin niihin samoihin tyyppeihin jotka tulevat töihin vaikka angiinassa ja kamalassa räkätaudissa tartuttamaan muut, ja sitten arvostelevat kun muut ovat sairaslomalla vaikka HÄN oli kipeänä töissä.
Paska pomo.
Älä välitä. Ajattele itseäsi ja vauvaasi, töitä saat tehdä niska limassa loppuelämäsi.
Tosin täytyy olla aika törppö tyyppi jos niin tekee. Kuten mun yhdessä edellisessä työpaikassa, työkaverillani meni jalka poikki ja se siis kipsattiin ja sai kepit. No, työnantaja ei uskonut että tämä ihminen on oikeasti sairas joten tyyppi joutui tulemaan kipsatun jalan kanssa töihin näyttämään että on oikeasti työkyvytön.
No, meni hiukan ohi aiheesta, mutta pointtina oli että kyllä pomojen pitäisi sen verran ymmärtää ettei se raskauskaan kaikilla ole mitään ruusuila tanssimista ja harvat kotiinsa huvikseen jää makoilemaan raskauden aikana.
niin mikä jottei sitä voisi töissäkin olla. Ja jos muuten olo mainio, niin toki sitä mieluumin töissä olisi kuin kotona hissuttelisi yksinään.
En mä sitä sano, etteikö työkaverit toisaalta ihan ymmärtäisikin, mutta vielä kun ollaan tälläisella alalla (terveydenhoitoala) eikä työ ole mitään rentouttavaa ja laiskanpuoleista, niin luulisi heidän ymmärtävän entistä paremmin, että turhia riskejä ei viitsi ottaa vaikka loppujenlopuksi sairasloma paljastuisikin "turhaksi" ja lapsi syntyisi lasketun ajan jälkeen. Mutta kun koskaan ei voi tietää!
ap
Mitenniin ei tartte? Esim. työnantajan ottama pakollinen vakuutus ei ole voimassa, jos sattuu työtapaturma sinä aikana, kun lääkäri on määrännyt työntekijän sairauslomalle.