Oletko päässyt eroon virtsankarkailusta? Miten?
Mulla alkoi tuo vaiva kun aloitin liikunnan (jumppia ja kuntosalia) vaikka olisi luullut käyvän päinvastoin, että kaikki lihakset tulee vain parempaan kuntoon. Aloitinkin samantien myös lantionpohjan lihasten jumppaamisen kuntosaliohjelman ohessa 3krt/vko. Ongelma ei vain rajoitu liikuntaan vaan kaikki yskimiset ja aivastukset yms. aiheuttavat sitä. Tilanne tuntuu siis menevän vain huonompaan suuntaan. Onko joku oikeasti päässyt eroon vaivasta kun se on kerran alkanut ja miten?
Kommentit (8)
Mä luulin että mun lantionpohjanlihakset on kunnossa kun aloitin liikunnan :(. Pitäisikö mun pitää liikunnassa taukoa ja jumpata vain lantionpohjan lihaksia?
Mä en ole kuullut kenestäkään joka on päässyt virtsankarkailusta eroon. Jumppa on raskasta ja melkein epäinhimillisen vaikea muistaa pari kertaa päivässä. Vai muistaako joku oikeasti? Viikko pari voi mennä mutta mutta kun tulosksia saattaa joutua odottaa puolikin vuotta :(
ap
Kyllä kuntosalilla voi käydä mut ei mitään aerobicin kaltaista.Mulla vauva nyt 4kk ja vielä karkailee.Lääkäri sanoi et kestää normaalisti n.5 kk kun elimistö palautunut raskaudesta ja synnytyksestä joten vasta sen jälkeen kandee huolestua.Mä olen tehnyt joka päivä,joskus parikin kertaa lantionpohja jumppaa mut en tiedä johtuu et on vahvistunut niistä vai normaalista ajan aiheuttamasta parantumisesta.Eli viel karkailee mut ei niin paljon,kyllä niitä pitää vahvistaa joka päivä jos haluaa parannusta siinä puolessa vuodessa.=)
Ei ne vahvistu muuten paitsi leikkauksella jota ei tehdä jos et ite tule asiassa vastaan.Ehkä yksityisellä.
kaikeea muuta kuin toivottu, eli karkailee. Tämä kannattaa myös muistaa. Apteekista (ainakin kouvolan apteekista netistä) saa tilattua sellaisen lantionpohjalihasjumppalaitteen, joka ilmeisesti mittaa puristusvoimaa kun jumppaat, tai jotain vastaavaa. Kannattaa ehkä lähteä liikkeelle sillä?
noi kuulat, onko niistä oikeasti apua? Osaako joku suositella tarkemmin kuulamerkkiä?
Kotijumpassa omin päin on riskinsä, esim oppii hienosti jännittämään muttei rentouttamaan lihaksia, jolloin lihasten voima kasvamisen sijasta alkaakin heikentyä. Eli ainakin jollei kehitystä tapahdu, fysioterapiaan, mars!
noi kuulat, onko niistä oikeasti apua? Osaako joku suositella tarkemmin kuulamerkkiä?
Ja 3 synnytystä takana, joten lantionpohjaakin täytyy jatkuvasti jumpata.
Jotain 5 vuotta tulee nyt Smartballs-kuulien hankkimisesta, ja ovat olleet pelastus tuohon treenaukseen.
Niin, ja nämä kuulat tosiaan auttaa ja ne voin jättää vaikka sen zumba-tunnin ajaksikin sinne käyttöön.
Nämä myös smartballsit. Tilasin www.pehmopeput.fi osoitt.
vasta sitten kuntosalit ja muut! Perussääntö
Kuntosalit ja jumpat rasittavat jo ennestään heikkoa lantionpohjaa