(: Neliapiloiden marraskuu :)
Se ois kuulkaas marraskuu!!
Neljättään pienokaista odottavat tervetuloa rohkeasti mukaan!
Tässä listaa meistä:
-nani76, 34v ja 36v , Päijät-Häme, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07 LA 22.11.2010
-Lyydia, lapset -99, -02, -06 LA 14.1.2011
-Milli, lapset -01P, -02T, -07T LA 19.1.2011
-Sirppana, Pk-seutu, lapset -04,-05,-07, LA 23.1.2011
-Ofelia, 30v.Länsi-Suomi, Tyttö 2001, tyttö 2004, poika 10/2009 LA 1.2.2011
-Darya, olen 29v. ja mies 36v lapset on -02, -05 ja -06 ja LA 13.2.2011
-Fourcats, edelliset 01, 03 ja 05, LA on 25.4.
-Helmikki molemmat 32v,lapset -04, -06, -08 ja LA 25.4.2011
-Paritonsukka, Lapset 2002, 2004, 2006, LA 3.5.2011
-josaka, Lapset: tyttö -96 ja -00 sekä poju -04 ja nyt la 5.6.11
Jo vauvautuneet Neliapilat:
3*mamma+1, 31-v ja Pirkanmaalta. Mies 41-v. Lapset ovat -00,-01,-08 ja la on 5.8.2010,
23.7. 3650 g ja 51 cm pikkuinen poika tuli maailmaan
Onnea!!
Kommentit (26)
Nania olen ajatellut lähes koko päivän. Ja toivon, että oma odotuskin olisi pian yhtä onnellisesti päätöksessään. Mutta kauhulla ajattelin, että jos mulla tulis noin pikainen synnytys niin en kyllä ehtisi edes sairaalaan. =( Hui hai se ei olisi yhtään kivaa.
Lyydia: Oi sieltä on tosiaan potra poika tulossa jos 2,2kg jo rv 31. Meidän poikahan oli 2450g kun syntyi rv 34+2 ja sekin oli kuulemma iso.
Onneksi kuitenkin ottavat heti joulun jälkeen ja katsovat kokoa uudelleen. Pitää vaan olla tiukkana jos on iso ja eivät meinaa käynnistää.
On: Juup, neuvola oli tosiaan ja kaikki oli ihan hyvin. Sf mitta menee siellä omalla yläkäyrällään 33cm oli siis nyt. Hemppa oli huikeat 129. Ja painoo on tullut jo vissiin 13kg huhhuh miten lie saan ne pois. Mutta mulla on jatkuva nälkä. :(
Vauva oli poikittain mahassa ja sykkeet ok.
Laittoi nyt sitten lähetteen hyvinkään sairaalaan synnytystapa arvioon jossa sitten katsellaan kanssa onko jättiläinen ja pitääkö käynnistellä.
Oi mä kyllä melkein toivon et olis iso ja paikat hieman auki ja lupaisivat puhkasta kalvot ennen la:ta tai toinen hyvä vaihtoehto olis et itsestään lähtis tulee jo hyvissä ajoin enne la:ta. Mä oon vaan niin kyllästynyt jo nyt.
Et sellasta. =)
Sirps 32+1
Ihanan käärön olette saaneet! Tosi nopealla toimituksella kyllä tuli sitten lopulta. Toivottavasti meillä ei olla keväällä yhtä hätäisiä, muuten ehtii syntyä matkalla sairaalaan... Tai jo kotiin lastenvahtia odotellessa.
Kovasti paljon teillä muillakin tuntuu jo viikkoja olevan, tsemppiä loppumetreille kaikkien vaivojen kanssa!
Me lähdetään pian viikoksi etelän lämpöön, ihanaa! Toivottavasti pakkaset hiukan hellitää sillä aikaa... Matkan jälkeen saakin alkaa tosissaan odotella joulua, ja juuri sitä ennen olevaa rakenneultraa :-) Maha on nyt pullahtanut kunnolla esiin, ja hengitys tuntuu ahtaalta jo nyt. Mitähän se mahtaa ollakaan muutaman kuukauden päästä... Älkää suotta muistuttako :-)
Paritonsukka rv 18
Ihan ensin: Paritonsukka olet kyllä onnekas kun pääset lämpimään ja viikkojakaan ei ole vielä rasitukseksi asti. Mä oon niin kade. =)
On: Täällä on kylmä ainakin mun mittakaavalla kun illalla ja aamulla oli -19 astetta. Illalla etsin miehen jätti suuria lämpöhousuja jotka oli viime talvena mulle aivan liian isot niin ajattelin tietty, että niitähän mä nyt voin käyttää ja hitot ne ei mahdu mulle. Ja mulla on vilu ulkona. Mitä ihmettä mä puen päälleni. Veluuri housuissa on himpun verran kylmä. Tuo jätti takkikin rupee olee piukee ja ei taatusti mahdu kiinni jos masua kasvatan tammikuun loppuun. Aaaargh mä vihaan kovia pakkasia sekä kovia helteitä, juuh en ole koskaan tyytyväinen. =) Ainaista narinaa.
No sitten illalla tuskastuneena vaatteiden kanssa mietin, että ei voi olla näin vaikeeta kun viikkoja niin vähän. Ja kaivelin taas neuvola kortin ja edelliset esille ja rupesin kattelee niitä sf käyriä.
No juu siitä sitten paniikki iski.
-Tytön sf käyrä meni tasaisesti yläkäyrällä ja hän paino sen 3700g ja vähän päälle ja repesin ja koin tuskallisen synnytyksen.
-Poikaa odottaessa käyrä kulki tasaisesti siinä yläkäyrän alapuolella ja kaveri painoi 3200g ja vähän päälle ja synnytys oli tosi helppo.
Ja tuon tytön synnytyksen takiahan mä pelkään synnytystä ja mitä isompi niin sitä enemmän pelkään. Ja nyt tuo sf käyrä menee reilusti yläkäyrän yläpuolella niin oman arvioni mukaan tulossa ainakin tällä hetkellä on mahdollisesti 4kg vauva tai isompi jos päästetään laskettuun aikaan.
Ja minä en halua edes kokeilla synnyttää isompaa vauvaa kuin tuo meidän tyttö oli. Apua.
( Esikoinen tosiaan syntyi sektiolla rv 34+2 ja silloin oli sf mitta 34cm ja poika oli 47cm ja 2450g).
Pieni paniikki sitten tosiaan iski eilen illalla ja mulla oikeasti hirvittää nyt tuo synnytys. Tottahan se lapsikin kasvaa koko ajan kun mulla on kaikenaikaa nälkä ja mun nälkä ei lähde kipolla porkkanoita ja herneitä. Mä syön enemmän kuin tuo minun iso mieheni. =(
Ja kun sf mitta on vain sentin vähemmän kuin esikon syntyessä niin sehän voi tarkoittaa sitä, että tämä kaveri on jo reilusti yli 2kg. =(
Pelkopolin kätilö käski varata synnytystapa arvioon aikaa rv 38 mutta nyt se neuvolan täti laitto jo sen lähetteen sinne. Pääsenköhän jo ennen tuota rv 38. Mä tuun hulluks jos mun pitää odottaa 6 viikkoa et saan tietää tän jässikän koon.
Tästä se nyt sitten vissiinkin alkaa...synnytyksen odotus ja pelkääminen. Koska lie lähtee yö unetkin sen takia. Voi ei...=(
Sirppana
Soittivat jo nyt hyvinkäältä ja sain ajan synnytystapa-arviion ja se on nyt sitten 29.12 rv 36+3. Huh ku helpotti.
Kuukauden kuluttua sitten selviää kuinka potra poika siellä köllii ja on onneksi ihan aikaisessa vaiheessa, että siltä osin ei tarvii pelätä.
Puhu jotakin myös että katotaan samalla vauvan asentoa ja käännetään tarvittaessa.
Kun neuvola täti eilen epäili pojan olevan poikittain ja niihän se onkin kun se kääntyilee vielä vaikka kuinka niin ku kaikki meiän muksut on veuhtonut pitkälle raskautta. Minä en siis siitä osaa olla huolissani. Kyllä se asentonsa ottaa myöhemmin jos on ottaekseen. =)
Sirps jälleen. =)
Pariton sukka: Oikein hyvää ja rentouottavaa lomaa teille! Mekin oltiin silloin Turkissa kun oli rv 20 ja meni vielä tosi hyvin, ja rentoutti kyllä.
Sirppana: Säkin mietit noita synnytyksiä. Mulla kanssa pyörii mielessä, samoin kuin sf-mitta. Mulla on vaan se ongelma että sf sukeltaa nyt kohti alakäyrää... Viime raskaudessahan jouduin kasvun tarkistukseen kun sf oli niin pieni loppuraskaudessa. Tänään sf 27cm. Muksut on ollu kuitenkin kaikki alle 3,5kg. Poika viimeksi 3460g. Mutta ovat kaikki tosi alhaalla lantiossa ja pää alaspäin ennen rv30, niin tämäkin.
Nyt oon onneksi äitipolin seurannassa koko tuon diabeteksen takia, ja kahden viikon päästä menenkin sinne.
Onneksi säkin, Sirppana, pääset sinne, ja toivottavasti sattuu joku ihana lääkäri. Nuo lääkärit kun tuppaa olemaan yksilöitä mielipiteineen...
Mulla paino oli taas tippunut 3vkossa 700g, josta olen tosi onnellinen kun mulla on "jäänteitä" vielä tuosta edellisestä raskaudesta. Ja mulle näköjään tuo raskausdiabetesdieetti sopii, että syödään väh. 5 krt päivässä, mutta pieniä annoksia. Nälkä tosin välillä yllättää, mutta yleensä silloin ateriaväli on venähtänyt jo useampaan tuntiin.
Tuota yliaikaisuutta minäkin murehdin, koska odottavan aika on tunnetusti toosi pitkä. Mulla yleensä kohdunsuu on monta senttiä auki viikko kausia, ja koko ajan pitää olla lähtövalmiina. Kun nuo mulla tuppaa syntymään tosi vauhdikkaasti. Se on tosi ärsyttävää, viimeksi esim. 5vkoa odotin että "syntyy koska tahansa, tule ajoissa".
Nyt ruokahommiin!
Ofelia 31+0
Hirveesti onnea Nanille onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin!
Lyydialle: Pityi jo aiemmin vastata siitä strepto-B:stä. Mäkin jäin siihen uskoon kun päivystyksestä lähdin että ilmoittavat jos kokeissa jotain poikkeavaa, mutta nähtävästi joku oli unohtanut jotain...
Nytkin soitin neuvolaan siitä kontrollinäytteestä, kun en oikein luottanut siihen että soittavat jos siinä jotain on, mutta näyte oli negatiivinen.
Nyt pikkumies on sitä mieltä että äiti ei enää istu koneella... meillä on melkein -25, niin ei edes ulos päästä, tosi puuduttavaa!
Ofelia 30+6