Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin "masentuneet": 40% masentuneista hyötyy lumelääkkeestä

Vierailija
02.11.2010 |

sanoi eilisessä maakuntalhdessä paikallisen mielisairaalan psykiatri.

Mitä mun pitäis ajatella? Vai maksanko vaan kiltisti veroni mukisematta jotta saatte kotona maata "masentuneina"?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaikea kuvitella millaista masennus on jos sitä ei itse ole ikinä kokenut, ei siis tiedä miten se voi lamauttaa kaiken.

Tuohon lumelääkeasiaan en ota kantaa sen enempää, niitähän nyt käytetään muidenkin sairauksien hoidossa ja ajoittain ihan menestyksekkäästi.

Tässä on varmaan enemmän kysymys siitä mihin itsekin olen läheisissäni törmännyt eli aika moni kuvittelee olevansa masentunut tai yrittää naamioida laiskuuttaan masennukseksi. Sellaisilla ihmisillä on aivan jotain muita ongelmia, ja heidän auttamisensa on aika raskasta( en puhu ammattiavusta, vaan läheisten tarjoamasta tuesta).

Tällaisten ihmisten joukossa siis vain osa on oikeasti masentuneita, ja ymmärrän hyvin että jotkute eivät katso sitä kauhean hyvällä kun näitä "masentuneita" hyysätään.

Vierailija
22/22 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita, että sairaat kuvittelisivat ne. Useimmat virustaudit ja esim. influenssa ovat tällaisia. Sanooko ap myös 39 asteen kuumessa olevalle, että hän vain kuvittelee olevansa sairas ja että hänen pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä kipin kapin töihin?

Se, että lumelääke auttaa, ei kerro yhtään mitään taudin vakavuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan