Onko kellään 8 bit nintendoa? Mihin se kiinnitetään telkkariin?
Antennipaikkaanko? eli antennijohto otetaan pois pelaamisen ajaksi?
Kommentit (22)
Keksiköön itse minne se tungetaan! :(
Tuosta "pitäskö ottaa kuva" -viestistä sain vaan sellaisen kuvan, että olisin tyhmä (jolle pitäisi asioita rautalangasta vääntää).
Eli mulla ei ole koko konetta ja en ole varma, että voiko sen töllöttimeen liittää. Huutonetissä joku kirjoitti, että se tulisi antennipaikkaan kiinni ja ihmettelin vaan eikö telkun antennin täydy olla muka siinä paikoillaan. No ei kai sen ole ennenkään tarvinnut (siis silloin 80-luvulla).
ap
Kaivoin juuri varastosta vanhan nintendon ja kohta olisi tarkoitus pistää se tulille taas. :)
niin PC:lle saa kyllä Nintendo-emulaattoriohjelman, eli voi pelata ihan niitä aitoja pelejä ja ne pelitiedostotkin löytyvät netistä, jos vain osaa etsiä.
Meillä on Nintendo wii ja siihen saa tilattua niitä vanhoja pelejä, myös 8 bit nintendon! Toimii tosi hienosti ja varmasti kestävät paremmin "digitaalisena". Sitä pölyistä 80-luvun laatikkoa pitää aina puhallella, että toimii..
suosittelen todella hankkimaan suoraan Wiin!
meillä haluttiin se uutta The new super mario bros wiitä varten. Tajusin vasta nyt että siihen saa myös vanhat pelit.. 10 euroa yhteensä maksoi Mario bros ja mario bros 3!
niin tuuppaat saman näköiseen paikkaan kiinni, eikös? :D Eiköhän 8-Nintendon valta-aikaan telkkareissa ollut vain antenni- ja virtapiuha...
niihin kelta-, puna-, valkojohtoihin, mutten tiedä varmaksi!
niin tuuppaat saman näköiseen paikkaan kiinni, eikös? :D Eiköhän 8-Nintendon valta-aikaan telkkareissa ollut vain antenni- ja virtapiuha...
ei tarvita pelaamisen aikana?
ap
Mulla on se ihana Nintendo, pitäiskö ottaa kuva miten se on kiinni?
antennijohtoa tarvita. Muinoin oli myös sellaisia mötiköitä millä sai vaihdettua nintendon johdon ja antennijohdon välillä vivulla, että kumpi oli päällä.
ei tarvita pelaamisen aikana?ap
Jos kytket sen antennijohdolla, niin silloin nintendo on kuin tv-lähetin, eli tv viritetään "nintendo-kanavavalle", eli tavallista antennia ei tarvita silloin. Mutta tämä toimii tietysti vain analogisessa tv-tilassa, ei digi-tv:ssä.
ei tarvita pelaamisen aikana?ap
Jos kytket sen antennijohdolla, niin silloin nintendo on kuin tv-lähetin, eli tv viritetään "nintendo-kanavavalle", eli tavallista antennia ei tarvita silloin. Mutta tämä toimii tietysti vain analogisessa tv-tilassa, ei digi-tv:ssä.
pelataan nintendoa? ap
kiitti ja kuitti!
lisäksi kaksi värikästä liitäntää (keltainen ja se toinen kai punainen)? Jos on, niin sitten hanki sellainen scart-kaapeli, jossa on toisessa päässä nuo ja toisessa se scart-mokkula. Voi olla myös sellainen, jossa on kolme piuhaa toisessa päässä (keltainen, punainen, valkoinen/musta), mutta sen kolmannen voi jättää pois, koska se on stereoäänen toiselle kanavalle (nintendossa ei ole stereoääntä).
Scartilla saa paremmin kuvan kuin antenniliitännällä, joten siksi mieluumin scart.
mihin, en miten! ap
Ja muuten, joissakin telkkaireissa on scartin lisäksi ne samanlaiset pyöreät liitännät, eli sitten voi kytkeä suoraan sellaisillakin kaapeleilla. Sama väri vaan samaan väriin! :) Keltainen on kuvalle, eli se on tärkein. Muut värit on äänelle.
eli digiboxia ei laiteta päälle, kun pelataan nintendoa? ap
kiitti ja kuitti!
Niin, digiboksilla ei ole mitään virkaa tuossa.
mihin, en miten! ap
Jos ei apu kelpaa niin en ota kuviakaan. Pyh.
Hö, olipas tökerö avun pyytäjä.
Juu, ei auteta enää yhtään! :(
Keksiköön itse minne se tungetaan! :(
Meillä on Nintendo wii ja siihen saa tilattua niitä vanhoja pelejä, myös 8 bit nintendon! Toimii tosi hienosti ja varmasti kestävät paremmin "digitaalisena". Sitä pölyistä 80-luvun laatikkoa pitää aina puhallella, että toimii.. suosittelen todella hankkimaan suoraan Wiin! meillä haluttiin se uutta The new super mario bros wiitä varten. Tajusin vasta nyt että siihen saa myös vanhat pelit.. 10 euroa yhteensä maksoi Mario bros ja mario bros 3!
ap
mietin uskallanko tilata, että pystyykö sen telkkuun kiinnittämään. ¨
Ja lähinnä alkuperäinen kysymys oli, etteikö sitä telkun kaapelia tarvita yhtäaikaa, mutta ilmeisesti ei.
ap