Millainen ihminen kirjoittaa vaikeassa elämäntilanteessa olevalle näin???
Luin tuota ketjua/ketjuja, joissa ap kertoo elämäntilanteestaan ja sitten joku kehtaa mennä kirjoittamaan tällaista, lainaus tekstistä on alla. En ymmärrä miten joku kehtaa, vaikka eipä tuo nyt mikään ihme taida näillä nettipalstoilla olla, joissa anonyymina kirjotellaan.
Tämä ap on selvästi kertonut, ettei heillä ole varaa palkata hoitajaa tai laittaa keskimmäisiä lapsia hoitoon ja että hän on käytännössä yh, jonka pitäis hoitaa sairas lapsi joka paljon sairaalassa ja sen lisäksi keskimmäiset terveet lapset ja vielä itkevät kaksoset. Tämä on minusta ihan näin maalaisjärjelläkin ajateltuna liikaa vaadittu ja esim. minä menisin mielelläni auttamaan ap:tä, vaikka meilläkin on valvottava vauva. Tuohon ei varmasti kaipaa enää uhkailua/pelkoa huostaanotosta.
"kyllä se ap vaan on niin ettei niille vastaan voi sanoa, vaan joudut hankaluuksiin. Sä olet nyt lastensuojelun asiakas. Sitäpaitsi sä et ole pelkästään unen puutteessa, vaan muutenkin mt-tapaus, jollet kahdesta lapsesta selviä ilman lastenhoitoapua, VAIKKA saat apua ruoanlaittoon ja siivoamiseenkin.
Tai sitten valitat turhasta.
t:mt-tapaus itsekin, ja silloin ei neuvolalle ja sossuille intetä vastaan, tai huostaanotto on hyvin lähellä."
Tarkoitan siis näiden keskustelujen ap:tä
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1265668/miten_tallai…
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1265913/jos_on_laste…
Kommentit (14)
kuten moneen otteeseen olen sanonut, se väsymyskin tuntuu olevan mt-ongelma. En minäkään ole ikinä myöntänyt olevani masentunut, enkä koe edelleenkään olevani sitä, vaikka tottakai rahavaikeudet (ja asumiskelvoton homeloukko mullakin) vituttavat, mutta masennusdiagnoosi mulle on oireiden perusteella lyöty.
Äkkiä ne sossut löytää sulta jonkun mt-ongelman tai muun, miksi olet huono vanhempi. Mutta tekeekö sinun mielestäsi mt-ongelma minusta huonomman kuin sinä, tai noiden ketjujen ap, joka tuntuu sekoavan kohta unenpuutteeseen. Entä jos hänellä tuosta tilanteesta ja stressistä johtuen puhkeaakin jotain, burnout tai masennus, onko hän sitten huonompi ihminen ja joutaakin tulla sossun kiusaamaksi?
Se oli purkaus sosiaalityöntekijöitä ja omaa tilannetta kohtaan, ei ap kirjoittajaa.
se on tuon kirjoittajan oma päätelmä. Noiden ketjujen ap on sanonut olevansa väsynyt, vai onko väsymys nykyään mielenterveysongelma???
ap
No sehän käy jot uosta tekstistä ilmi: mielenterveyspotilas.
en tosiaan lukenut aiempaa ketjua ja mulla meni ohi, että lapsia oli niin monta.
Ja todella, mä olen itse mt-tapaus, tosin alussa omasta mielestäni vain väsynyt kaikki yöt valvottuani. Ja rahavaikeuksissa, mutta enhän mäkään saanut niitä huonekaluja tai pesukonetta tai muuta apua, jota olisin tarvinnut, mutta sainpa sen helvetin perhetyöntekijän "juttelemaan". Ja siitäpä alkoi 6 vuotta kestänyt pyöritys, sossun kyttäys ja uhkailu huostaanotolla. Ensikodit ja perhekuntoutusyksikön tutkimusjaksot..
Lopulta mä en enää jaksanut, lapset asuvat isänsä luona, eikä kenenkään tarvi enää olla kimpussa.
"t:mt-tapaus itsekin, ja silloin ei neuvolalle ja sossuille intetä vastaan, tai huostaanotto on hyvin lähellä."
Eli tuossa lukee "MT-TAPAUS ITSEKIN"! Oli ketjun ap mitä tahansa, niin tuo kommentoija itse kertoo olevansa mielenterveysongelmainen.
se on tuon kirjoittajan oma päätelmä. Noiden ketjujen ap on sanonut olevansa väsynyt, vai onko väsymys nykyään mielenterveysongelma???
ap
No sehän käy jot uosta tekstistä ilmi: mielenterveyspotilas.
ja aika äkkiä sulla on vakava ongelma ja sä olet huono äiti, jota ei enää voidakaan jättää valvomatta ja luottaa, että hoitaa lapsensa. Näin se vain menee. Se ei ole mun syyni, enkä minä uhkaile noiden ketjujen ap-ta millään, ja ymmärrän että pelko huostaanotoista ahdistaa, pelkään myös, että pelko saattaa osoittautua aiheelliseksi.
Sääliksi mulla käy ap-ta, että vahingossa saattoi "päästä" lastensuojelun silmätikuksi, enkä ymmärrä mitä noilla perhetyöntekijöillä oikein tehdään, kun ei ne mitään tee.
Maailman kivoin otus! En tosin ihmettele, miten samalla oliolla on ylitseåääsemättömiä vaikeuksia esimerkiksi pysyä parisuhteessa.
ja aika äkkiä sulla on vakava ongelma ja sä olet huono äiti, jota ei enää voidakaan jättää valvomatta ja luottaa, että hoitaa lapsensa. Näin se vain menee. Se ei ole mun syyni, enkä minä uhkaile noiden ketjujen ap-ta millään, ja ymmärrän että pelko huostaanotoista ahdistaa, pelkään myös, että pelko saattaa osoittautua aiheelliseksi.
Sääliksi mulla käy ap-ta, että vahingossa saattoi "päästä" lastensuojelun silmätikuksi, enkä ymmärrä mitä noilla perhetyöntekijöillä oikein tehdään, kun ei ne mitään tee.
tämä oli edelleen sama kamala ihminen joka ilkeää vaikeuksissa olevalle mennä sanomaan miten asiat pahimmassa tapauksessa saattaa mennä.
Mitä mun olis pitäny sanoa? Että turhaan huolehdit, ei sulle mitään vaikeuksia tule, jos kieltäydyt perhetyöntekijästä, sähän olet vain väsynyt, ei ne sulta voi lapsia viedä, vai?
ei ole lukeneet kunnolla sun viestejä:
Mitä mun olis pitäny sanoa? Että turhaan huolehdit, ei sulle mitään vaikeuksia tule, jos kieltäydyt perhetyöntekijästä, sähän olet vain väsynyt, ei ne sulta voi lapsia viedä, vai?
Munkin mielestä pitää voida kertoa omista huonoista kokemuksista ja varoittaa muita. Sen sijaan oikeasti kamalia on ne viestit, joissa syytellään sitä äitiä (jolla oli ihan karmeita kokemuksia).
noiden kahden ketjun ap:n paria lasta joskus katsoa, jos asuisi mun naapurissa. Mun apua hän vaan tuskin haluaisi..
t.4/6
nro 10 taisi tajuta, mitä mä viesteilläni tarkoitin.
Tajusin kyllä. Ehkä siksi, että olen itsekin käynyt läpi tosi vaikeita asioita.
t. 10
kopioimassani tekstissä kirjoittaja olettaa myös, että noiden ketjujen ap on mt-potilas
ap