Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikös lisäprosentti oteta perusprosentin ylittävistä tuloista, ei koko summasta?

Vierailija
02.11.2010 |

Mulla on se kuukausirasti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt oikein, peruspalkasta perusprosentti ja ekstrasta se suurempi.

Vierailija
2/7 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt oikein, peruspalkasta perusprosentti ja ekstrasta se suurempi.

Siis saan palkankorotuksen (ikälisä + normaali teskorotus) ja ajattelin jos en mene nostamaan veroprosenttia, niin ei nyt huimaa osaa menisi lisäprosentin mukaan? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän on vaikea sanoa meneekö huima osa lisäprosentille kun ei tiedetä sinun tulorajojasi.

Katsot siis verokortista perusprosentin tulorajan ja kaikki sen yli menevä menee lisäprosentilla. Eli kakkonen vastasi ihan oikein.

Kannattaa myös samalla miettiä pitääkö sitä rajaa tai prosenttia muuttaa, jos palkankorotus on mittava.

Vierailija
4/7 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulla ole edes mitään säännöllisiä tuloja vaan tuntien mukaan ja nyt tänä vuonna ollut mielestäni reilusti kirimistä tuohon tulorajaan, kesälomarahat meni yli (mutta sain osan seuraavassa kuussa takaisin). Vai voinko soitta palkkakonttoriin, että nostavat perusprosenttia? Huomioihan ne kaiketi silti tulorajan? Vitsit kun ei omalla paikkakunnalla ole enää verotoimistoa, ennen olen marssinut tiskille kyselemään tällaisia. ap

Vierailija
5/7 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kakkonen vastasi ihan oikein.

tuntien mukaan tulee. Ja nykyinen verokortti on arvioitu yläkanttiin samoille tunneille kun työsopimus. ap

Vierailija
6/7 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloraja menee verokortin mukaan, eli jos sitä haluat muuttaa niin pitää tilata uusi kortti.

Minä sinuna laskisin suurinpiirtein koko vuoden tulot ja katsoisi riittääkö veroprosentti.

Tai voithan antaa olla entisellään ja maksat ehkä mätkyjä, tai sitten et.

Verottajalle voi myös soittaa, numero löytyy nettisivuilta vero.fi.

Vierailija
7/7 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kakkonen vastasi ihan oikein.

tuntien mukaan tulee. Ja nykyinen verokortti on arvioitu yläkanttiin samoille tunneille kun työsopimus. ap

Mutta siis uudestaan: perusprosentilla menee tulorajaan asti (oli palkka peruspalkka tai mikä tahansa) ja kaikki mikä ylittää tulorajan, otetaan lisäprosentilla. Jos korotus ei ole mittava ja verokortti laskettu jo muutenkin yläkanttiin, en ehkä tekisi muutoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi