Mihin perustuu se, että äidit haukkuvat toisiaan niin herkästi?
Siis jos on epäonnistunut yhdessä asiassa tai tehnyt yhden asian huonosti, on palstan mukaan surkea äiti. Siis minkäänlaista "armoa" ei saa. Ja näitä asioita on paljon.
MIksi äidit helposti tuomitsevat toiset äidit täysin? Onko se kuitenkin itsensä arvon kohottamista, kun saa mollata jotain joka on tehnyt/onnistunut jossain itseä huonommin?
Minkäänlaisesta solidaarisuudesta ei voi puhua..
Kommentit (11)
heikosta itsetunnosta.
Kun kiusaa ja haukkuu muita, huomio kääntyy pois itsestä ja omista heikkouksista.
Toisaalta täällä palstalla tulee joskus päästeltyjä höyryjä, mitä ei ikimaailmassa irl sanoisi.
Onhan se silleen väärin, että toinen osapuoli voi oikeasti ottaa itseensä.
varsinkin ekalla kerralla, on yhtä epävarmuutta ja pelkoa. Tekeekö oikein, osaako jne. Kai siitä saa jotain vahvistusta itselleen kun voi haukkua toista samassa tilanteessa olevaa.
Esikoisen kanssa olin ihan vainoharhainen ihan epävarmuuttani ja saatoin sanoa muista äideistä kotona aika pahasti. Vain jotta tuntisin itseni vähän vahvemmaksi. (palstoja ei silloin ollut tai en ainakaan tiennyt niistä) Kun lapsia tuli lisää ja aloin uskoa että olen hyvä äiti, muiden arvostelu lakkasi kiinnostamasta.
kun itse on niin täydellinen, eikä ikinä tee virheitä tai mitään sellaista, mistä toiset voisivat saada hörönaurut. Esim. pieraise julkisilla paikoilla...
Tähän voisin liittää muitten kauhisteltavaksi oman kasvatuskukkaseni viime lauantaina laivalla, lapset aivan ylikierroksilla ja umpiväsyneinä, oltiin juuri nousemassa maihin, kun toinen keksi siinä tungoksessa lähteä juoksemaan karkuun. Tietysti karjaisin (kyllä huusin, koska siinä metelissä ei mikään kuiskaus olisi välttämättä mennyt perille), että "Nico-Petteri, nyt heti tänne sieltä!" Sitten selitin kaunistelematta lapselle, miksi pitää pysyä vanhempien luona, näin: "Jos joku nappaa sinut ja viskaa mereen, niin kukaan ei sinua sieltä enää elävänä ongi." Tähän sain sitten erään kukkahattutädin nasevan kauhistuneen kommentin: "Kuulostipa pahalta..." johon mieheni vastasi: "Meillä ei ole ollut tapana tuollaisen jälkeen taputtaa lapsia päähän."
Kyllä minusta jokaisen ihmisen tyhmiä tekoja saa arvostella. Minunkin.
Ei se tee ihmisestä KOKONAAN paskaa jos jonkun tekee huonosti.
Jotkut asiat toki on pahempia kuin toiset, joten jos vaikka tupakoi raskausaikana niin se saattaa kertoa ihmisestä jo aika paljon muutenkin.
Kyllä tällänen ihminen varmaan lukee lapsilleen päivittäin kuvakirjaa ja pyyhkii pyllyä mutta nisti mikä nisti.
Samaten jos lastaan satuttaa, ei välitä hänen seurasta.
Minulle on aivan sama jos joku "nukuttaa" lastaan pitämällä hereellä puoleenyön saakka mutta miten käy lapsen jonka pitäisi aamulla herätä seitsemältä?
Päiväunilla on yliväsynyt ja kiukuttelee vastaan eikä äitiä huvita nukuttaa.
Teen monta asiaa huonosti. En sano että olen täydellinen!! Enkä sano että meidän tavat on niitä oikeita, ei meidän perheessäkään kaikki tavat ole sopinut kaikille lapsille.
Kyllä toisia ihmisiä saa arvostella, on niillä sitten lapsia tai ei.
Keskustelua se vaan tuo jos avataan suu eikä puhuta. Varsinkin selän takana puhuminen tai kuppikunnissa keskustelut ei avarra näkemyksiä.
Minusta kuuluu asiaan että kun sanoo mielipiteensä niin se saattaa muuttua kun kuulee toisen mielipiteen. Näin ihminen myös kasvaa.
Älkää ihmiset olko niin kiinni omissa navoissanne ettei pysty kuuntelemaan kritiikkiä. Sitä voi joko muuttaa itseään tai perustella itseään ja tapaansa, tämän jälkeen taas joku toinen muuttaa toivottavasti kantaansa.
T. neljän äiti, josta ihmisillä on omat mielipiteensä. Parhaimmat on nämä kun joku lapsista on aktiivinen puuhaamaan niin se ei saa riittävästi huomiota. ;)
yleensä nimenomaan leimataan kokonaan huonoksi ihmiseksi/äidiksi yhden asian perusteella. En ymmärrä miten joku kehtaa suoriltaan haukkua tuntemattoman täysin huonoksi? Oletteko samanlaisia tosielämässä, yhtä jyrkkiä? Esim. itse sain kuulla olevani huono äiti täällä kun en jaksanut yrittää imettää muutamaa viikkoa kauempaa imetyskivuista ja ongelmista johtuen, luovutin. AIka karskia tuomita yhden epäonnistumisen tai asian perusteella, kun äitiys jatkuu koko elämän.
Miten sen lapsen elämää parantaa se, että hänen äitinsä haukutaan lyttyyn?
joten jos vaikka tupakoi raskausaikana niin se saattaa kertoa ihmisestä jo aika paljon muutenkin. Kyllä tällänen ihminen varmaan lukee lapsilleen päivittäin kuvakirjaa ja pyyhkii pyllyä mutta nisti mikä nisti.
kyllä tupakoinut raskausaikana mutta lopettanut kuitenkin? Esim. hyvä ystäväni lopetti vähentäen ja onnistui lopettamaan aika alussa. Kuitenkin kuului "raskaana tupakoineisiin" vähän aikaa. Ei tulisi mieleenkään ajatella että hän on nyt tuon yhden asian takia täysin huono ihminen tai nisti :-O ..
No imettäessä ei kuulu tulla kipuja.
Joten joko väärä ote tai asento.
Minusta tuollanen on lähinnä säälittävää, siis säälin että lopetit imetyksen, en sääli sinua!
Mutta ei toi nyt kerro mitään äitiydestä. Me lintukodossa voidaan niin paksusti että on helppoa puuttua "pieneen" ja kyllä imetys on minusta niin iso osa äitiyttä, että se on arka paikka.
Vaikka sinänsä samapa tuo imettääkö ollenkaan.
Kyllä nainen on nainen vaikka saisi rintasyövän ja rinnat leikattaisiin pois.
7.
Olen tupakoinut 12 vuotta ennenkö sain esikoisen ja lopetin raskaustestiin.
Juu, tupakka on aine joka koukuttaa joten jos ihminen "ei pääse eroon" niin se on silloin nisti ja raskausaikana pitäisi laittaa hoitoon -ettei pääse vahingoittamaan lasta.
Kyllä varmaan on hyvä ihminen tai hyvä äiti MUTTA se saattaa MYÖS kertoa että ihminen on heikoilla elämässä. Ei siitä tartte itseensä ottaa, en minä sano että KAIKKI on tälläsiä!!!
7
No imettäessä ei kuulu tulla kipuja.
Joten joko väärä ote tai asento.Minusta tuollanen on lähinnä säälittävää, siis säälin että lopetit imetyksen, en sääli sinua!
7.
Eli just naulan kantaan mitä ap puhui. Eli tämän kirjoittaja ei tiedä, että imetys sattuu joillakuilla aivan hirveästi, vaikka ote olisi ok. Ja sit ilkeillään tälle äidille, kun itse ollaan niin erinomaisia...
Ja äiti se vasta susi onkin toiselle äidille.