Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

myymälävarkaus vahingossa??

Vierailija
02.11.2010 |

http://www.kaleva.fi/uutiset/horppays-limsapullosta-toi-sakot-diabeetik…

Ja että poliisiakin ihan nauratti, olisihan sitä nyt pitänyt ymmärtää, että unohtui maksaa...

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vingutaan kun ei ole jotain tavaraa hyllyssä... Automaattiset tilausjärjestelmät kun eivät tunnista noita kassojen ohi menneitä tuotteita myydyiksi. Mut eihän se haittaa..

Vierailija
42/52 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2010 klo 09:54"]

Jos keskellä kauppaa rupeaa kaivelemaan omaa suklaapatukkaa kassista, niin aivan varmasti herättää epäilyksiä.

Ja ihan näin myyjän ominaisuudessa voin kertoa, että kyllä sen tietää, kuka on varastamassa ja kenelle on käynyt rehellinen unohdus. Miksi kukaan tekisi esim. 40 euron ostoksia saadakseen sitten salaa kuljettaa kassan ohi puolentoista euron limupullon?

[/quote]

Itse vartijana, tiedän, että näitäkin kyllä on että ensin ostetaan vaikka ja mitä ja sitte sinne kassiin tai povariin laitetaan se muutaman euron juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin kerran teininä vahingossa. Laitoin ostokset kassalle, maksoin ja lähdin kassalta pois, kunnes sitten tajusin,  että minulla oli ollut koko ajan luomiväri kädessä enkä ollut tajunnut laskea sitä hihnalle eikä myyjäkään huomannut mitään. Pelästyin jotenkin niin sitä että,se oli jäänyt maksamatta ja pelkäsin että teinityttönä minua saatettaisiin epäillä tarkoituksellisesta näpistyksestä, vaikka palaisin takaisin kassalle. Asiaa ei auttanut yhtään se, että aiemmin samassa liikeessä hälyttimet olivat alkaneet soimaan syyttä ja minut vietiin takahuoneeseen tarkastettavaksi ja laukkuni tongittiin läpi. Tässä minun ainut näpistyssyntini.

Vierailija
44/52 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vartija varmaan kulki tuon ukkelin perässä aivan täpinöissään koko ostosten teon ajan, eikä voinut uskoa onneaan kun sai "varkaan" kiinni.

Itse en palaa kauppaan selvittämään jos myyjä on tehnyt pienen virheen hyväkseni, enkä myöskään jos huomaan itse joutuneeni maksamaan euron tai pari liikaa isommista ostoksista. Menee silleen kivasti päittäin. Jos jotain unohtaisin maksaa, niin riippuisi tavaran arvosta ja siitä kuinka pitkälle kassalta olen ehtinyt jaksaisinko palata maksamaan. Joskus on meinannut käydä näin, mutta viime tingassa kassalla olen aina huomannut sen kainalossa tai kädessä olevan tavaran.

Vierailija
45/52 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen junttivartija ei oikein tajunnut suuren maailman tyylejä. Vanhemmasta kulttuurista tullut herrasmies vain maisteli virvoketta kaupassa. Ja kuka nyt sitten kassalla avatusta ja jo osaksi juodusta pullosta mitään maksaisi?

Vierailija
46/52 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuilla on tilannetajua.

Vierailija
47/52 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vartijat ovat täysin pöljiä niille on aivanturha sanoa mitään , kysyin yhdeltä onko se aina vartija vastaus KYLLÄ siis vapaa-aikanakin, en ole,siis vapalla katsele ympärillesi

Vierailija
48/52 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosin jäänyt kiinni... rattaat ovat petolliset

Vierailija
49/52 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalainen nimi on vaan liikaa palstan wt-punaniskapersumammoille. Jos "varkaalla" olisi ollut suomalainen nimi, tätä ei olisi edes noteerattu.

Jos kyseinen henkilö olisi oikeasti ollut varastamassa jotain, niin tuskinpa olisi pöllinyt puoliksi juotua limsapulloa, jonka vielä jätti selvästi näkyville.

Ainiin, mutta tällaisen hoksaamiseenhan pitää ihan ajatella omilla aivoilla, eikä vaan voi mennä muun pellerasisti-joukon mukana määkien persu-hymnejä.

Säälittävää.

Vierailija
50/52 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLET TÄYSIN P---A KUN JEESUSTELET TÄÄLLÄ.

ET PÄÄSE TAIVAASEEN VAIKKA KUINKA PIDÄT MELUA.

VARASTAN JOS VARASTAN, JOS LÖYDÄN LOMPAKON NIIN VARMASTI OTAN RAHAT JA MUUT HEITÄN MENEMÄÄN.

MINULTA ON KADONNUT LOMPAKKO SAIN PAPERIT MUTTA EN RAHOJA , SIIS VAHINKO KIERTÄÄ.

Vierailija
51/52 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin varastaminen on tietysti väärin Enkä tekisi sitä tahallisesti. Mutta en voi myöskään väittää että jos kärryn pohjalle jää joku tavara jota en huomaa ja olen jo maksanut ostokset eikä kassallakaan kukaan ole huomannut, niin en lähde kyllä enää uudestaan kauppaan sen takia. Kamala rikollinen siis minäkin. Enkä edes häpeä.

Jos huomaat että lomareissulla lapsi oli laittanut huomaamatta kaupassa jonkun tavaran taskuunsa, lähdetkö takaisin maksamaan sen toiselle puolelle maata tai ulkomaille saakka?

Toisekseen jos olet jo mennyt kaupasta ulos ja palaat maksamaan (mahdollisesti vasta seuraavan kauppareissun yhteydessä), kassa voi soittaa vartijan paikalle ja vartija poliisit -> saat sakot näpistyksestä.

Vahinkoja sattuu ja tahallisia "vahinkoja" myös, mutta vartijan asia ei ole vaatia sakkoja, vaan sen asian hoitaa poliisi.

Vierailija
52/52 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos haluaa voi miettiä niin että jos kassa mokaa se ei ole oma virhe, eli jos laittaa KAIKKI tavarat kassalle ja jostain syystä joku valkosipuli jää piippaamatta --> myyjän virhe, ei varastamista.

Mutta jos se valkosipuli jää OMAN virheen vuoksi kärryyn eikä sitä ollenkaan käytetä kassahihnan kautta --> varastamista. Ja voi toki olla vahinko, mutta silloin fiksua seuraavalla kauppakäynnillä hoitaa asia.

Ja harva ylipäätään huomaa muutaman euron virheitä suuntaan tai toiseen kauppalaskussa (tyyliin pari jurguttipurkkia veloitettu kahteen kertaan/ei veloitettu lainkaan), mutta jos se myssy tippuu kärryn uumenista kun nostaa lasta autoon --> sitä ei voi olla huomaamatta!

Ja oleellista ei tosiaan ole se että tekee virheen, vaan se miten asia hoidetaan siitä eteenpäin. Jos vaikka löytää lompakon maasta, viekö sitä ollenkaan löytötavaratoimistoon, vai ottaako rahat ja vie sitten vasta lompakon, vai ottaako rahat ja jättää samaan kohtaan kadulle tippuneen lompakon makaamaan.

On jeesustelua pitää itseään moraalisesti hyvänä ihmisenä, rehellisenä ym. jos sitten koko ajan elää pientä vilppiä tehden, eli esim. varastaa kaupasta.

TAAS YKSI JEESUSTELIJA ON KIRJOITTANUT MORAALISAARNAN. MENE H-------N SAARNOJESI KANSSA

OLET TÄYSI P--------- MENIKÖ PERILLE JUNTTI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän