Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko asuntojen hintojen romahdukseen?

Vierailija
02.11.2010 |

Nyt on hintapudotus alkanut.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ne myyntihinnat mihinkään nytkään ole pudonneet, pyynnit vaan ei ole nousseet enää. Hinnat on silti lähes 10% korkeammalla kuin vuosi sitten. Ei se mikään romahdus ole.

Ei sillä, että asialla mulle ois mitään väliä. En oo ostamassa enkä myymässä mitään pariin kolmeen vuoteen.

Vierailija
2/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hinnat ovat kyllä selvästi "joustavammat". Olemme ostamassa ja muutamaa kohdetta on jo jonkun aikaa seurattu. Kävimme esimerkiksi yhdessä kohteessa heti ensimmäisessä näytössä ja siellä oli meidän lisäksemme yksi katsoja. Ja hinta on tullut parissa viikossa alas yli 20 000e. Nyt mietittiin, että pitäisikö jättää "jo" tarjous. Valinnanvaraa joka tapauksessa tällä hetkellä on enemmän, katsojia ei näytöissä ole ruuhkaksi asti ja kohteet näyttävät olevan myynnissä pidempään. Ja pääkaupunkiseudulla ollaan; en tiedä millainen on tilanne muualla Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hakusessa 5-6 h pk-seudulta ja monet kohteet on ollu jo vuosia myynnissä eikä hintaa ole silti laskettu yhtään.

Vierailija
4/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia on sitten ne ökykalliilla rakennetut linnat jossain hankalien yhteyksien takana.

Vierailija
5/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiajat jo nyt selvästi pidemmät ja me etsitään 4-5 h + k pkseudulta.

Vierailija
6/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korot nousussa, työttömyys lisääntymässä, paljon irtisanomisia. Kohta tullaan alas ja lujaa.

Vierailija
7/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kai lainaa saa jopa 90 % hinnasta, jostain luin että olisi suunnitteilla rajoittaa niin ettei lainaa saisi antaa kuin max 60 %.

Hinnat voi myös romahtaa muista syistä, esim. jos syystä tai toisesta asuntojen kysyntä romahtaa. En usko hintojen ikuiseen nousuun, jossain vaiheessa hinnat tulevat alas - ei välttämättä mitenkään hurjasti, mutta jonkun verran.

Vierailija
8/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hintojen nousun on syytäkin pysähtyä. Hintapyynnöt ovat menneet jo täysin älyttömiksi.

Vierailija
9/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään hinnan romahdukseen niin kauan kuin korot ovat alhaalla ja nepä ovat sitä vielä ainakin pari vuotta, koska niitä pidetään talouden elvytyksen takia alhaalla.

Vierailija
10/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoon että lähiaikoina (0-3 vuotta) hinnat tulevat laskemaan, ainakin jonkin verran ja korot nousemaan.

T:keväällä omistusasunnon ostanut.

Vierailija
11/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun asuntoni on koti, eikä sijoituskohde. miksi hintojen putoaminen vähän tai paljon pitäisi liikuttaa minua ollenkaan?

en ole ajatellut myydä enkä usko että korotkaan voivat nousta niin paljon, ettemme niistä selviäisi.

kysyn siis AP:ltä: miksi pitäisi uskoa tai olla uskomatta?

Vierailija
12/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkojen nousukin on USKON asia, tai siis uskot etteivät ne voi nousta yli X prosentin, mikä lienee kipurajanne 10%, 15% ?? vai enemmän.

Uskolla ei tosiaan yksilö / perhetasolla ole mitään tekemistä korkojen EIKÄ asuntojen hintojen kehityksen kanssa.

Mutta jos kaikki USKOVAT tai EIVÄT usko niin jopas alkaa rattaa pyörimään.

mun asuntoni on koti, eikä sijoituskohde. miksi hintojen putoaminen vähän tai paljon pitäisi liikuttaa minua ollenkaan? en ole ajatellut myydä enkä usko että korotkaan voivat nousta niin paljon, ettemme niistä selviäisi. kysyn siis AP:ltä: miksi pitäisi uskoa tai olla uskomatta?

Vierailija
13/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkojen nousukin on USKON asia, tai siis uskot etteivät ne voi nousta yli X prosentin, mikä lienee kipurajanne 10%, 15% ?? vai enemmän. Uskolla ei tosiaan yksilö / perhetasolla ole mitään tekemistä korkojen EIKÄ asuntojen hintojen kehityksen kanssa. Mutta jos kaikki USKOVAT tai EIVÄT usko niin jopas alkaa rattaa pyörimään.

mun asuntoni on koti, eikä sijoituskohde. miksi hintojen putoaminen vähän tai paljon pitäisi liikuttaa minua ollenkaan? en ole ajatellut myydä enkä usko että korotkaan voivat nousta niin paljon, ettemme niistä selviäisi. kysyn siis AP:ltä: miksi pitäisi uskoa tai olla uskomatta?

vaikuttaa sitten minun elämääni? korkojen nousuun uskomisesta ei ollutpuhe.

Vierailija
14/14 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee suurtyöttömyys ja todella paha lama, niin sitten hinnat voivat romahtaa, mutta en usko tuota tulevan. Kivahan se olisi jos hinnat romahtaisivat, kun olemme itse juuri ostamassa (iso perheasunto etsinnässä).

Uskon, että korot tulevat nousemaan, mutta luulen, että velalliset pyrkivät säästämään muista menoista, jotta saavat korkeammat lainakustannukset maksettua tai sitten pidentävät entisestään laina-aikaansa. Uskon myös, että asuntolainoijen verovähennys tulee ajan mittaan poistumaan.

Varmaan asuntokauppa on hidastunut ja olen huomannut, että Espoossakin kalliissa taloissa järjestetään sunnuntaisin yleisiä näyttöjä.

Asuntojen hinnat ovat pääkaupunkiseudella ihan järjettömällä tasolla, mutta ei kukaan ilman todellista pakkoa hintaa kamalasti laske.