Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lasten farkut tehty jotenkin rimppakinttuisille

Vierailija
01.11.2010 |

vai onko meidän tytöstä tulossa pulska? Vai mikä mättää... Ekaluokkalainen on nyt noin 133cm pitkä ja painaa vähän vajaat 30kg. Ainakin kouluterkkarin mielestä ihan sopusuhtainen tyttö ja niin minustakin (mä olen ite semmonen heinäkeppi, että ei paremmasta väliä...)

Mitään mahamakkaroita tenavalla ei ole, ehkä pieni pömppis, joka kylläkin elää vähän senkin mukaan mitä on tullut syötyä ;) (Laktoosi-intoleranssi)

Välillä tuntuu kyllä syövän kuin hevonen, mutta syö ihan kunnollista kotiruokaa, toki herkkujakin joskus. Ja kasvaakin kohisten. Housunpuntit loppuu alvariinsa kesken. Nyt on siirtymässä kokonaan 134cm vaatteista 140cm vaatteisiin.

Farkut on vaan ihan käsittämättömiä. Tosi monet on menneet reisistä ja takamuksen kohdalta pieneksi nyt ihan viime aikoina.

Tyttö käy tanssitunneilla, rakastaa kaikenlaista urheilua ja pääsääntöisesti juoksee kaiket päivät. Kesällä oli parhaimmillaan neljät harkat viikossa. Koulun alkamisen jälkeen vähennettiin vähäksi aikaa noita harrastuksia, kun koulun aloittaminen on mielestäni ihan riittävän rankkaa ilman montaa harrastustakin. (Ja perheessä kaksi muutakin harrastajaa)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin meidän lapsille farkut on liian isoja vyötäröstä, pesuksista ja reisistä . Toinen lapsi on, n.140 cm ja toinen n. 145cm ja n. 128cm farkut olis sopivia, mutta auttamattomasti liian lyhyitä. :(

Vierailija
2/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehty sellaisille tasaisen ohuille. Ei tarvitse olla lihava tai painava, vaan riittää se, että urheilee ja on lihasta vähän enemmän, niin ei mahdu enää...

Toisaalta musta on ihanaa, että niitäkin vaatteita on, kun meidän esikoispojalla tuntuu taas kaikki olevan liian isoa mallia.

Mutta eskarilainen on enemmän tätä toista kaliiperia, ei myöskään mikään läski, n. 120 cm pitkä ja n. 20 kg painava, urheilullinen, jaksaa juosta ja vetää vatsalihaksia enemmän kuin äitinsä... Kaikki vaatteet vaan ei mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee ok. Pitkähkö lapsi kyllä on. Varmasti, jos liikkuu paljon, niin jalkojen lihakset ovat isot, joten sellaisille rimpula laiheliineille sopivat housut takuulla kiristävät. Monilla merkeillä on kapeita, mutta kaitpa niitä sopusuhtaiselle tytölle sopiviakin löytyy, kokeilkaa/ostakaa eri merkkejä/kaupoista. Oma tyttöni on nuorempi, mutta on taas mallia kukkakeppi, eli kesällä 4 v. käytti koon 86 shortseja :D

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=659/sprog=4/grp=9/menu=1/

Vierailija
4/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella pituudesta sata pois ja siitä tuleva paino on läski ei päde. Esim. mun 104 senttisen siis pitäisi painaa 14 kg... On todellinen keijukainen rimppakinttu kaikkine 16 kiloineen... samoin se mun esikoinen, joka n. 124 cm ja 22 kg...

Vierailija
5/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ruumiinrakenteeltaan roteva ja lihaksikas, ylimäärästä ei ole. Tyttöjen farkut ei vaan istu, joten meidän neidin farkut ostetaan yleensä poikien osastolta. Nuoremmalle tytölle taas (joka on luustoltaan sirompi) istuu lähes kaikki muotifarkut.

Vierailija
6/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin äidillä ;) Koulussa vissiin muutama poika on vielä pidempi. Mutta suvussa onkin parimetrisiä jättejä ja 180cm naisia. Ite oon vaan hukkapätkä niihin verrattuna 164cm varrellani. :P

Onneksi perheessä sit tasapainottaa tuo nuorimmainen pikkusintti. Ikää 1v7kk ja mitat tosi huimat 80cm/9,2kg (Sillä ei pysy housut sit jalassa ilman henkseleitä)

Mut asiaan: Muissa housuissa tätä ongelmaa ei oikeastaan ole esiintynt. Farkut vaan tuntuu olevan järjestään ihan hirveen pitkäkoipisille tai sitten kamalan laihoille tehtyjä... Tai sit mä en vaan tajuu, kun muksu alkaa lihota... Eikö se sit näy mahamakkaroina? Keskimmäisellä sitä lajia sit taas vähän on, mutta jätkä nyt oli jo vauvana semmonen michelinukko, että siihen verrattuna alkaa olla jo ihan hoikka poika :D

Vierailija
7/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipanalle menee siis vielä noi muotipillifarkutkin, jos on 140cm koko. Puntit jää ehkä vähän rytylleen vielä. 134cm pilleissä alkaa olla sit toi reisiongelma... Menee just ja just jalkaan, jos on strechiä, jäykät kapealahkeiset housut ei mee.

Ei sentään tarvii mitään D-mitoitusta. Ihmettelen vaan, että onko toi meitin kuivan kesän orava kuopus nyt sit jotenkin nykyajan "ihannemitoissa"? ;D

Vierailija
8/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on huomattavasti väljempiä. Itse ostan aina 9v tyttärelleni poikien farkut, koska hän ei kerta kaikkiaan siedä matalavyötäröisiä tyttöjen farkkuja eikä ihoa myöten meneviä lahkeita. Farkut saattaa näyttää ihan sopivilta, mutta hän ahdistuu kun ei ole väljyyttä eikä vyötärö ole just vyötäröllä.

Vierailija
9/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän ekaluokkalaiselle ei tahdo tarpeeksi kapeita housuja löytää. lähinnä pillifarkkuja pitää nyt.

on about samanmittainen kuin sun tyttö, mutta painoa 23kg.

Vierailija
10/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa, mutta toisin päin, eli onko suomalaiset lapset nykyään noin lihavia kun meidän sopusuhtaiselle (ei laihalle) neidille kaikki housut ovat liian isoja?

Vierailija
11/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös todennut, että ainakin HM:llä on myynnissä lähes pelkästään pillifarkkuja lapsille - erityisesti tytöille, ja nehän tuntuu uskomattoman kittanilta pienillä lapsilla. Ei tietoakaan mistään mukavuudesta. Meidän tytölle mahtuvat vyötäröstä kuitenkin, mutta voin kuvitella, että niihin ei yhtään pulskempi mahdu. Ja sen verran ikäviä ovat malliltaan, ettei hänkään niitä tykkää juuri pitää. Suosittelen hankkimaan muualta farkut, ja ehkä myös muunlaisia housuja kuin farkkuja. Ehtii niitä farkkuja pitää sitten isompanakin.

Vierailija
12/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa, mutta toisin päin, eli onko suomalaiset lapset nykyään noin lihavia kun meidän sopusuhtaiselle (ei laihalle) neidille kaikki housut ovat liian isoja?

Vierailija
13/13 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki farkut on niin valtavan leveitä. Kyseessä 139 cm pitkä ja 31 kg painava 10v tyttö. Harrastaa paljon liikuntaa, joten lihaksiakin löytyy.

Tosi hankalaa, koska 134 farkut on lyhyitä ja 140cm tosi leveitä. Henkasta löytyi nyt Super Squin (sellainen erittäin kapealahkeinen malli) joka on melko sopiva - farkut näyttää sellaisilta tavallisilta farkuilta meidän tytön päällä, ei lainkaan kireät mutta ei tarvita vyötä ja reisistä sellaiset sopivan löysähköt.

Että ei kyllä omasta mielestäni mitenkään kapeaa tämä nykyinen lasten mitoitus ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi