Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi **ttu että mulla on kiva mies!

Vierailija
01.11.2010 |

Öinen takkuaminen lasten kanssa on mun hommia. Uniongelmaiset kaksoset 4v ja imetettävä vauva. Saan unta yleensä 5h yössä pätkistä koottuna. Mies taas nukkuu eri kerroksessa joka yö hyvin ja tekee tämän tuosta viikonloppureissuja mökille, jossa saa nukkua vaikka kellon ympäri. Jos joskus väsyä valittaa, se johtuu siitä, että on katsonut leffoja pikkutunneille.

Viime yönä sain sitten vauvan yöunille 24.00. Ja toinen kaksosista heräsi juuri, kun olin ehtinyt iskeä pääni tyynyyn. Lapsi oli sitä mieltä, ettei halua nukkua eikä olla "missään". Jaksoin tätä touhua vielä kaksi tuntia, kunnes pysyin tuskin tolpillani. Lapsi halusi isän viereen nukkumaan (tilaa olisi), joten toiveikkaana nappasin tyynyn ja peiton ja lähdettiin iskälle. NO EI VARMANA TULE TÄNNE NUKKUMAAN! NONI, MÄ HALUAN NUKKUA NYT! oli vastaus. Lähdettiin sitten takaisin ja lapsi valvoi vielä puoli tuntia. Suoraan sanottuna tekisi mieli läväyttää tuota äijää joskus.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saakelin nyhväkkeen kotiin niiden kaksosien kanssa viikonlopuksi. Ei se opi ikinä, jos et pakota oppimaan.

Vierailija
2/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies nukkuu eri kerroksessa? Mä olisin kyllä jo vetäny lättyyn tuollasta miestä ja sanonu että samantien voit mennä pihalle nukkumaan kun ei susta mitään hyötyä ole kuitenkaan! On kyllä sinussakin vika jos tuollaseen suostut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänpäivä on aina marraskuun toisena suununtaina.

Äitienpäivä on siitä puolen vuoden kuluttua toukokuun toisena sunnuntaina. Meillä juhlitaan molempia. Ilman isiä ei olisi yhtään äitiä eikä ilman äitejä yhtään isiä.

Vierailija
4/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei älyä vaatia. Onhan ne kuitenkin yhteisiä lapsia? lapsista tulee liian helposti pelkästään äidin projekti raskauden ja imetyksen takia... meilläkin kävi niin, että isyyslomasta tulikin yllättäen isän virkistäytymisviikko ja minä hoidin neljä pientä lasta. ja oli oma moka, ku en vaan sanonu, että en oo vielä oikeastaan levähtäny synnytyksen jälkeen, ja että isyyslomaa pidetään perhettä ei omia harrastuksia varten.. tosin kuvittelin että viime vuoden sama keskustelu olis vielä ollu muistissa....

Vierailija
5/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa, kuin että sitä niittää mitä kylvää. Tuskin tuo nyt oli eka kerta, kun miestä ei kiinnostanut perheen pyörittäminen.

Vierailija
6/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivaa viikonloppua, että otan vauvan kainaloon ja lähden hotelliin. Oli rahaa tai ei.

ap.

Vierailija
7/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa, kuin että sitä niittää mitä kylvää. Tuskin tuo nyt oli eka kerta, kun miestä ei kiinnostanut perheen pyörittäminen.

Ehkäisy petti. Tosin vauva on niin ihana, ettei pätkääkään harmita. Ja minä olen menossa sterilisaatioon ihan lähiviikkoina.

ap.

Vierailija
8/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en käsitä. Nyt otat äijän puhutteluun ja sanot että sinä hoidat vauvan öisin, ukko kaksoset, eikä mitään nurinoita. et kato anna vaihtoehtoja.

Vierailija
9/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivaa viikonloppua, että otan vauvan kainaloon ja lähden hotelliin. Oli rahaa tai ei. ap.

niin sitä sopivaa viikonloppuahan ei ole! Otat ja lähdet ja sillä sipuli.

Vierailija
10/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksoset miehen vastuulle ihan 100%. Oli siinä ukko vähän kovilla ja täysin lopussa :D Sanoin vaan, että tervetuloa siihen arkeen, mitä minä olen suorittanut jo 4 vuotta.

Mutta heti, kun työt alkoi, miehen "pitää" saada täydelliset yöunet. Ja kyllä lähes jatkuvasti joudun muutenkin muistuttelemaan, että haloo, meillä olisi tämä perhe ja perhe-elämää. Itsepähän myöskin halusi ne 3 ensimmäistä.

Vierailija
11/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saa nukkua miten haluavat ja mies saa tehdä myös miten haluaa.

anteeksi vaan mutta pakko sanoa että itse olet ton soppasi keittänyt. jos haluat ukkos muuttuvan sanot sille suoraan!

Vierailija
12/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 4-vuotiaiden tulisi nukkua yöt? Entä jos olisit itsekin töissä, miten jaksaisit?

Hae apua noihin uniongelmiin (unikoulu?), niin koko perheen tilanne rauhoittuu.

Vierailija
13/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai luulitko että se muuttuu lasten myötä?

Kai sinäkin käyt yhtä usein viikonloppuja kavereiden kanssa mökillä tms. kuin miehesi?

Vierailija
14/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 4-vuotiaiden tulisi nukkua yöt? Entä jos olisit itsekin töissä, miten jaksaisit?

Hae apua noihin uniongelmiin (unikoulu?), niin koko perheen tilanne rauhoittuu.

Asiaa on selvitelty koko heidän elämänsä. Olivat heti synnyttyään ärtyneitä ja huonoja nukkumaan. Kaikki allergiatutkimukset on käyty läpi, unikouluja pidetty muutaman kerran, käyty neuvolapsykologilla ja toimittu sen ohjeiden mukaan jne... Paras veikkaus tällä hetkellä on se, että heillä on jotain ongelmia esim. melatoniinin tuotannossa. Uni vain on aina huonolaatuista ja joskus yöllä herätessään eivät vaikuta pätkääkään väsyneiltä ja valvovat, vaikka mitä tekisi.

ap.

Vierailija
15/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessaan ja sitten kömpii viereen. Aikani jaksoin viedä sänkyyn, nykyään en edes herää, kun tulee selkääni kiinni nukkumaan. Isompi lapsi alkoi nukkua vasta 5,5 vuotiaana läpi yöt. Eli ei ne isotkaan lapset aina nuku koko öitä. Kuopus sen sijaan vedellyt hirsiä koko yön jo puoli vuotta.

Pakota vaan ap se miehesi ottamaan viikonlopuista toinen yö lasten kanssa vastuutaan kantaen. Ja jos vauva juo pullosta, koko saki vaan miehen hoiviin ja mene itse sinne toiseen kerrokseen nukkumaan. Siis menet vain, älä kysele, vaan sano että hoida lapset ja kävelet nukkumaan. Älä ole kuulevinasi lasten yöääniä yms, jos mies ei muka kuule tai herää niihin. Kyllä se herää ja hoitaa, kun on pakko!

Vierailija
16/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki miehet ei vain tajua! Minun mies on muuten ihan ok mutta juuri sama nukkumisjuttu meillä. Mies käy töissä joten on aina nukkunut omassa rahassa ja minä houtanut lapset. Vauvaaikana nukkui ehkä 2 yötä esikoisen kanssa ja oli sitten niin väsynyt ja kiukkuinen lapsen kanssa että mieluummin valvoin itse. Hän ei väsyneenä ihan totta käsitä ettei voin hermostua ja huutaa lapselle että nyt nukut perhana!

Toisen vauvan synnyttyä hänen piti hoitaa seikoisen yäjutut mutta käytännössä ei edes herännyt ennen kuin minä oli jo kuitenkin pystyssä molempien valvimisiin Esikoinen oli tällöin 2.

Nyt 4-vuotiaana herää vieläkin joskus ja näkee pahoja unia, viimekin yönä kävin3 kertaa 4-vuotiaan ja kerran2-vuotiaan luona. Ja mies nukkuin rauhassa koko yön.. Kuulostaa ihan älyttömältä mutta tälläisiä isiä vain on ketkä ei kerta kaikkiaan kykene yöhommiin rauhallisesti. Meinaa minultakin palaa välillä lasten kanssa pinna.

Mutta ap, ota vauuva kainaloon ja mene nukkumaan eri huoneeseen ainakin viikonloppuna ettet pala loppuun. Itsellä oi rankka masennus tokan lapsen jälkeen.

Vierailija
17/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensähän miehet ei muutenkaan ikinä herää mihinkään vauvojen itkuihin tai isompien lasten unihäiriöihin, joten mies nukkuu kumminkin ja lapset valvoo minkä valvoo ja nukahtaa sitten kun kukaan ei lähde mukaan heidän valvomispeleihin.

Vierailija
18/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastutat itsesi, jos et saa univelkaa välillä kuitattua.

Tai sitten tosiaan otat vauvan kainaloon ja käyt itse välillä muualla nukkumassa.

Vierailija
19/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palauta anopille rusetin kera ensi su isänpäivänä 7.11.

Vierailija - 01.11.10 12:29 (ID 11424901)

mutta isänpäivä on vasta 14.11. Itse en ainakaan noin pitkään odottaisi... ;)

Vierailija
20/24 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lasta tosiaan JÄTÄ sinne isän viereen ja ite poistu paikalta ja vielä semmoeen paikkaan, että isä ei voi palauttaa lasta. Sinuna minä häipyisin sinne mökille nukkumaan ilman lapsia ja isää. Lähtisin samalla ovenavauksella kun iskä tulee töistä kotiin.

Jos asiat on noin niinkuin kerrot, kuulostaa lasten isä todella itsekkäältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme