Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan ei auta?

Vierailija
01.11.2010 |

Kun olin murrosikäinen ja nuori aikuinen hoidin aina sukulaisten lapsia, vaikka en olisi aina pystynytkään. Olin jopa koulun kokeista poissa, jotta hoitaja järjestyi ja monesti meni kesälomat hoitaessa lapsia, puolipakolla.

Nyt kun on omia niin kukaan ei auta eli yksin miehen kanssa yritetään tulla toimeen, vaikka välillä on tekemistä, että pystyy hoitamaan kaikki menot, johon lapsia ei voi ottaa mukaan ja kun on sairas niin tiukkaa tekee hoitaa vilkaat ja pienet lapset kunnon kannalta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummelille. Matkaa on niin paljon, ettei voi tuosta vaan lähteä kuljettamaan, ei onnistuisi yhden vuorokauden aikana.

Isovanhemmista toinen on kuollut ja toinen niin vanhuuden höperö, ettei voi hoitaa. On ollu aina höperö ja vanhemmiten vain pahentunut.

Toisen puolen vanhempien luo ei voi viedä ilman kaitsijaa kun koen lasteni oleva siellä vaarassa. Mitään teräaseita tai lapsille vaarallisia juttuja ei ole kerätty ylemmäs vaan aina saa pelätä mitä vilkkaat lapset löytävät käsiinsä sillä välistä on sakset ja välistä terävä puukko. Eivät tee asialle mitään, vaikka on pyydetty.

Lääkkeitä, aika voimakkaita, löytyy lattioilta kun niitä ei kerätä, vaikka tipahtaa käsistä otettaessa, otetaan vaan uusi purkista. Lääkkeet säilytetään myös ihan lukottomassa laatikossa, jota lapseni pääsevät vaivatta kaivamaan kun kiinnostaa. Lapset ovat niin pieniä, etteivät usko käskyä eivätkä ymmärrä. Vesi on hyvin lähellä taloa ja pelkään, ettei kyetä vahtimaan vaan päästetään lapset yksin laiturille.

Nämä isovanhemmat eivät tule koskaan kylään kuin pariksi tunniksi kun isoisä ei kuulemma voi olla kylässä sairautensa vuoksi kauempaa (ei ole mikään vuodepotilas tai seniili). Turhauttaa kun tulevat ja juovat vain äkkiä kahvit ja heti lähtevät. Isoäiti ei kuulemma voi jättää isoisää yksin, tämä kun ei osaa edes voileipää itse tehdä vaan kaikki tuodaan nenän eteen valmiina.

Joskus mietin onko isovanhempia ollenkaan.

Vierailija
2/12 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä palkan toivossa. Tosin sitä palkkaakin usein sain, mutta en sellaisia summia, mitä nykynuoret saa. Luulisi, että innokkaita lastenvahteja olisi vieläkin, mutta mistä sellaisia löytää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sairastellessa lapset lähtee johonkin.

Töihin ene mene mutta kotona ollaan kaikki.

Lapsien ja mummojen/pappojen/kummien suhteiden takia näen tärkeäksi että lapset on joskus keskenään.

Jos parisuhdetta lähdetään hoitamaan niin otan vaikka maksullisen hoitajan kuin ajattelen että sukulaisten tarttee ottaa lapseni.

En ole maksanut lapsien hoitamisesta eikä ja hoidan ilmaseksi kavereitten/sukulaisten ipanoita.

Miten ihmeessä olet jäänyt pois KOKEISTA että menet hoitamaan jotain ipanoita? Ei hyvää päivää.

Vierailija
4/12 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan hoitanut kenenkään lapsia ilmaiseksi. Miksi ihmeessä olisin niin tehnyt? Tein mieluummin nekin ajat kunnon palkkatöitä, sillä lapsien vahtiminen on rankkaa hommaa ja nuorena sitä on muutakin tekemistä. Lapsien vahtiminen on työtä, ja jos joku säännöllisesti pyytää sitä tekemään ilman palkkaa, niin kyse on hyväksikäytöstä. Ap:n tapauksessa hyväksikäyttö on ollut ihan selvää.

Niinpä mä en koe mitenkään ihmeellisenä sitä, että kukaan ei hoida meidän lapsia ilmaiseksi. Ja sellaista en edes hyväksyisi, että lapsenvahti jäisi kokeista pois hoitaakseen lapsiamme. Silloin nuoren ihmisen oma harkinta on pettänyt ja mulla on vastuu siitä, että hän tekee kuten hänelle itselleen on hyväksi. Toisaalta mä en koe että me mitenkään erityisesti apua tarvittais. Joskus elämä on vähän hankalaa, mut ei nyt sentään ylitsepääsemättömän hankalaa.

Vierailija
5/12 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut pakotettiin eli äitini pakotti. Mikäli en hoitaisi noita lapsia niin ei olisi kotia menemistä enää. Minne olisin mennyt kun ei ollut mitään muuta paikkaa. Mummilaakaan ei ollut. Ihan hyväksikäyttöä ja ilmaiseksi. Ei ollut ainoa kerta eikä ainoa kokemus.

Koe oli lukiossa ja sellainen, josta pois ollessa sitä ei saanut uusia ja se vaikutti suoraan numeroon. Sain sen vuoksi tosi huonon numeron kun katsottiin, että lintsasin, vaikka olin tosi hyvä kielissä.

En enää ikinä alentuisi siihen hyväksikäyttöön, mutta tuolloin oli vain pakko kun omista asioista ei saanut kertoa kenellekään vaan piti totella vain vanhempia, kaikessa.

Vierailija
6/12 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostutit hoitamaan ja et osaa itse samalla tavalla vaatia itsellesi samoja oikeuksia.

Siinäpä se.

Vierailija
7/12 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttinko tässä säännöllisestä hoitamisesta?

No semmosesta maksaisin mutta kyllä itse katson naapurin pentuja maksutta tai veljen pentuja otan yöksi.

Mummo antaisi selkään jos alkaisin maksamaan siitä että he viettää aikaa keskenään.

En äitinä koe että minulle kuuluu maksaa siitä että meillä on lapsia hankittuna.

Vierailija
8/12 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia itse aikoinasi hoidit.

Tuo on aika tuttu kuvio itsellenikin, minua "hyväksikäytti" siskoni. Se on ikään liittyvä alistussuhde: oletetaan, ettei teinillä muka ole omaa elämää ja tärkeitä menoja ja on aina joutilas olemaan hyödyksi.

Mutta keski-ikäinen sisar ei enää olekaan velvoitettu auttamaan, kun sillä on niiiiiiin "tärkeä" työ ja tärkeitä menoja.

Hohhelihoijaa.

Vierailija
9/12 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta aina on jotain menoa kuulemma jokaisella tai sitten luvataan katsoa, mutta se katsominen typistyy korkeintaan kahteen tuntiin silloin tosi harvoin kun onnistuu.

Osa asuu kaukana ja lupaa katsoa kun tietää, ettei pitkän välimatkan vuoksi onnistu koskaan.

Vierailija
10/12 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysille: Sisko oli tämäkin, jonka lapsia jouduin pakolla hoitamaan koko ajan. Usein minut haettiin jo koulusta perjantaisin ja vietiin kotiin vasta klo 22.00 sunnuntai-iltana eikä ajateltu, että minulla olisi voinut olla omia asioita hoidettavana, läksyjä tai muuta.

Muut nuoret menivät tansseihin ja tapaamisiin ja itse vain hoidin ilmaiseksi lapsia. Äitini sanoi, ettei palkkaa saa pyytää kun siskolla ja miehellä on niin paljon menoja. Olivat molemmat vakityössä ja olisi ollut oikeus ja kohtuus maksaa edes jotain. Kukaan muu ei koskaan lapsia hoitanut eli olivat ihan minun varassa aina kun oli työvuorot samaan aikaan, kesäloma, sairaus tai jotain muuta kun hoitajaa tarvitsi.

Vanhemmat eivät kuulemma saaneet olla koskaan pois töistä eikä palkallista hoitajaa saanut. Minä en saanut kotoa mitään viikkorahaa ja esim. tamponit piti maksaa itse, eikä aina ollut rahaa niihinkään ja tungin housuihin WC-paperia kun muuta ei ollut. Oli siinä tekemistä, mutta onneksi marjoja keräämällä sai hieman aina rahaa kunnes pääsi kesätöihin.

Minä inhoan muutenkin lapsuuttani ja sitä miten minua käytettiin hyväksi!

Vierailija
11/12 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta aina on jotain menoa kuulemma jokaisella tai sitten luvataan katsoa, mutta se katsominen typistyy korkeintaan kahteen tuntiin silloin tosi harvoin kun onnistuu.

Osa asuu kaukana ja lupaa katsoa kun tietää, ettei pitkän välimatkan vuoksi onnistu koskaan.

Seuraavan kerran ku tämä kaukana oleva suostuu niin rohkeasti vaan pakkaat lapset autoon ja viet pariksi yöksi hoitoon. Jos alkaa marmattaan niin MUISTUTA PAINOKKAASTI siitä kuinka itse hoidit hänen lapsiaan. Vaadi enemmän. Ja vie äitillesi hoitoon. Usein ja parikin yötä putkeen. Isovanhemmat vaan tykkää lapsista. Ihan tosi. :)

Vierailija
12/12 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai etsittävä/ itse luotava luottettava tukiverkosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän