-_-_-NELIAPILAT kesäkuussa-_-_-
Aloitellaanpas nyt tämä kuukausiketju, jos sopii ;)
(toivottavasti kukaan ei ehtinyt jo aloitella tätä...)
(.) Edelleen odotellaan jotain ratkaisua tähän odotukseen.... Menkkoja ei kuulu, ei edes tuntemuksia. Plussaa ei kuulu mutta aaltomainen etova olo läsnä lähes joka päivä.
Mietinkin että eikös plussa tarvi aikaa semmoset 16-17pvää oviksen jälkeen jotta näkyy testissä?! Itsellä kun oli ovis vasta kp17, joten kun siihen lisää about 16-17 päivää, tulosta vois odotella siinä kp33-34... eli maanantai-tiistaina!
Jos ei muuta kuulu, niin testailen tiistaina! Jännää.... :p
Kommentit (29)
Käyn täällä toisinaan vähän lueskelemassa, nyt uskaltaudun vähän kirjoittamaankin.. Kuulosti monen tilanne niin tutulta..
Meillä pojat 06/02, 08/03 sekä 08/07 Ja tässä niiden nyt sitten pitäisi olla. Minusta vain ei poistu tämä vauvan kaipuu.. Kuopukselle olisi niin kiva saada kaverikin. Järki kuitenkin sanoo että ei. Meillä on nyt sopivan kokoinen asunto sekä auto, töihinkin pitäisi joskus mennä.. Kaikki on nyt juuri niin kuin pitääkin. Vain se pieni rauhaton kaipuu.. aina välillä se laantuu, mutta vain palatakseen takaisin entistä voimakkaampana.
Hetken tässä jo toivoinkin että vahinko olisi tapahtunut. Silloin miehen kanssa puhuttiin että jos siellä on joku salaa kytiin kivunneena niin tottakai hänen otetaan rakkaudella vastaan. Mutta negan sitten testasin. Yhtä aikaa harmitti sekä olin helpottunut..
pönttö-örvelö
Islabonitan kanssa mennään näemmä ihan samoissa aikatauluissa. Jokos testailit? Minulla tänään kp 31 ja jänskättää ihan vietävästi. Kierto vaihdellut 31-35pv. Huomenaamulla tekis mieli jo tikkua kastaa ;) Keskiviikkona mulla olis hampilääkäri (iiiik). Onko teillä kellään kokemuksia voiko raskaana olevan hammaskalustoa puudutella, jos vaikka poraamaan käypi se lääkäri-täti. Eikös se puudute ole aika paikallisesti vaikuttava aine? Tässä siis toiveikkaana, jos olisin raskaana (saahansitäainatoivoa). Kaikenlaisia mahd. raskausoireita olen kyllä siis kehitellyt: huono iho, vilunväristykset/hikoilukohtaukset, alamahan nippailut, pyörrytys, pissatus etc.etc. Vaan kyllä sitä viimeistään viikon päästä on asian suhteen jo paljon viisaampi. Ellei meille ole salamatkustajaa matkaan noussut, niin sitten vain uutta yritystä ja aletaan seuraavaksi jännäämään tuleeko perheeseemme maalisvauva.
Todella paljon anteeksi, kun tämä teksti on näin omanapaista, mutta kun nuo ajatukset meinaa nyt kieltämättä olla tuolla navan aluella ;)
Oikein paljon innostunutta yrittämistä ja plussatuulia kaikille nelosta haluaville.
Helmikukka Yk 1 kp 31/31-35
TINTTI & PÖNTTÖ-ÖRVELÖ: Tervetuloa mukaan remmiimme! Täällä sitä kuumeillaan ja toivottavasti myös saadaan lääkettä sille vauvankaipuulle.
Tuttu tunne tuo, kun kaikki tuntuu kolmen lapsen kanssa olevan täydellistä, on koti, työtä, perhe.. siltikin on se vauvan kaipuu. Itsellä siis myös kolme prinsessaa (07/00, 08/02, 02/04)ja.......
.......nyt näyttää vahvasti siltä että saadaan viimein se nelonen, toinen helmivauva!!!! Mullahan tosiaan kierto norm.28 eli menkat ois pitäny alkaa viime perjantaina... testiä tein viikonloppuna ja aina vain negaa. Mutta lievää öklötystä ollut ja alavatsatuntemuksia... Eilen kp33/28 testasin sitten HAAMUPLUSSAN! Ja hieman vahvempi on viiva tänään!
Uskottava kai se on! Meille tulee vauva!
Ajatukset on kyllä ihan sekaisin. Toisaalta on tosi onnellinen, huojentuntu olo, toisaalta hirvittää että olikohan tämä viisasta (ymmärrätte varmaan nämä pähkäilyt) Nyt sitten vaan aletaan elää raskautta ja toivotaan että kaikki menee hyvin!
HELMIKUKKA: toivottavasti sinäkin saat pian 2 viivaa testiin!!!
Islabonita: Mää arvasin ja kamalasti sulle toivoin ja peukkuja pidin että plussaisit, niin ku siinä nyt näyttäis käyneenki...kamalasti onnea ja niitä kuulusia tarrasukkia matkaan!! Aivan ihanaa!!
Helmikukka: Sulle kans peukkuja täällä pidetään ja tuuhan niitä testin tuloksia sitte kertoilemaan, jooko?! Ihanan jännittävää!!
Siispä Pönttö-örvelö :DD Tuuhan sinäkin mukaan vaan! Määki olen täällä jo monta kuukautta kuumeillu enempi ja vähempi taikka toisin päin :) Samoilla linjoilla täällä monella mennään ku tää maailma tuntuu siltä että se on tehty max 5-henk perheelle autot jne. Siis muille tiedoksi ollaan noita viime elokuisia Pönttö-örvelön kans :D
Ja Tintti211:lle kans hirveesti tervetuloa mukaan vaan! Uusia tarvitaan ku täältä aika hyvällä tahilla porukka häviää tuonne ootuspuolelle...meidänki kolmonen tarttis leikkikaveria kohtapuolin ku isommat on jo 13v ja kohta 9v...
Uusille muuteki: käykää laittamassa ittenne tuonne Neliapiloiden listaan...jahka se nyt jostaki löytyy...ja plussanneet kans käykääpä tilannetta päivittämässä että saadaan lista pidettyä suurin piirtein ajan tasalla :) Voin yrittää sitä tuolta jostaki ettiä..
( . ) Tänne ei kummempia....rupeaa vaan pikku hiljaa v...taa tää oma olotila....painoa siis edellisestä raskaudesta jäi PALJON ja nyt se vaan nousee....huoh! Sisko sai siis 1,5kk sitte vauvan niin, huips vaan niin 15kg ovat jo tuhka tuuleen häipyneet...imettämällä....miksei mulla mee noin??? Masentavaa...nyt siis olen liikkunu pari kuukautta monta kertaa viikossa sekä vaunulenkein ja Pilatestunneilla käyn mutta ainut muutos mikä noista on tullu niin karsee nälkä! Noh pilateksesta huomaa että kiinteytyny ihan selvästi oon mutta ku en oikein ehdi treenaamaan kotona että sais maksimoitua tunnit...Anteeksi vuodatukseni, on vaan ruvennu ällöttämään tää kakkosluokan kroppa...Mies kulta yrittää kertoa kuinka "seksikäs" olen ja muuta sellasta mutta en oikein uskalla sitä uskoa ku ei musta tunnu siltä....Noh muodokas kyllä olen mutta kyllä näitä muotoja on vaikka muille jakaa sen verta paljon sitä löytyy...
Ukkokulta on taas reissussa, johan tuo su-iltana kotiin Milanosta tuli ku tänäaamuna klo4 häipyi taas tuonne toiseen suuntaan...vähän meinaa välillä itellä koville ottaa nuo reissaamiset varsinki ku ite kotona lasten kanssa vaan on ja nyt sitte peruuntu äitin ja tätini meidän vierailu tälle viikolle tädin sairastumisen vuoksi...kurjaa..
Töihin pitänee mennä...ja lähempä pois masentamasta muita...sori...
Plussatuulia ja peukkuja pidän...jännää!!
nani kera poitsujen
Aivan ihania uutisia, halit ja onnea matkaan. Sulla onkin lyhyempi kierto kuin mulla, joten minun mahdolliset plussat ei voi vielä näkyäkään. Testasin nimittäin tänä aamuna negan, mutta niinkauan kuin ei menkkoja kuulu on toivoa.
Nani: minullakin on sellainen ns. kakkosluokan kroppa :) Aina tosin ollut. Viimeisimmät vuodet (raskauksia lukuunottamatta) paino onneksi pysynyt samoissa lukemissa, jotain positiivista edes. Olen alkanut iän myötä olemaan itselleni armollisempi ja nauttimaan naiseudestani yms. läskeistäni huolimatta. Olen jopa harkinnut kaikenlaisen painontarkkailun ja laihduttamisen lopettamista. Mutta nyt työt kutsuu....
eilen siis testasin negan ja sitten illalla muistin, että minulla on tänään hammaslääkäri. En ole vuosiin tarkastuksessa käynyt ja ajattelin, että jos poraavat niin haluan sitten vielä varmistaa käykö puuduttaminen raskaanaolevalle. No eikun taas tänä aamuna testaamaan ja tulos oli + !!!!
Clearbluen testin tein ja se +-merkin toinen viiva on vähän haaleampi, mutta eikös se silti tarkoita "raskaana" -tulosta? Luin sen kyllä siitä ohjeesta, että niin on, mutta kun ei meinaa sitten millään uskoa. Että näinkös hedelmällinen minä sitten kuitenkin olen? Kahta ekaa lasta nimittäin puuhasteltiin aikanaan tehdä kuukausitolkulla, kolmas tärppäsi toisesta kierrosta ja nytkö siis tämä nelonen jo ekasta?!?!?
Olo on epäuskoinen, onnellinen, kauhistunut, euforinen, kaikkea mahdollista. Ja päällimmäisenä pelko, että jos kaikki ei menekkään hyvin. Miksi ihmeessä se pelko iskee heti?
Nyt sulattelen tätä tietoa, edes miehelle en ole vielä kertonut. Muotoilen juuri mielessäni sopivia sanan käänteitä, miten asian voisi ilmaista. Iltapäivään menee kuitenkin, kun töissä olen ja en viitsi täältä soittaa.
Umpionnellinen Helmikukka kp 32/31-35 Yk 1 tai Rv jotain 4+ (kai)
Entisenä kuumeilijana nyt odottajana aattelin piipahtaa lukemassa teidän kuulumisia. Täällähän on jännät paikat. Plussia satelee :)
Onnittelut niistä! Ja tsemppiä muille kuumeilijoille! Teitä odotellaan jo odotuspuolelle!
AIHA kera neljännen rv 16+4
Siis mitä!?! Ei voi olla totta Helmikukkakin plussannut, siis tää on ihan mahtavaa!! Oikein paljon onnea ja tarrasukkia teillekkin!! Kiitos muuten ajatuksesta, taitaa olla itelläki parempi vaan olla aattelematta koko ajan tuota painoa, vois laittaa tuon puntarin alimpaan suohon ja peilit peittää...mutta mitenköhän on noitten vaatteitten laita...no ei vaan, olen ite kans tosissani miettiny että ois parempi mun psyykkeen kannalta jo että ei huolehtis koko ajan noista kiloista...
Mutta kääk enhän mää jää tänne ihan itekseni kuumeilemaan, enhän?! Tulkaahan muutki jutustelemaan...
Käytiin tänään pikkumiehen kanssa "tuhlailemassa", piti hankkia isojen poikien turvaistuin ja matkarattaat, ihan vaan sellaset autossa säilytettävät. Mutta kyllä noihinki palo satasia, huh huh...
Mies on edelleen reissussa, vaikka eilen piti hänet klo4 (vaikka sen jälkeen pari tuntia vielä nukuin niin kyllä oli pönttö muuten eilen melko sekasin) matkaan laittaa niin enhän sitte unta illalla saanu ennen yhtä..kyllä ois aamulla väsyttänyt...huoh...Sitä niin kaipaa toista viereen että ei osaa oikein olla vaikka meillä tuo ukkokulta reissussa on vois sanoa että joka viikko...mutta me ollaan niin paita ja peppu (mää olen varmaan se peppu ja iso sellanen :DD)
Eipä mulla tän ihmeempiä, pitihän sitä onnittelemaan tulla tuoretta plussaajaa, melkonen plussatuuli kyllä on tässä pinossa puhaltanutkin! Aivan kyllä ihanaa on...
Pitää varmaan mennä herättämään tuo pikkumies, muuten menee yöunet tooooosi pitkälle...
nani ja pojat
Helmikukka, islabonita ja muut plussaajat paljon onnea! Ja kaikkien masuasukeille suojelusenkelit matkaan mukaan! :)
Tintille ja pönttö-örvelölle tervetuloa mukaan myös minun puolestani! Vaikka itse olenkin ollut vähän huono pinoutuja.. Meidän perheessä on kolme prinsessaa 01, 03 ja 07 syntyneet. Vielä ainakin yksi prinsessa tai prinssi (tai ehkä kaksikin) mahtuisi hyvin meidän perheenjäseneksi. :)
Nani: mun pitäs kans laihduttaa edes nämä kuopukselta jääneet 8 kg:a pois (mieluummin 10kg enemmänkin), mutta ei nyt millään taho saada motivaatiota aikaseks! :/ Ja se onkin nyt mietityttänyt, että miten painon nousun saa pysymään kurissa, jos pikkuinen on saanut tai saa alkunsa näissä lukemissa. Mulla kun jokaisessa raskaudessa on paino nousut tuollaset 17 kg.. :(
ON: ensi viikolla pitäisi menkkojen alkaa. Saapi nähdä alkaako vai ei.. ;)
Mukavaa ja toivottavasti aurikoista kesäkuun alkua teille kaikille!
-Sani
Ja onnittelut myös Helmikukalle!
Ollaan sitten samoilla viikoilla tästä eteenpäin ;)
Joko kerroit miehelle? Mitä tuumasi?
Itse testasin vahvan plussan toissapäivänä. Ja aaltoilevaa pahoinvointia lähinnä aamuisin ja iltaisin, joten pakka kai jo uskoa: raskaana ollaan! Ensi viikolla soitan neuvolaan.
NANI: mulla kans on niitä paljon puhuttuja liikakiloja. Kuopuksen jälkeen paino jotenkin jämähti paikoilleen eli aikas reippaasti olen nyt yli normaalipainon. Mutta nyt mennään vauvan ehdoilla ja aion vakaasti yrittää syödä terveellisesti ja karsia turhat napostelut pois (mun liikakilojen syy!) Mua vaan ärsyttää valmiiksi noi neuvolakäynnit jos on sama täti kuin aiemmin, kun se jaksaa aina motkottaa painosta! =/
No mutta, ihanaa sunnuntain jatkoa kaikille! Ja tulehan Nani sinäkin (ja muutkin kuumeilijat) perässä tuonne plussaneiden puolelle!!! =)
Meillä edelleen jännitellään miten käy tässä kierrossa, kun sillai puol leikillään yritetään, minä enemmän kuin mies ;) Mies silti ottaisi rakkaudella myös vastaan jos tulosta tulisi.
Nyt Kp 20/24-28 eikä yhtään menkkamainen olo kuten yleensä jo tässä vaiheessa selkä särkee ja rinnat aristaa. Nyt hieman vain etovaa oloa, mutta taitanee johtua toiveajattelusta sekin =)
Painoani olen yrittänyt tiputtaa huonoin tuloksin 10 kg tarvis saada lähteen niin olisin normaalipainoinen. Kesällä tekee vain heikkoa ruokien ja jätskin suhteen ;) Liikkuminen tosin on mukavampaa kesällä ja siksi sitä tulee tehtyä normaalia enemmän.
Toivoon teille runsaita plussia ja iloista kesää =)
Palailen taas kirjoittelemaan jossakin vaiheessa nyt tarvii järjestellä juniorin 2v päiviä vielä hiukan lisää ennen vieraiden tuloa.
Jännät tunnelmat täällä vain jatkuu. Toivottavasti plussia satelee!
Islabonita: toki kerroin miehelle heti miten kotiuduttuani töistä ja hampilääkäristä (josta muuten selvisin hammaskiven poistolla, reikiä nolla). Mies oli yhtä hymyä, ei ole mikään sanaseppo, että alkaisi tuntemuksiaan heti laajasti erittelemään. Mutta olemuksesta ja naamasta kyllä osaan fiilikset lukea.
Minulla on toinen, ns. varmistustesti vielä tekemättä. Siis eihän missään lue, että sellainen pitää tehdä, mutta minulla vain on sellainen tapa. Pitänee tuolta tarvikevarastosta käydä nappaamassa testi mukaan ja testailla sitten kotosalla. Vaan nyt töiden pariin.
Onnitteluni plussanneille!! Paljon tarrasukkia matkaan!!
Vähän varoen juttelin miehelle jos tälle kuopukselle vielä kaveria.. Ei nyt ihan heti, mutta kuitenkin niin ettei ikäero tulisi kamalan suureksi.. Mies siihen vain että millaista ikäeroa sitten olin ajatellut? Että ei kai se ihan mahdoton ajatus hänen mielestä olisi!!
Itse sitten taas tänä aamuna mietin miten paljon helpompaa on kun näitä todella on vaan kolme, eikä neljää..
Meillä on tässä ollut vähän huonoa tuuria ensin paljastui vesivahinko keittiöstä (jota nyt sitten kuivatellaa..) ja sitten hajosi vielä pakastin.. Nyt ei ole keittiötä, ei uunia, ei hellaa.. kahvinkeitin, mikro ja jääkaappi onneksi kuitenkin. Ei astianpesukonetta eikä edes tiskipöytää.. Loihdi siinä sitten lapsille ruokaa.. Ihan suosiolla ollaa kertisastioihin siirrytty. Minä joka olen tämän kolmannen kanssa innostunut kestovaipoista ja vastustanut muutenkin tätä kertakäyttöistä tuhlailevaa elämäntapaa. Ihan pelottaa sanonta "ei kahta ilman kolmatta.." tai että "kolmas kerta toden sanoo.." mitähän tässä vielä on tulossa..?!
No eiköhän elämä tästä vielä uomiinsa palaudu. Kyllästyttää vaan jo tämä "retkielämä" vaikka tätä ei vielä ole ihan viikkoakaan takana päin..
pönttö-örvelö ja pienet pojat
Kunhan tulin paikalle... Kuumeen nousua odotellessa ;)!
Ei siis vieläkään mitään yrityksen suuntaankaan. Mennään päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tuleman pitää. Yrityksenhän piti nyt tässä kesän korvilla alkaa...
Epätoivoista! ;D
kaakaokirahvi
Ajattelin tulla kirjoittelemaan, että tein PLUSSAA testissä eilen =)
Laskettu aika olisi 23.2.09, jos kaikki nyt menee hyvin.
Laitoinkin tuossa aiemmin, että on ollut etovaa oloa ja perjantaina voin jo ihan pahoin ja rinnat alkoivat aristaa ja alavatsassa oli painon tunnetta ilman selkäsärkyä, joka enteilee minulla kuukautisten alkua.
Miehen kanssa sulatellaan uutista ja sen tuomia muutoksia mukanaan....
auto menee vaihtoon, vajaa vuoden vanha skoda octavia.... ja opintojani, lykkäystä niihin jne... ajatuksia pyörii villinä. Pahin kaikista on se jos synnytys tulee kotona, kun edellinen syntyi 2h15min ja tämä jouduttaneen käynnistämään ajoissa sanoi gyne ettei tule kotona...siksi suositteli 2v väliä edelliseen, joka juuri ehti täyttyä. Onnellinen oon :)
Mammariinille! Liityit sitten mukaan samaan plussa-aaltoon. Onnea odotukseen!
Helmikukka rv 6+2
Eli itse olen kuumeillut neljättä jo lähes vuoden ja viime kuussa mieskin oli sitä mieltä että saa tulla:) Eka kierto on nyt mennyt ja toinen lähtemässä käyntiin. Ennastaan meillä jo kolme vipeltäjää ( 01/01, 08/02 ja 05/04). Välillä tulee ajatuksia, että vieläkö viitsii aloittaa vauva-touhut alusta, kun nämä edelliset ovat jo kuitenkin "helppoja", mutta toisaalta itsellä ajatus että nyt jos koskaan. Gyne oli keväällä sitä mieltä, että kun on jo kolme tervettä lasta, niin kannattaa ottaa oma terveys huomioon neljättä suunnitellessa. Raskaudet on kuitenkin olleet suht koht helppoja vaikkakin voimakas sukurasitus on diabetekseen ja jokaisessa aikaisemmassa raskaudessa raskausdiabetes on todettukin. Onneksi liikunta ja ruokavalio ovat riittäneet hoidoksi. Joten oikeasti vauvan kaipuu voittaa oman terveyden ajattelun.
Onnittelut jo teille plussanneille:)
Elise kp 6/26 yk2
Ei voi olla totta! Siis täällä kyllä on melkoinen kesäplussatuuli puhaltanut! Ihanaa Mammariini, onnea hirmusti ja enkeleitä matkaan! Toivotaan että teilläkin 9kk matka sujuu hyvin ja saatte ihanan palkinnon syliinne ensi vuoden puolella...
Elise: Voi, tervetuloa vaan mukaan! Kuten varmaan huomasti uusia kaivataan mukaan... :D Sellanen plussatuulipuhuri täällä on käynyt että lisää neliapiloita siis kaivataan. Meillä pyörii kk-pino ja sen toivottavasti löytää aina aloitussivulta :)
Ommaa nappaa: Mulla alko uus vuoto tuossa jokin aika sitte...en tiiä mitä tää nyt kaikki sitte oikein onkaan...edellinen vuoto kesti miltei kaks viikkoa, sen jälkeen oli melkein viikko vuodotonta ja sitte taas vuosi reilun viikon...no nyt en sitte tiiä millä päivillä eletään...5.6 siis alko tää jälkimmäinen eli onko nyt sitte kp13? tiedä häntä...
Pitää mennä laittamaan tuo makaroonilaatikko uuniin että saadaan joskus apetta..
Ihanaa juhannusta kaikille! Nyt onki sopivaa aikaa kesäsiivoukseen peittojen pöllyyttelyn muodossa :D Plussatuuli puhaltakoon edelleen joukossamme!
nani kera poikakatraan
Eliselle lämpimästi tervetuloa mukaan kuumeiluun!
Mammariinille suuret onnittelut plussasta!! Hienoa!
Ja eiköhän meidänkin perhe tästä jo ala itse yritykseen ;) ... Nyt taidettiin kyllä maalisvauva tässä jahkatessa missata, mutta katsotaan eteenpäin ja mennään tjot-tyyliin ilman sen kummempia paineita mistään =). Mutta tietysti toivotaan tulosta mahdollisimman pian... Eli se siitä tjotttailusta?! :D
kaakaokirahvi
Sopiskos joukkoonne tänne tuore kuumeilja? Minulla oli tuossa loppuvuodesta hiukan vauvakuumetta, mutta se jostain (?) syystä laantu, ja nyt huhti-toukokuun vaihteessa taas nostatti päätänsä, miehelle en ole edes tohtinut kuumeesta puhuakkaan! ollu koko kuopuksen vauva-ajan vastaan uutta raskautta ja vauvaa, vieläki tyttö heräilee useasti öisin!
Minulla on siis 3 prinsessaa "paimennettavana", 11/02, 11/03 ja 12/06.. ja ois kiva saada kuopuksellekki leikkikaveri, vaikkapa se neljäs prinsessa:)