Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein teillä oikeasti syödään eineksiä

Vierailija
31.10.2010 |

Aloitetaanko alusta? Mielenkiintoinen aihe, mutta eineksen määritelmä vähän ontuu toisessa ketjussa :)

Meillä syödään joka viikko välipalana lihapiirakkaa. Minusta se on melko ällöättävää, mutta muu perhe tykkää. En suostu sillä ruokaa korvaamaan, joten lapset syövät sitten välipalaksi koulun jälkeen. Toinen vastaava ruoka on pinaattiletut.

Onko makkara eines? Minä napostelen sitä iltapalaksi :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimmin on ylivoimaisesti pakastepizza, sitä syödään kerran kuussa. Muuten syödään pakastetuista croissantteja, maustettuja katkarapuja tai kananugetteja. Pakastamattomista eineksistä menee satunnaisesti jotain makkaraa.

Vierailija
2/2 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole enää olemassa mitään selvää rajaa. On einesvalmisteita, puolivalmisteita ja jotain siltä väliltä.

Onko makkara eines? Minä napostelen sitä iltapalaksi :)

Itse kuitenkin määrittelisin makkaran einekseksi. Valmiiksi prosessoitu ruoka joka on sinänsä valmis ruokalaji on eines. Siitäkin huolimatta, että niitä voi käyttää myös ruuanlaiton osana.

Se taas missä on lisäaineita on monisyisempi juttu. Ei voi sanoa että kun välttää einekset välttyy lisäaineilta. Se on jo eri asia.

Mutta siis - eines on ruokavalmiste, sellaisenaan tai lämmitettynä syötäväksi kelpaava.

Kuten vaikka makkara.

Kyllä meillä syödään eineksiä jonkin verran. Joskus on saunamakkaraa, joskus lihapiirakoita, salaattia. Paljon tehdään itse, mutta ei kaikkea kannata itse tehdä. Menee liikaa aikaa suhteessa hyötyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme