Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tehneet lapsia määräaikaisessa työsuhteessa?

Vierailija
31.10.2010 |

Itse haluan ensin vakituisen työn. Nyt sitä ei ole. Toivottavasti joskus on, että voi perheenkin perustaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun otsikkosi oli aika erikoinen. Ei, en tee lapsia määräaikaisessa työsuhteessa. Toimenkuvani on ihan toinen.

Vierailija
2/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsi sai alkunsa kun olin määräaikaisessa suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kuukauden tulojen mukaan, kun en kerennyt olla kauempaa töissä ennen äitiyslomaa. Töitä ei kyllä ole, mutta uskoisin saavani niitä hoitovapaan loputtua hoitoalalta.

Vierailija
4/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota avioliitoksikin kutsutaan

Vierailija
5/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne mielestäni kannattaakin tehdä jos meinaa jäädä kotiin vanhempainvapaan jälkeen. Voi meinaa nostaa ansiosidonnaista joka on paaaaljon isompi kuin kodinhoidontuki.

Vierailija
6/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tekemistä toistensa kanssa. Työsuhteesssa sä myyt aikaasi korvausta vastaan, eikä se määritä sua ihmisenä. Lapsi muuttaa koko elämän, ja hyvään suuntaan. Ja äitiys tulee määrittämään sinua ihmisenä osaltaan koko loppuelämän.

Mä tein lapsen kun olin määräaikaisessa työsuhteessa. Nyt olen tosi tyytyväinen; voin hoitaa lasta ansiosidonnaisella ja nauttia elämästä. Ei tarvitse kärvistellä kotihoidontuella tai vastaavasti viedä lasta hoitoon ennen kuin itse sitä haluaa. Tuolloinen työntantajani meni konkurssiin laman myötä, joten sieltä on vakkaritkin nyt ilman töitä. Työelämä on epävakaata, lyhytjänteistä ja epävarmaa eikä sen varaan pitäis koskaan rakentaa näitä elämän todellisia, isoja ja arvokkaita asioita.

Vierailija
7/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisessa työsuhteessa

ne mielestäni kannattaakin tehdä jos meinaa jäädä kotiin vanhempainvapaan jälkeen. Voi meinaa nostaa ansiosidonnaista joka on paaaaljon isompi kuin kodinhoidontuki.

Vierailija
8/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisessa työsuhteessa

Vierailija
9/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä kun on ansiopäiväsidonnaisella päivärahalla?

Itse olen ennemmin Kelan kotihoidontuella, pelkäämättä että minulle tarjottaisi töitä. Ainakin hoitoalalla ei kauaa tarvitse olla työttömänä, joten työkkäri kyllä aika äkkiä tarjoaa töitä ja jos et mene, rahat myös katkeaa.

Vierailija
10/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee aika harvinaista...

Töitä kun on ansiopäiväsidonnaisella päivärahalla?

Itse olen ennemmin Kelan kotihoidontuella, pelkäämättä että minulle tarjottaisi töitä. Ainakin hoitoalalla ei kauaa tarvitse olla työttömänä, joten työkkäri kyllä aika äkkiä tarjoaa töitä ja jos et mene, rahat myös katkeaa.

Vierailija
11/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ei niillä ole mitä tarjota. Hoitoala taitaa olla niitä harvoja aloja joilla töitä tällä hetkellä on. Työvoimatoimistot on tällä hetkellä täysin ruuhkautuneita eivätkä he pysty työllistämään edes niitä joita pitkän työttömyyden vuoksi olis jo vähän pakko aktivoida.

Sitäpaitsi, työtön äiti joutuu joka tapauksessa nostamaan sekä kotihoidontukea että ansiosidonnaista. Jos käy niin, että todellakin joutuisin johonkin työhön, joka ei millään lailla vastaa tutkintoani tai työkokemustani, niin jättäytyisin nimelliksei ajaksi pelkästään kotihodontuelle, jolloin karenssiuhkaa ei luonnollisesti ole. Sellaista ihmettä, että työvoimatoimiston kautta voisi saada alani töitä, ei ole koskaan tapahtunut minun tuttavapiirissäni, joten ajatus siitä että mieluista töitä tosiaan ois tällä hetkellä tarjolla, on niin teoreettinen ettei sitä tarvitse edes miettiä.

8

Vierailija
12/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhteeni päättyi kun jäin äitiyslomalle. Tämä oli ihan suunniteltu juttu, ja onni kävi että tärppäsi juuri sopivasti. :´) Jos olisin aikonut odottaa vakkarityöhön, olisin tod.näk. joutunut odottamaan pitkään perheen perustamista. Onneksi töitä on riittänyt hyvin nyt lapsen syntymän ja kotona olon jälkeen.

Vierailija
13/13 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

projektista toiseen kuljettiin ja aina siis olin määräaikaisessa työsuhteessa. Sitten rohkaistuin ja tein lapsen. Enkä ole katunut. En olisi uskonut omalta kohdaltani, mutta nuo työkuviot jää kyllä kakkoseksi ja elämän arvot muuttuu, kun sen lapsen saa. Lapsi nyt 2,5 v. ja olen edelleen määräaikaisessa työsuhteessa, eli jos olisin vakitoimea odottanut, olisin vieläkin lapseton.

t. pätkis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä