Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Putkiremppaamaton kt-asunto, ostaisitteko?

Vierailija
31.10.2010 |

Kiinnostaisi eräs 1970-luvun alussa rakennettu kerrostalokolmio, johon ei ole tehty putkiremonttia. Asunto on viihtyisä ja sijainti mieluinen. Ei ole pääkaupunkiseudulla jos joku kysyy.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

putkiremontti tulee kuitenkin jossain vaiheessa ja on kallis, onko se huomioitu hinnassa (eli onko asunto nyt edullinen)?

Itse olen läpikäynyt jo yhden putkiremontin ja voisin kyllä ostaa asunnon, jossa se on vielä tulossa, mutta hinnan täytyy toki olla kohdallaan, sillä putkiremontti todella maksaa paljon (lisäksi vielä muualla asumisen, jos ei ole mökkiä tms. pakopaikkaa lähellä).

Vierailija
2/4 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen asunto kun haluaa ja hinta kohdallaan kannattaa tietenkin ostaa. Saattaa hyvinkin mennä vielä kauan ennen kuin putkiremontti tulee ja sitten muutatte väliaikaisesti muualle vaikka vuokralle, jos tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

putkiremppa ei näkynyt hinnanalennuksena, mutta sijainti oli täydellinen. Halusin siltä alueelta asunnon ja vielä kun taloyhtiö oli hyvä ja neliöt kohdallaan, niin ostin.

Fakta on, että kaikkiin tuon ikäluokan asuntoihin on tulossa putkiremppa. Jos olisin ostanut vierestä uuden talon, olisin maksanut siitä 100 000 euroa enemmän. Tulin siihen tulokseen, että joko maksan remontoidusta asunnosta etukäteen tai jälkikäteen. Minä valitsin vanhan talon.

Minä pääsen aina vanhempieni luokse rempan ajaksi.

Vierailija
4/4 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiremontti tulee vääjäämättä joka asuntoon tietyssä vaiheessa. Ei se ole mikään ongelma, mutta tietenkin talon kunto tulee huomioida kauppahinnassa.

Eli ota huomioon tulevan putkirempan hinta (jopa 1000 euroa / neliö) ja se, että saatatte joutua muuttamaan putkirempan alta pois asunnosta ehkä noin 6 kk:ksi. Toki putkirempan yhteydessä on sitten myös helppo rempata esim. keittiö ja kylppäri uudelleen, mikä sekin tietysti maksaa.

Jos hinta on sopiva, niin minä ostaisin mieluummin putkiremppaan menevän asunnon, jonka saisin laittaa sellaiseksi kuin itse haluan, kuin asunnon jossa rempat on juuri tehty, mutta aivan eri tavalla kuin minä haluaisin.

Aika harvoin kyllä asuntojen hinnoissa on putkirempan kustannukset huomioitu totuudenmukaisesti. Toki asiaan vaikuttaa myös millä remppa on tarkoitus kustantaa. Esim. Helsingin keskustan vanhoissa kerrostaloissa remppa usein kustannetaan ullakkorakentamisella, joten osakkeenomistajille ei välttämättä tule lainkaan ylimääräisiä kustannuksia. Silloin pitää asuntoa ostaessaan huomioida myös se, onko ullakko jo rakennettu.