Leijonanpennut loppua kohti
Enpä aloita enää kuukausipinoa, vaan nyt kasataan tähän pinoon juttua kun h-hetki meillä kaikilla lähenee. Ehkä se kirvoittaa enemmän juttua, jos tulee liian pitkä pino niin laitetaan sitten uusi! Tästä voi käydä kurkkaamassa viime kuun jutut ja esittelyt: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Helteistä kesää tuntuu lupailevan, mikä tietenkin on kaikille muille varsin hyvä ja iloinen juttu, mutta enpä usko olevani ainoa leijonamamma joka kärsin jo nyt kuumuuden aiheuttamasta turvotuksesta ja väsymyksestä... Positiivisesti ajatellen, puutarhan kukkien kastelu käy hyvästä liikunnasta :D
Toivotan kaikille mahdollisimman mukavaa ja rentoa loppuodotusaikaa, tulkaahan taas päivittämään kuulumisia!
Tiuhtiainen ja Sulo-Einari 30+5
Kommentit (60)
sinulle Tiuhtis!! Sinä olet nyt äiti, aivan mahtavaa! Ihania, vauvantuoksuisia hetkiä koko perheelle, nauttikaa, nauttikaa, nauttikaa :)
Btw. Meidän kolmas lapsemme syntyi kesäkuun puolivälissä (rv 42+1), tyttö tuli mitoilla 4010g ja 53cm. Isoveljet ovat ihmeissään ;)
Niin näitä vauva-uutisia alkaa vähitellen kuulumaan. Mitenkähän meidän kaksos-mammat, siellä varmaan on jo synnytty ja hurjasti hommaa kahden kanssa? Veikkaisin ainakin, kun ei mitään heistä kuulu...
Pöppiksellä käy aika vähiin, niin kuin monella muullakin. Joko jännittää?
Omppis, onnea teidän pikkuisesta ja kiitos onnitteluista! Olisi kiva kuulla enemmänkin teidän menosta, laita sähköpostia vaikka (mun nimimerkki@gmail.com).
Jaksamista helteisiin kaikille vielä odottaville ja rauhallisia öitä meille lapsekkaille!
Nimim. karjuvauva joka yö klo 2-4
Hei emot,
ihanaa, urakka LOISTAVASTI takanapäin!!!!!
Suhoselle tässä välissä lämpimästi Onnitteluja leijona-kuninkaasta!!!!!
No niin, täälläkin totutellaan arkeen 2:en tytön tyllerön kanssa, ja on kyllä luovimista, kun tuo isompi ei ole kovin iso.......Surullinen pikku-tyttö katsoo vauvaa haikeasti, eikä pääse aina äidin syliin. Ehkä tämä tästä, suttaantuu, tämä arki, ja kun hän huomaa että tuo vauva tuli jäädäkseen : )
Kauniiseen perjantaiseen aamuun palaan... Klo 02 yöllä pamahti, ja kalvot puhkes(osittain) ja lapsivettä lorahteli, ei vielä supistuksia, niin ei hätää, annettiin ohjeex. Klo 03 alkoi supistukset, säännöllisen, epäsäännöllisesti, mutta en uskaltanut jäädä kovin pitkäx aikaa kotiin, kun kuitenkin toinen, ja matkaa naikkarille. Klo 05 klinikalla, auki 4cm ja homma käynnissä. Synnärissä kova ruuhka, niin mutkin sidottiin piuhoihin, ja jäätiin synnytys-saliin "jorailemaan" ukon kanssa radio-rockin tahtiin. Ei kivuliaita supistuksia, ja aikas pitkäx meni välit. Kätilö aina kurkkaili, ja katto kun mä vaan hymyilen, kivuttomasti, niin se jatko muiden kiirrellisten kanssa.
Aika tuli meille pitkäx : ) Klo 14 kätilö sano että nyt laitetaan homma käyntiin. Tippa minimille, ja avot, supistukset heti 3 min välein. Ilokaasulla hihittelin, ja päsrjäsin tosi hyvin. Sitten tuli pari ärhäkämpää supistusta, ja tilasin epiduraalin (tietämättä miten auki olin, kun ihana kätilö ei turhia rönkkinyt!!!) Neula selkään, ja siitä meni reilu 10 min, ja just kerkes vaikuttaa, niin alko ponnistuttaa (eli olin varmaan ihan auki), siitä sitten piti odottaa hetki, että jalat kantaa, ja pomppasin jakkaralle ; ) 5 min ponnistus, ja pikkutyttö ulkona, IHANAA!!!! Pieni hän olikin, 2858g, ja 47cm, mutta terve 9 pisteen pimu! Eli mun synytyskertomus tässä pääpiirteittäin, helppo, nopea, kivuton ; ) 1 tikki tuli "jopali"! Kätilö tokas että mut on luotu tohon hommaan, hehhh....
Nyt sitten koitetaan nauttia tytöistä, vaikka tuntuu vielä että kumpikin jää "puolelle teholle"....
Nautitaan, ja lämpöisiä kesäpäiviä kaikille emoille! Vauvoille, äideille, ja odottaville hyviä vointeja!!!!
Bertta&neiti 6 päivää ; )
29.7. syntyi suunnitellulla sektiolla meidän perheeseen sirpakka neiti 3610g ja 51 cm. Kaikki meni hyvin ja olen toipunut oikein kivasti. Kotiin tultiin tänään, siksipä pitää vähän haipakkaa. Isompi veli käy vähän väliä pää kallellaan ihailemassa "prinsessaa", nuorempi on kateellinen kun "gekko"lla on niin hieno tutti ja hänkin tahtoo. Samat fiilikset kuin Bertalla, miten sitä jatkossa jakaa aikansa näille kaikille tasapuolisesti? No, harjoitus tekee mestarin, vastahan tässä varsinaisesti ekaa päivää... ;)
terv pöppis ja neiti 3 vrk
Täällä sitä vielä puuskutetaan massun kera.. taidan kohta olla ainut tässä porukassa kellä ei vielä sitä pikkusta sylissä ole.. mälsää!!!
Ei edes mitään tuntemuksia että se sieltä lähtis edes tulemaan...ja nää hellepäivät on.. sanonko mistä kotoisin =(
No toivottavasti tässä ei enää hirvittävän monia päiviä mee että minäkin pääsen "nauttimaan" synnyttämisestä =)
Sori tää valitus mutta kun oon niin kateellinen teille kun olette päässy jo maaliin ;)
Hienoa että sielläkin se paras palkinto jo sylissä, ja pääsette nauttimaan vauva-elämää!
Harjotus tekee mestarin tän paletin pyörittämisessä. 7 päivää, niin aina helpottaa vaan tuon isomman mustasukkasuus, ja vähän oma tuntokin....
Wiiville jaksamisia, ja kyllä se sieltä...kypsäähän tuo loppu on, muistan hyvin!!!
Emoille ja pennuille hyvää viikonloppua!
Bertta & typy
Ihanaa Bertta ja Pöppis että teidän leijonarinsessat tulivat jo! Onnea ja voimia useamman kanssa luovimiseen. Voin vain kuvitella, itse tunnen riittämättömyyttä vahvasti mm. pureskelemalla oireilevan pikkukissan ja rättiväsyneen koiran huonona emona. Mahtavaa että Bertalla oli noin hyvä synnytys! Kerrohan Pöppis omastasi kun jaksat.
Wiiville ja muillekin vielä odottaville voimia - onneksi nyt on taas vähän viileämpää. Muistissa vielä on, miten tukalaa viimemetreillä oli... Mutta ajattele, pakko sen on sieltä ennemmin tai myöhemmin tulla ulos ja joka hetki olet kuitenkin sitä lähempänä!
|.| Meidän vauski onnistui äsken vaipanvaihdossa striittaamaan itseään suuhun :D Puoliso nauroi vedet silmissä, oli komea kaari kuulemma. Nyt siellä on menossa jo kolmas flanelli/harso kun sitkeästi yrittää pakata vauvaa vaippoihin vaikka meidän lapsonen ei tosiaankaan vaipoissa viihdy. Ollaan alusta asti vessahätäviestitelty ja aika monet kakat onkin jo saatu kopattua. Muutenkin on vauva-aika jo ihan mukavaa, vaikka yhdessä vaiheessa vaivasi ilmavaivat ja sen jälkeen nivustaipeen iho oli hautunut rikki. Nyt taas hyväkuntoisena ja reippaana, viime yönä henkilökohtaisena ennätyksenä nukkui kuusi tuntia yhdellä imetyksellä! Maitoa tulee edelleen tulvimalla, mutta toisaalta kiva että olen saanut kerättyä pakkaseen mahdollista tulevaa käyttöä varten. Saa nähdä meneekö vauvalle vai tuleeko lettutaikinaa :D
Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille, toivottavasti tulee taas pian vauvauutisia!
T:Tiuhtiainen ja S-E tasan kolme viikkoa vanha!
Onnittelut kaikille uusille äideille ja perheille!!
Kirjoitan nyt ihan pika kuulumiset. Eli meidän pikku tyttöset syntyivät 11.7 ja sairaalassa vierähti kolmisen viikkoa, nyt ollaan oltu kotosalla muutama päivä. Synnytys venähti kolmi päiväiseksi.. Lopuksi sitten tehtiin puoli akuutti keisarinleikkaus. 1.tyttö 1845g ja 2. 2495g. Syömistä vielä pienin harjoittelee, muuten meillä mennyt tosi hyvin, vaikkakin kiirettä pitää ympäri vuorokauden. :0)
Mukavaa elokuun jatkoa kaikille!
Olit sitten ilmeisesti ensimmäinen leijonaemo synnyttämässä :) Olipa hurja synnytys sinulla, tai ainakin pitkä oli ja dramaattinen loppu! Kerro lisää jos ja kun jaksat/ehdit. Toivottavasti olet toipunut hyvin leikkauksesta ja toivottavasti pienempikin oppii pian syömään. On varmaan ollut tosi pienoinen kun meidänkin poikanen (joka oli yli kilon isompi) näytti niin mitättömän pieneltä nyytiltä! Onnea ja iloa elämäänne tuplasti täältä ja jaksamista ennen kaikkea.
ja ennenkaikkea TUPLASTI jaksamista teille! Antoisaa, joskus tietenkin rankkaa työtä tiedossa......Toiv. olet toipunut/toivut nopeasti sektiosta!!
Välistä tuntuu että täälläkin ois kaksoset, kun yhtä aikaa jonossa vaipan vaihtoon,tai toista autan syömään ja toinen roikkuu samaan aikaan tissillä ; )
Hyvin täällä mennyt, yölläkin saanut aikas hyvin nukuttua. 3 tunnin välein meidän uusi herätyskello herättää, ja välistä otan vaan viereen, ja satan nukahtaa, ja niin nukahtaa pikkuruinenkin.
Viime yönä tuli vähän ahdasta, kun me kaikki 4 maattiin vierekkäin...isompi kömpi itkien aamuyöllä viereen, eikä sitä tohdi omaan sänkyyn viedä ; (
Jaksamisia kaikille emoille, ja toiv. pian saaadaan lisää ihania vauva uutisia!
Aurinkoista sunnuntaita, ja mukavaa viikon alkua!
Bertta & pimut
Onnea Suhonen, Pöppiäinen, Bertta ja Endorfiini! On taas aikaa vierähtänyt viime kirjoituskerrasta, ollaan hiki hatussa laitettu taloa kuntoon, ja nyt on suurin piirtein valmista. Kultaakin kalliimpi äitini oli viime viikon siivoomassa, että saatiin kaikki pölyt pois, kauhee homma.
Jokohan se Wiivikin on jakautunu? Varmaan, mä täällä käkin hamaan loppuun asti, huomenna se kauan odotettu la ja ei mitään merkkiä et pääsis punnertaa... Eilen tosin kun kävin kaupassa, niin koko ajan alavatsan ja alaselän alueella poltteli oudosti, mutta meni kyllä ohi. Hetken jo toivoin, että josko alkais jotain tapahtumaan... Eli siis nyt kun on kämppä valmis, niin alkaa se kauhee tuskallinen odottaminen, kun ei oo muuta tekemistä. Koira tarttis kyllä hoitaa nyt kunnolla, harjata ja leikata kynnet ja muutenkin puunata, kun siihen hommaan ei välttämättä ihan hirveesti kohta löydy aikaa. Sil on koko kesän lähteny ihan uskomattomasti karvaa, matot on kaikki mustan karvan peitossa, kun se nousee ylös. Ja tassukarvoissa tuo aina kilon hiekkaa sisällä, saa koko ajan olla imuroimassa, jee...
Paljon jaksamista ja hyviä yöunia teille mammoille, kyllä mäkin täältä vielä tuun perässä!=)
Mandu 39+6
Täällä ollaan toista päivää "Sulo-Einarin" kanssa kotona kahdestaan kun puolison lomat loppui. Viime yö meni karjuessa tuonne puolille öin kun en vieläkään suostunut uskomaan ettei auta syödä vahvoja ruokia (chili ja valkosipuli tuntuu olevan pahimmat) ja vauveliinilla oli ripuli ynnä pylly punaisena. Lopulta luovutin ja menin terassille heijaamaan vaunuissa ja äkkiä tuo sitten nukahti ja loppuyö meni ihan ok. Elämä on pelkkää pyykinpesua, tissin tarjoamista, pissatusta / vaipanvaihtoa ja tuntuu ettei oikein ehdi mistään saada valmista päiväunien aikana. Siivoojaa kaivataan enemmän kuin koskaan... Keskiviikkona käytiin kaupungissa työpaikoilla vauvaa näyttämässä viimeisen lomapäivän kunniaksi, saas nähdä koska tästä enää suoriutuu ihmisten ilmoille kun toinen autokin hajos :-[
Ootteko aatellu siirtyä vauva-puolelle? Pitäiskö laittaa sinnekin oma pino leijonaemoille? Varmaan kaikilla nettiaika on aika kortilla, mutta jos välillä ehdittäis päivittää kuulumisia?
Mandu-rassu tais sitten joutua yliajalle, vaikka muutenkin olit meistä viimeisiä? Vai oliko ne kaupan polttelut ennakointia tulevasta? Toivottavasti et nyt enää joudu odottelemaan vaan olette päässeet punnertamaan ja tapaamaan toisenne. Ehditkö puunata koiran? Meillä on molemmat raukat aika tomuisia ja pitkäkyntisiä...
Ihanaa viikonloppua kaikille!
T:Tiuhtis ja S-E jo yli 5 vkoa!
Ihan pikaseen ehdin päivittää tietoni =)
Meille syntyi "pikku" prinsessa 10.8. ja painoa neidillä oli 4250g ja pituutta 51cm =)
Synnytys meni vaikeimman kautta ja lopulta päätyivät sektioon kun neiti yllättäen olikin hieman isompi kuin kokoarvio oli (3700g).
Sairaalassa tuli oltua yli viikko kun neiti oli keskolassa kohonneiden tulehdusarvojen vuoksi, mutta saivat ne sitten hallintaan.
Arki on lähtenyt ihan kivasti käyntiin paitsi että neiti ei juurikaan suostu syömään tissiä johtuen siitä kun en heti sitä päässy imettämään.
Eli lypsykone huutaa meillä monta kertaa päivässä..kivaa...Mutta hienosti menee lukuunottamatta neitin pieniä vatsavaivoja =)
Wiivi & pikku rinsessa
Hyvä että kaikki on nyt hyvin ja arki lähtenyt rullaamaan. Mä oon kade, täällä mä vieläkin kärvistelen. Ei todellakaan kaupan polttelut ollu mitään merkkejä tulevasta, nyt on 40+3. Tuntuu että pää räjähtää ja seinät kaatuu päälle. Ukkokultakin on varpajaisissa, kavereille synty eilen poika 12 päivää lasketun ajan jälkeen, ja oli vielä toinen. Kyllä sielläkin ollaan varmaan oltu hiukan hermot kireenä. Katotaas mihin aikaan se ukko sieltä hipsii kotiin ja missä kunnossa, mä kun sanoin sille, että en sitten todellakaan haluu lähtee synnyttämään taksilla, vaikka 100% varmasti niin tulee käymään, jos se tapahtuu ens yönä... Eipä se ihan ajokunnossa taida kyllä olla kun tulee.
Juu ja koira tuli puunattua, melkeen 2 tuntia meni. Mut nyt ei lähe karvaa, sil on tainnu viimiset talvikarvat irrota vasta nyt. Eikun uutta kasvattamaan!
Kait sitä vois jonnekin siirtyä kirjottelee, kun meikäläinenkin tästä saa pikkusen ulos. Tai ehkä mulle sopis parhaiten, jos vaikka sähköpostia laittais, sitä tulee kuitenkin säännöllisesti seurattua. Tiuhtiksella näky olevan tommonen anonyymi sähköposti, niin vois jokainen kirjoittaa siihen eka, niin tekee sit semmosen listan, jos vaan kaikille sopii. Mulla kun näkyy koko nimi, ni en viitti sitä tänne laittaa. Teille nyt uskallan sen kertoa.=)
Mä jatkan odottelemista, ja oon kade...=)
Mandu 40+3
Kurjaa että pikkuisella oli alku noin hankala. Josko hän vielä siitä oppisi tissille, kai olette kokeilleet kaikki mahdolliset eli molemmat vaatteet pois (korkeintaan vaippa päällä molemmilla :) ja peiton alle "pesimään" päiväksi jne. Täältä [http://imetystukilista.net/sivut/index.php] ja täältä [http://maitolaituri.imetys.fi/] voi katsella ja kysellä neuvoja.
Mandu-rassu. Ei käy kateeksi! Yritä jaksaa vaan vielä ja tee kaikkea sellaista kivaa johon ei ole sitten seuraavina kuukausina aikaa ja mahdollisuutta - kuten käy yksin vessassa :) Meillä nimittäin mamman vessassakäynti on yksi niistä ajoista jolloin junioriakin vessatetaan. Nyt kun ollaan vähän saatu rytmiä asiaan ja pienen ripulikin on helpottanut, olen taas ihan innostunut tästä vessatuksesta ja vaipattomuuden opettelusta.
Ja laittakaa mielellään sähköpostia mulle, kyllä laitan pystyyn listan. Osoitehan oli (poista välilyönnit) tiuhtiainen a gmail piste com
onpahan tytöllä kokoa, ihanaa! Hyvä että olette jo onnellisesti kotona! Toiv se imetys lähtee sujumaan!
Meidän neitikin on jo kasvanut kovasti, nyt jo 3,7kg, Wiivin rinsessa siis hieman suurempi kun meitin 5 viikkonen...täällä kaikki mennyt hyvin! olen vaan täys työllistetty, kun mies viikot töissä/koulussa, eli ei ole vapaa-ajan ongelmia...
nyt nukkumaan, kun pimut nukahti!
jeps, siirrytään vaan vauva puolelle, Tiuhtis vissiin reippailee alotukset jossain mutkassa ; )
mukavaa viikonloppua, ja toiv Mandukin jo saanut tuhisevan nyytin syliinsä!!!
Bertta & Onni 5 vkoa
Osoite meidän pinoon on [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]. Nyt "Sulo-Einari" huhuilee kesken päiväunien, joten menen katsomaan onko herralla pissahätä. Juttelemisiin!
Vaikka uusi palsta on jo aloitettu, niin lopetan tämän odotukseni kuitenkin tänne missä se alkoikin. Eli siis perjantaina 29.8 meille syntyi ihana pikkunen poika, 3675g ja 51cm. Synnytyskertomusta lniin lyhyesti kun saan heti perään, kerran sen kirjoitin kaverille, ja nyt oon sitä vaan kopsannu, kun oli niin pitkä prosessi... Eli siis ke-to yönä 2 aikoihin alko supistukset puolen tunnin välein, ja aamulla 7 aikoihin 10 min. välein. Niin sitä sitten jatku koko päivän, välillä laantu puoleen tuntiin ja sit taas kiihty 10 minuuttiin. Soitin synnärille parikin kertaa, mutta ne vaan kehotti odottelee kotona niin kauan ku pystyy tai että alkaa 5 min välein. To-pe yönä 2 mentiin sairaalaan, kun alko sit jo pelottaa hiukan että miten se vauva oikein voi, kun parilla kaverilla on ainakin vauvan sydänäänet heikentyny kun on jatkunu pitkään. Siitä sitten käyrille ja sisätutkimusta, 2cm auki puol 3 aikaan. Mentiin siitä sitten suoraan saliin, kun kätilö meinas että alkaa tapahtua pikkuhiljaa. Puol 7 aamulla oli 3cm auki, ja puol 1 iltapäivällä edelleen 3cm... Siinä vaiheessa meinas jo iskee epätoivo, että en saa sitä ikinä pihalle. Lähettiin tunniks kävelylle, ja sen jälkeen oli 4cm. Kolmelta kätilö tuli, ja sano että puhkastaan kalvot jos se vaikka hiukan vauhdittais. Ja kyllä ne supistukset alkokin sit tulee 5 min välein. 5 aikoihin sain epiduraalin ja laitettiin oksitosiinitippa hiukan antamaan vauhtia. Kahdeksalta olikin 8cm jo auki ja ei kauaakaan kun alko olla ihan hillitön ponnistamisen tarve. Mutta vielä ei saanu ponnistaa, piti vaan pidätellä, mikä oli TODELLA tuskaista. Miehen naamalta paisto jonkinnäköinen epätoivo, kun se siinä katteli eikä voinu tehdä mitään. Pian sain alkaa ruveta ponnistaa omaan tahtiin, että vauva siirtyy hiukan alaspäin. Sekin oli tosi hirveetä, sattu ihan sikana. Onneks ei menny kauaa kun sai alkaa toden teolla ponnaamaan, kesti puoli tuntia ennen ku saatiin jätkä pihalle. 3 tikkiä tuli, kun jätkä tuli pään jälkeen käsi edellä ja oli ilmeisesti raapassu siinä ohimennen. Välilihan puudutus oli kyllä helmi, ei revenny ollenkaan. Kyllä tunne oli sanoin kuvaamaton, kun poitsu rääkäisi ekan kerran 22.26. Siinä sitten oltiin muutama tunti, ja päästiin osastolle. Koko hommaan meni siis 45 tuntia ekasta supistuksesta alkaen. Viime viikon tiistaina päästiin kotiin, on ollu tosi ihanaa kun on saanu nukkua, vaikkakin 2-3 tuntia maks. kerralla. Sairaalassa kun en 4 päivään nukkunu ku ehkä yht.9 tuntia, ja sitä ennen pari yötä meni tosiaan valvoessa supistusten kanssa. Väsymys on ihan hirvee, mutta palkinto on kyllä maailman paras!
Mandu & Arttu 11 päivää
Kumpikos sulla olikaan esikoinen?
Tiuhtiskin oli saanut kirjoitettua synnytyskertomusta, oli kiva lueskella!
Täällä odotellaan vielä pari päivää todennäköisesti, viime päivinä on supistellut jonkin verran mutta enemmänkin vauva on porautunut tonne alaspäin. Liikkeet on pääasiassa tuntuneet hyvin mutta tänään on ollut enemmänkin hiljaiseloa. Nyt onneksi liikkeet tuntuu niin ei tarvi yötä vasten lähteä näytille. Ja onhan mulla tuo kotidoppler jota on tullut taas käytettyä hiljaisina päivinä...
En millään jaksaisi odottaa että saan vauvan syliin.
Kaikki kamat alkaa vihdoin olla laitettu paitsi sairaalakassin aion pakata vasta maanantaina. Sitten iltapäivällä saan soitella osastolle että mihin aikaan tiistaiaamusta pitää olla paikalla. Anoppi ja appi tulee jo maanantaina jotta ovat koko tiistain lastenhoitoon käytettävissä, mies saa sitten tutustua vauvaan sillä aikaa kun itse makoilen heräämössä. Tuttuahan tämä kaikki tavallaan on, silti jännittää ja viime yönä unet karkasi jo 3.30. Siitä sitten pari tuntia pyörin sohvalla ja torkuin ennen kuin nousin tv:n ääreen. Veikkaan että seuraavat kolme yötä menee aika lailla samalla rutiinilla.
Missä porukassa muuten meinaatte palstailla tuolla vauvapuolella? Vai meinaatteko sinne enää ehtiä?
t. pöppis 39+0