Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero koko ajan kipeänä,miten työnantaja suhtautunut poissaoloihin?

Vierailija
30.10.2010 |

Meillä tilanne,että taapero aloitti pari kuukautta sitten tarhan ja on ollut vähän väliä kipeänä.Itse olen ollut kolme päivää pois töistä mutta sekin tuntuu olevan pomolle liikaa :( Nyt pelottaa taas kun lapsen nenä alkoi vuotamaan,että joku tauti taas tulossa.

Miten teillä pomo ja muut työkaverit ovat suhtautuneet poissaoloihin?

Itellä jotenkin kauhean huono omatunto kun on pois töistä vaikka eihän siinä oikein muutakaan voi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi sairastui hoidon alkaessa pahaan infektiokierteeseen. Olin (vähintään) joka toinen viikko pois töistä, n. 3 päivää kerrallaan.

Mulla on mahdollisuus tehdä etätöitä, otin koneen mukaan kotiin vaikka eihän siellä juuri mitään saanut tehdyksi. Palkkaa ei koskaan pidätetty, eikä pomo edes vaatinut sairauslomatodistusta.

Mun pomoni on lapseton, sinkku, 50-vuotias mies.

Meillä tilanne,että taapero aloitti pari kuukautta sitten tarhan ja on ollut vähän väliä kipeänä.Itse olen ollut kolme päivää pois töistä mutta sekin tuntuu olevan pomolle liikaa :( Nyt pelottaa taas kun lapsen nenä alkoi vuotamaan,että joku tauti taas tulossa. Miten teillä pomo ja muut työkaverit ovat suhtautuneet poissaoloihin? Itellä jotenkin kauhean huono omatunto kun on pois töistä vaikka eihän siinä oikein muutakaan voi.

Vierailija
2/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut mitään ikävää, en tietenkään tiedä, mitä mun poissaoloista ajattelee, mutta ihan asiallisesti käyttäytyy. Meillä taapero aloitti tasan 2kk sitten päiväkodissa ja on ollut 10 eri taudin takia jo poissa hoidosta. Joka kerta 1-4 päivää, joten olen joutunut olemaan enemmän kotona kuin töissä!!! Hävettää kyllä kovasti tällainen tilanne, mutta minkäs teet, ei ole isovanhempia hoitamassa ja mies on matkatöissä. Toivon, että tää tautikierre helpottaisi pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtautui todella nihkeästi, vaikka oli itse seitsemän lapsen isä. (hänellä kotirouva, huom.)

Pelkäsin lapsen sairastumista jo aina etukäteen ja pomon taholta tuleva syyllistäminen oli niin ankaraa, että irtisanoin itseni lopulta.

Vierailija
4/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan itselle tulla huono omatunto olla pois töistä, mutta elämä on.

Se on taas vain yksi vaihe. Kyllä sulla on luultavasti se 30 vuotta aikaa vielä olla töissä vaikka yötä päivää ennen kun eläkkeelle pääset.

Vierailija
5/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta olen itsekin ollut joitain päiviä lasta hoitamassa ja pomo suhtautunut ihan ok.

Ap, kirjaa esimiehesi kommentit ylös ja jos tilanne jatkuu/menee pahaksi, sano hänelle, että toivot että homma muuttuu asillisemmaksi tai menet puhumaan siitä hänen esimiehensä kanssa.

Vierailija
6/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksette jaa sairaiden lastenhoitovastuuta lasten isien kanssa, niin ei kummankaan tarvitsisi olla kohtuuttoman pitkiä aikoja pois töistä?

Meillä molempien työnantajat ovat suhtautuneet hyvin. Olemme kyllä tehneet töitä kotoa käsin sen verran kuin on voinut.

Vierailija
7/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tähän asti esimiehet suhtautuneet asiallisesti sairasteluihin.

Nyt sain kuitenkin uuden esimiehen, joka näyttää vetävän herneet nenuun sairaspoissaoloista :(

Vierailija
8/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on yhteinen ja ikäviä ovat työkaverit jotka ovat jatkuvasti pois...

Vierailija
9/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän työpaikkaan tullaan vaikka tuberkuloosi päällä...

Vierailija
10/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen takia on oikeus olla kotona lapsen sairastaessa, ihan sama mitä mieltä pomo on. Joskus oli kyllästyneen kuulonen, mutta miksi se ymmärtäisi kun ei itellä ole lapsia.

Vierailija
11/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseni aikanaan yhdestä työpaikasta, kun pomo syyllisti mua (yksinhuoltajaa) lasten poissaoloista ja vaati hankkimaan sairaille lapsille hoitajan kotiin, että pääsin itse töihin. No, miinukselle meni niiltä päiviltä oma liksa, kun piti bensarahatkin maksaa, että pääsi töihin ja takas. Löysin onneksi työpaikan, jossa ei syyllistävää pomoa ollut. Lapset nyt sairastelee mentyään päiväkotiin, minkäs sille voi. :(

Vierailija
12/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein menen illalla/vkl töihin jos olen hoitanut päivän sairasta lasta kotona. Olen myös kiirepäiviksi välillä etsinyt hoitajaa kotiin (naapuria, tutuntuttua ym.). Yhdestä työpaikasta lähdin konanaan kun ei olisi saanut olla lapsen sairauden takia ollenkaan pois, siis painostettiin ja suoraan sanottiin näin (laitonta). Ei ole helppoa ei...

Vierailija
13/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomolla on itsellä samanikäisiä lapsia, ja on hänkin lasten sairastelun takia poissa ollut. Hankalia ovat tietysti nuo poissaolot kun ei meitä ole kun pomo ja minä. Ei siis muita työntekijöitä. Mieheni onkin siksi luultavasti enemmän poissa lasten takia kun on isompi firma, ei nyt paljon, mutta vähän.

Vierailija
14/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai missä lasten isät ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi