Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys laihduttamisesta! Jos syön

Vierailija
30.10.2010 |

6 päivänä viikosta 1200 kaloria ja yhtenä päivänä 2000 kalori, niin tyssääkö laihdutus tuon yhden päivän syömisiin? MIten tämä pitäisi laskea? Liikun viikossa n. 1600 kalorin edestä. Mitat 169/65

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa "laihiksista" kaatuu: ihmiset tuntuvat ajattelevan, että yhteen repsahdukseen kosahtaa koko painonpudotus.

Eli ei mikään laihis kaadu yhteen herkkupäivään; itse asiassa suosittelenkin pitämään mässypäivän kerran viikossa tai kahdessa, silloin jaksaa taas nipistää, kun tietää, että herkkupäivä on tulossa... toisaalta taas herkkupäivän jälkeen ei tee edes mieli mässyjä, kun olo on kuin krapulassa.

Vierailija
2/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa "laihiksista" kaatuu: ihmiset tuntuvat ajattelevan, että yhteen repsahdukseen kosahtaa koko painonpudotus.

Eli ei mikään laihis kaadu yhteen herkkupäivään; itse asiassa suosittelenkin pitämään mässypäivän kerran viikossa tai kahdessa, silloin jaksaa taas nipistää, kun tietää, että herkkupäivä on tulossa... toisaalta taas herkkupäivän jälkeen ei tee edes mieli mässyjä, kun olo on kuin krapulassa.

itseltäni totaalisesti kaikkia herkkuja vaan pidän herkkupäivän kerran viikossa ja pari lasia punaviiniäkin join :) Jos kieltäydyn kaikesta niin ennenpitkää kyllästyn koko hommaan ja alan syömään kuin ennenkin, eli herkkuja joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla peruskulutus on ehkä 1600 kcal.

Eli viikossa kuluu n. 11 200 kcal vain olemiseen.

Syöt 6*1200 + 2000 = 9000 kcal eli vajetta 2200 kcal. Ja tämän vajeen liikunta lisää 3800 kcal.

Tolla tahdilla laihtuminen on tietysti aika hidasta, 1 kg/2 vko. Mutta ei sulla kyllä ole paljoa mistä ottaakaan.

6 päivänä viikosta 1200 kaloria ja yhtenä päivänä 2000 kalori, niin tyssääkö laihdutus tuon yhden päivän syömisiin? MIten tämä pitäisi laskea? Liikun viikossa n. 1600 kalorin edestä. Mitat 169/65

Vierailija
4/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vastustan pelkkää matemaattista ajattelua kun puhutaan laihduttamisesta, sillä todellinen kulutus on yksilöllistä ja siihen vaikuttaa mm. hormonitoiminta.

Mikäli on aikaisemmin jojoillut paljon, ei peruskulutus ehkä ole ollenkaan sitä, mitä jotkut mittarit sinulle kertovat. Mutta kuten sanottu, sen tietää kokeilemalla. Jos paino ei putoa tai jopa nousee, tiedät varmaankin miten siihen tulee reagoida.

Vierailija
5/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin karkin syömisen kokonaan vaikka söin sitä päivittäin. Sen kanssa ei ollut vaihtiksia, joko joo tai ei ja valitsin ein.

Viikonloppuna syön enemmän kuin viikolla, viikolla jos ei ehdi/jaksa/kiinnosta syödä ja sen huomaa suolentoiminnassa, syön viikonloppuna vähän pitsaa tai mäkkiruokaa tai mitä nyt huvittakaa ja maha toimii taas vähän aikaa.

En ajatellut mitenkään mitää herkkupäivää, viikonloppuna on vain ollut tapa käydä jossain syömässä ja viikolta karsin kaikki turhat pois, lisää kasviksia ja karkit pois kokonaan.

Vierailija
6/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa karkeista, mutta ei ole helppoa käytännössä. Marketin pihassa jo syön

Vierailija
7/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen 162/75 (kesällä sain kerättyä kunnioitettavat 5kg!)

ja olen nyt viikon syönyt 700-1000 kcal.

paino ei ole pudonnut yhtään.

voitte vaan kuvitella että ottaa vähän hermonpäälle kun ekalla viikolla ei yhtään saa kiitosta.

(nyt on kuukautiset alkamassa, ja kerään sillon aina kilon pari nesteitä mutta.. ärsyttää kuitenkin..)

ruokavalio koostuu salaateista, kanasta, kasviswokeista, rahkasta, raejuustosta, hedelmistä yms.

samalla systeemillä laihdutin 2 vuotta sitten 10kg.

nyt yritän päästä 62kg..

mikä ap sulla on tavoitteena?

Vierailija
8/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokikaan paino ei putoa jos ei syö!

Kun elimistö on tottunut saamaan ravintoa, ei se siitä luovu kun huomaa ettei paljon mitään tulekaan.

Vierailija
9/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei syö!ei ehkä heti mutta muutaman päivän päästä varmasti.

vai mitenkä selität anorektikot tai kehitysmaiden ihmiset?

Vierailija
10/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko lukea?

Jos elimistö on tottunut saamaan ravintoa, odottaa sitä myös jatkossa.

Kehitysmaan ihmiset eivät käsittääkseni ole koskaan mässäilleet tai olleet ensin ylipainoisia.

Säästöliekki on totista totta. 700 kcal on aivan liian vähän edes peruselintoimintojen ylläpitämiseen!

Toki jos joku haluaa leikkiä kehitysmaan asukkia, ihan sama mulle.

Vierailija
11/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

59-50 kiloa, eli se missä olen ollut lähes koko aikuisikäni.

Vierailija
12/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

59-50 kiloa, eli se missä olen ollut lähes koko aikuisikäni.

Vierailija
13/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuukohan tahti samana vaikka herkkupäivän pitääkin?

Vierailija
14/14 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää se mässypvä, jopa matti-esko hytönen sanoo näin. kun elimistö ei saa paljoa ruokaa, se alkaa vetää säästöliekille, mutta mässypvä kerran viikkkoon sekoittaa sen ja laihdutus jatkuu...