Keltaista ja oranssia valkovuotoa, apua!!! Olen raskaana.
Mitä tuo voi olla? Muutaman päivän on tullut keltaista ja oranssia valkovuotoa! Se ei haise eikä kutita ollenkaan. Mutta onko tuo merkki keskenmenosta?
Olen raskausviikolla 9.
Apua :(
Kommentit (17)
Ruskeaa se ei ole eikä punaista, välillä kirkkaan keltaista ja välillä ihan oranssia. Eikä mitä mä nyt teen :( Tuskin kukaan lääkäri ottaa tosissaan.
Ei ollut merkki keskenmenosta. Kohtu venyy ja verestää. Mulla oli vaaleanpunaista se vuoto ja sitä oli just tos alkuraskaudessa. Jos vuoto muuttuu ihan kirkkaaks niin sit on syytä huolestuu. Nyt tossa touhuu reipas 1-vuotias
voit mennä neuvolaan ja sitä kautta neuvolanlääkärille tarvittaessa.
Tuossa vaiheessa keskenmenolle ei oikein paljon vielä voi tehdä. Jos menee kesken, niin sitten ehkä kaavitaan. Estää sitä ei valitettavasti voi. Voit toki yrittää estää sillä, että olet murehtimatta asiaa ja yrität levätä mahdollisimman paljon.
Minusta tuo nyt kuitenkin kuulostaa ennemminkin normaaliin raskauteen liittyvältä. Kuten sanoin keskenmenoissa vuoto ollut itselläni rusehtavaa ja runsastunut. Lopulta vuoto kirkasta ja runsasta.
Sieni ? Jos nyt ei erityisesti syytä epäillä jotain sientä, niin en jaksa uskoa.
-2
Voisiko olla joku sieni?
Varsinkin jos on eka raskaus kyseessä, niin on luonnollisesti hysteerinen kaikesta epänormaalista. Se kuuluu asiaan.
-2
Soita äkkiä sairaalaan!!!!
Voi johtua esim. yhdynnästä.. KOhdunsuu verestää helpommin ja vuotaa. Mutta itselläni on ollut myös keskeytynyt keskenmeno, jossa oli kuvatunlaista vuotoa viikon verran ennenkuin runsastui vereksi. Kesken meni viikolla 11, alkio oli menehtynyt viikolla 8.
Tsemppiä! Ei voi tietää.. Yritä saada yksityiselle aika ultraan vaikka, siitä selviää..
Voi johtua esim. yhdynnästä.. KOhdunsuu verestää helpommin ja vuotaa. Mutta itselläni on ollut myös keskeytynyt keskenmeno, jossa oli kuvatunlaista vuotoa viikon verran ennenkuin runsastui vereksi. Kesken meni viikolla 11, alkio oli menehtynyt viikolla 8.
Tsemppiä! Ei voi tietää.. Yritä saada yksityiselle aika ultraan vaikka, siitä selviää..
Tosi surullista! :(
Mä taidan mennä yksityiselle varmuuden vuoksi! Olin jo siellä rv 7 ja sydämenlyönnitkin näkyi :(
t. ap
Nehän on neuvolasta sanonut jos on jotain kysyttävää yms. niin sinne soittaa ja kertoa asia kuin asia. Kyllä ne siellä neuvoo tuleeko tehdä asialle jotain vai ei.
Itse raskaana ollessani soittelin neuvolaan jos jokin asia mietitytti ja jos sattui joku viikonlopun aikana niin soittelin lääkäriin ja ne sanoivat sieltä jos piti mennä paikan päälle.
Ei soittamista kannata hävetä. Aina kannattaa varmistaa asia jos huolettaa.
Raskauden aikana valkovuoto on usein runsaanpaa ja se voi olla eri väristäkin kuin "normaalisti".
Se ei yleensä tarkoita mitään.
Minä seurailisin tilannetta rauhassa (vaikka se onkin vaikeaa) ensi viikkoon. Soittaisin vaikka maanantaina neuvolaan ja juttelisin terveydenhoitojan kanssa.
Täällä netissä lietsot vain itsesi paniikkiin.
ps. jos sydämensyke näkyi, niin hyvältä kuulostaa :)
Voi johtua esim. yhdynnästä.. KOhdunsuu verestää helpommin ja vuotaa. Mutta itselläni on ollut myös keskeytynyt keskenmeno, jossa oli kuvatunlaista vuotoa viikon verran ennenkuin runsastui vereksi. Kesken meni viikolla 11, alkio oli menehtynyt viikolla 8. Tsemppiä! Ei voi tietää.. Yritä saada yksityiselle aika ultraan vaikka, siitä selviää..
Tosi surullista! :( Mä taidan mennä yksityiselle varmuuden vuoksi! Olin jo siellä rv 7 ja sydämenlyönnitkin näkyi :( t. ap
En yritä sanoa, että jotain on vialla.. Mutta tosiaan itsekin kävin alkuraskauden ultrassa, jossa syke näkyi, silti voi mennä kesken... Ikävämpää on saada tietää myöhemmin. Mieluumin ainakin itse haluaisin tietää mahdollisimman aikaisin..
Toki voit odotella, ei ole mitään syytä miksi sun PITÄISI mennä nyt lääkäriin, muuta kuin oma mielenrauhasi. Jos siis haluat tietää, onko kaikki hyvin, vai ei.
Enivei.. Toivon, että kaikki on hyvin :)... Jos vain kestät odotella, ei ole mitään syytä, mikset voisi tehdä niinkin. Tsemppiä tosiaan! :))
Minä soitan maanantaina ja katsotaan, menenkö neuvolaan vai yksityiselle näytille. Nyt sitä ei ole tullut enää, vain kirkasta valkovuotoa. Mutta pelottaa kyllä joka vessakäynnillä...Raskausoireet on kyllä päällä vielä, varsinkin pahoinvointi ja rintakipu.
t. ap
mulla on molemmissa synnytykseen edenneissä raskauksissa tullut jossain vaiheessa vastaavaa vuotoa.
Keskenmenossa vuoto oli rusehtavaa ja määrä kasvoi tasaisesti, kunnes tuli kunnolla.